وعده سایپا برای تحویل چانگان CS۳۵ و CS۵۵ تا پایان شهریور ۱۴۰۳

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خودروهای چانگان اولین محصولات وارداتی به بازار ایران در دور جدید واردات خودرو بودند. اولین سری از این خودروها چانگان CS35 تیپ 2 و 3 بودند که پس از مدتی سایپا کراس اوور بزرگتر و مجهزتر چانگان CS55 را نیز وارد بازار ایران کرد. با این حال به نظر می رسد سایبا در تحویل شانگان با مشکل مواجه شده است. اخیرا خریداران چانگان CS35 و چانگان CS55 از سایپا به دلیل عدم تحویل خودروهای خود نارضایتی خود را اعلام کرده اند.

دلیل تاخیر در تحویل چانگان CS35 و چانگان CS55

مهدی آقا طاهریان، معاون بازاریابی و فروش سایپا در واکنش به انتقادات خریداران چانگان، از تحویل این خودروها تا شهریور 1403 خبر داد. به گفته وی تاخیر در واردات و تایید استانداردها یکی از دلایل تاخیر در تحویل مدل های چانگان وارداتی بوده است. خودروهای وارداتی چانگان استانداردهای سال 2023 را پاس کرده اند، اما مدل جدیدتر 2024 باید تاییدیه استاندارد را دریافت کند. به گفته آقا طاهریان، تاییدیه های لازم برای خودروهای چانگان 2024 اخذ شده است و این خودروها به زودی تحویل مشتریان می شود. از مجموع 6000 خودرو تعهد شده، حدود 1200 خودرو وارد پارکینگ های سایپا شده و بین 600 تا 700 خودرو شماره گذاری شده و در حال تحویل به مشتریان است.

برنامه سایپا برای تسویه تعهدات معوق

سایپا خرداد 1402 در قالب سامانه یکپارچه میزبان هزاران متقاضی جدید بود. اما عملکرد آن در روند تولید و عرضه خودروهایش ضعیف بود. نتیجه این عملکرد، بدهی های سایپا بود که در پایان سال 1402 بالغ بر 40 هزار دستگاه بود.

پس از تغییر مدیریت سایپا در آخرین ماه سال 1402 هجری شمسی، تلاش برای انتقال تعهدات آغاز شد. به گفته معاون بازاریابی و فروش سایپا، اکنون بدهی های این شرکت به 12 هزار دستگاه کاهش یافته است. سایپا امیدوار است در ماه آینده با همکاری تامین کنندگان و تیم تولید، میزان تعهدات معوق صفر شود. هدفی که تنها می‌توان به آن دست یافت، تولید انبوه خودروهای مورد نیاز در سیستم یکپارچه است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *