ولایتی: سفر پزشکیان به عراق تاثیر بسیار مهمی بر صلح و ثبات منطقه‌ای دارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل با تشریح اهمیت سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق و روابط تاریخی و ریشه دار دو کشور دوست و همسایه گفت: این سفر انجام می شود در چارچوب تقویت روابط راهبردی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تأثیر عمده‌ای بر آینده سیاسی روابط ایران و عراق و صلح و ثبات منطقه خواهد داشت.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در گفت و گو با شبکه المیادین درباره سفر مسعود بدیشیان رئیس جمهوری اسلامی ایران، گفت: عراق یکی از کشورهایی است که از جایگاه بالایی برخوردار است. به نظر ما ایران و عراق دو رکن اصلی جبهه مقاومت و مبارزه با اسرائیل، مستکبران و معاندین هستند و هر دو کشور در مقابل آمریکا ایستاده اند.

وی تاکید کرد: همانطور که مردم ایران آمریکایی ها را از سرزمین خود بیرون کردند، عراقی ها نیز همین کار را خواهند کرد. سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق که اولین سفر خارجی وی به شمار می رود، از نظر تحکیم روابط راهبردی برای دو کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این سفر تاثیر بسیار مهمی بر آینده سیاسی روابط ایران و عراق و صلح و ثبات منطقه ای خواهد داشت. با وجود تلاش غربی ها برای برهم زدن روابط ایران و عراق، مردم دو کشور بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر نزدیکتر و متحد شده اند.

ولایتی افزود: ایران و عراق با وجود مشکلاتی که دشمنان برایشان ایجاد کردند هرگز تسلیم نشدند و تا – با تمام قوا به راه خود ادامه می دهند. ایران و عراق سابقه فرهنگی و تاریخی عمیق و عمیقی دارند، بنابراین جایگاه این دو کشور در مقابله با تهدیدها و جاه طلبی ها تغییر نخواهد کرد.

لازم به ذکر است، مسعود المدقیان که از ساعات اولیه صبح – چهارشنبه 21 شهریور 1403 به عراق سفر کرده بود، در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان دیدار و گفتگو کرد. با عبداللطیف رشید رئیس جمهور عراق در کاخ بغداد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *