وزیر کشور : نباید اجازه دهیم پدیده‌های اجتماعی تبدیل به پدیده امنیتی شود / اصلی ترین اولویت ما، حفظ منزلت و کرامت مردم است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اسنا : وزیر کشور در سخنرانی خود در شورای حکام و در حضور رئیس جمهور اولویت اصلی را حفظ کرامت و کرامت مردم دانست و گفت: نباید اجازه دهیم اجتماعی پدیده هایی که به هر نحوی فوران کرده و تبدیل به پدیده های امنیتی شوند.

اسکندر مومنی – دوشنبه در جلسه تکریم و آشنایی با وزرای سابق و جدید کشور با حضور دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور به تشریح اولویت های کاری خود در دولت چهاردهم پرداخت و گفت: – کشور به امنیت و اطمینان نیاز دارد. صلح، رفاه و همبستگی ملی بیش از هر زمان دیگری است و خانواده وزارت کشور اعم از رهبری، فرمانداران و سایر کارگزاران در این مرحله نقش مهمی ایفا می کنند.

وی افزود: اولویت اصلی ما در این مرحله حفظ کرامت و آبروی مردم در همه امور است و این اولویت رویکرد اساسی ما به برنامه ریزی و کار است.

مومنی با بیان یکی از اولویت‌های وزارت کشور در فاز جدید، به مسئولان، معاونان استاندار، فرمانداران و سایر کارکنان گفت: نباید حتی یک لحظه در روند خدمات رسانی به مردم وقفه یا کوتاهی صورت گیرد.

وزیر کشور با استناد به نقلی از نامه امام علی (علیه السلام) خطاب به مالک اشتر گفت: افزایش همبستگی – موجب افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به کارگزاران نظام و در نتیجه افزایش افزایش مشارکت در صحنه های مختلف کشور از جمله انتخابات و غیره و اینها مهمترین وظایف ماست که باید با همکاری و تعامل محقق شود.

وی ادای فریضه را با در نظر گرفتن اصل کرامت و احترام انسانی به عنوان یک وظیفه شرعی، قانونی و شرعی خواستار شد.

مومنی بر تقویت نظم و امنیت عمومی به ویژه در اموری که باعث ایجاد احساس ناامنی می شود تاکید کرد: این موضوع نیاز به پیگیری ویژه دارد تا مردم علاوه بر امنیت عینی، احساس امنیت و آرامش کنند. از نظر میزان امنیت عینی مهم است.

وی اولویت بعدی در این مرحله را تعامل با مدیریت شهری و شوراهای محلی برای پیشبرد برنامه های عمرانی و رفع مشکلات منطقه ای دانست و افزود: اکنون بیشتر مردم به ادارات محلی در حوزه های شهری به ویژه حوزه های مربوط به ارائه خدمات مراجعه می کنند حفاظت ویژه

وزیر کشور همچنین بر موضوع آسیب های اجتماعی تاکید کرد و گفت: در مواجهه با موضوع آسیب های اجتماعی همه باید تلاش کنیم بر اقناع، اقدام مثبت و کار فرهنگی تمرکز کنیم.

وی تاکید کرد: هرگز نباید اجازه دهیم که پدیده های اجتماعی به پدیده های امنیتی تبدیل شوند بلکه حتی پدیده های امنیتی نیز باید با سازوکارهای اجتماعی حل شوند. این اقدامات مثبت، قانع کننده و فرهنگی باید در همه امور مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش مرکز رسانه های وزارت کشور، وزیر کشور در ابتدای سخنان خود ضمن تشکر و خیرمقدم از رئیس جمهور، از حسن اعتماد دکتر المدزیکیان و همچنین رای آقای دکتر قدردانی کرد. آقای رئیس جمهور اعتماد نمایندگان به عملکرد و کار این وزارتخانه در دوره دکتر احمد واحدی به ویژه در 5 مرحله از انتخابات خبرگان رهبری، شورای اسلامی و ریاست جمهوری و همچنین اربعین سال و از وزیر سابق کشور تقدیر و تشکر کرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *