وکیل صابر ابر: موکلم ملکی برای راه‌اندازی یک کافه از فردی اجاره کرد اما این فرد به شهرداری و سایر ادارات اعلام کرده که شریک آقای ابر است / این فرد هم از موکلم به عنوان بر‌پایی مراکز فساد شکایت کرد که به نتیجه نرسید / یک شب هم با ضربات دسته‌ چاقو، صورت و گیجگاه آقای ابر را مضروب کرد / بعدا هم یک مامور کلانتری را به محل کار آقای ابر فرستاد و او را به تیراندازی و استفاده از اسپری فلفل تحریک کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اعتماد: صابر در پست اینستاگرامی خود با عنوان “امنیت” در مورد آزار و اذیت این شخص نوشت: “امنیت شخصی من، زندگی من و اطرافیانم با حضور یک مزاحم”. ب) در چند سال گذشته در معرض ناامنی قرار گرفته است.

اخیراً تعداد محکومیت های کیفری صادره از سوی قوه قضائیه به اوج خود رسیده است و با توجه به اینکه این فرد در حال حاضر با قرار وثیقه تا صدور حکم کیفری بعدی آزاد است، از اعمالی مانند ضرب و جرح به قصد ضرر و زیان مصون می ماند. تهدید به پرتاب اسید، تهدید به آدم ربایی، پرتاب کیف و آدم ربایی، به کارگیری دزد و زورگویی، نشر اکاذیب در فضای مجازی و … غیر قابل قبول است. »

وکیل صابر ابر در بخشی از مصاحبه خود درباره آزار و اذیت این فرد می گوید: مزاحمت از آنجا شروع می شود که آقای ابر ملکی را در خیابان میرزای شیرازی تهران برای ایجاد کافه از این فرد اجاره می کند.

این اولین بار نیست که افراد مشهور در ایران مورد آزار، سرقت و تهدید قرار می گیرند. سرقت لپ تاپ و دوربین از منزل تهرانی، سرقت گردنبند طلای علی دایی، سرقت کیف پریناز ایزدیار، سرقت از منزل فرهاد مجیدی، سرقت از منزل کیهان کلهر و ….

اما تلخ ترین اتفاقی که برای این دو سینمای ایران می افتد و منجر به جنایتی هولناک می شود، مربوط به قتل «داریوش مهرجویی و وحیده محمدفر» است. اواسط مهرماه سال گذشته وحیده محمد فر همسر داریوش مهرجویی در صفحه اینستاگرام خود از تهدید چاقو از سوی فردی ناشناس خبر داد اما چند روز پس از انتشار این پست به دلیل بی توجهی مقامات قضایی . ماموران پلیس مهرجویی و همسرش در ویلایی در کویر زیبای کرج کشته شدند و تاکنون پرونده این زوج هنری به دلیل رمز و راز باز مانده است. حالا پس از گذشت حدود یک سال از آن جنایت، صابر ابر از تهدید فردی آشنا خبر می دهد…

این فرد یکی از شاهدان پرونده را با چاقو مورد ضرب و شتم قرار داد و او را تهدید به مرگ کرد
مرتضی کلهری وکیل صابر ابر درباره جزئیات بیشتر آزار و اذیت این بازیگر سینما می گوید: «آقای ابر در سال 1397 به اصرار مالک، آقای ب. ب «برای راه اندازی کافه و گالری ساختمانی در خیابان میرزای شیرازی تهران اجاره کرد که این ملک قدیمی و بسیار فرسوده بود و در ابتدا آقای ابر به دلیل همه شرایط از انجام آن امتناع کردند اما با اصرار شدید. از طرف مالک تحت شرایطی موافقت کرد وقتی بازسازی شروع شد، متوجه شدیم که این فرد به شهرداری و سایر ادارات رفته و اعلام کرده است که شریک آقای ابر است.

ایشان هم پیشنهاد شراکت را به آقا ابر دادند که آقای ابر قبول نکرد. ما با کمال احترام از این شخص خواسته ایم که این ماجرا را تکرار نکند که صحت ندارد، اما در ماه های بازسازی، مالک بارها از ساختمان بازدید می کرد و مزاحم تیم اجرایی می شد. مدیرعامل به ما اعلام کرد که درب ساختمان در حین کار بسته خواهد شد. طبق قانون، پس از انعقاد قرارداد اجاره، مستاجر مالک منافع ملک می شود و موجر نمی تواند بدون اجازه مستاجر وارد ملک شود. با این حال، صاحب خانه روز بعد وقتی با در قفل شده مواجه شد، لگد به در زد. در و چهارچوب چوبی شکسته بود.

بعد شروع کرد به فحش دادن به آقا ابر. از این فرد شکایتی به عمل آمد و بر اساس حکم دادگاه به 18 ماه حبس تعزیری محکوم شد اما پس از مدتی یکی از شاهدان در خیابان را با چاقو زد و او را تهدید به قتل کرد. در شکایت کیفری شاهد علیه این فرد مجدداً در دادگاه محکوم شد. در حین فعالیت در کافه و نمایشگاه بارها این فرد را در خیابان می دیدیم که گاهی با سر شکسته یا زخمی بر صورتش و گاهی با دندان های شکسته که به وضوح درگیری این فرد با تعداد زیادی از مردم را نشان می داد.

البته این موضوع برای کسب و کار قدیمی اصلا تازگی نداشت. حتی در جلسه ای که در اتاق اتحادیه شرکت کردم به دلیل شکایت این فرد از آقای ابر، متوجه شدم که ایشان در 7 اتحادیه مختلف با کسانی که املاک او را اجاره کرده بودند، اختلافات حقوقی داشته که باعث ناراحتی همه شده است. این فرد در مدت اجاره و در حین دریافت اجاره بهای ملک از هیچ گونه آزار و اذیت خودداری نکرده است.

او مرتباً به مدیریت محل برگزاری، شهرداری، فدراسیون، اتاق اصناف و … شکایت و گزارش های کذب ارائه می کرد. این فرد بیش از 10 شکایت جعلی علیه آقای ابر مطرح کرده است که هیچکدام به نتیجه نرسیده است و در تمامی این پرونده ها رای به رد درخواست این فرد صادر شده است و مدارک مربوط به آنها نیز موجود است. »

حمله با چاقو به صابر ابر
وکیل صابر ابر ادامه می دهد: از سوی دیگر، این فرد با گرفتن اسکرین شات و عکس از صفحات اینترنتی آقای ابر و ارسال آنها به پلیس مناطق قبیله ای فدرال برای تحت تعقیب قرار دادن آقای ابر و همکارانش به دلیل ایجاد مراکزی اقدام به آزار و اذیت کرد. انجام سوء استفاده از طریق دیگری که البته برای همه آنها قرار منع تعقیب صادر شد.

در مراحل بعدی این فرد با استفاده از خطوط ناشناس و تلفن پولی با آقای ابر تماس گرفته و با حضور در مقابل موسسه هنری آقای ابر به تهدید و توهین آقای ابر پرداخته است. این شخص بارها آقای ابر را تهدید کرد و گفت صورتت را با چاقو یا اسید از بین می برم تا دیگر نتوانی کار کنی! بعد از این مزاحمت ها دوباره از این فرد مزاحم شکایت کردیم که در جریان پرونده از ما عذرخواهی کرد و گفت که دیگر آقا ابر را اذیت نمی کنم. به دلیل بی احترامی های مکرر این فرد در کلانتری، شخصاً در شرایطی قرار گرفتم که ممکن است منجر به درگیری فیزیکی شود.

چند بار با این فرد صحبت کردم و گفتم مشکلت چیست تا حل کنیم اما او هم تهدیدم کرد و گفت تو را هم چاقو خواهم زد. حتی وقتی چندین بار جلسات شنیداری داشتم متوجه شدم که این شخص دو سه موتورسوار را برای تعقیب من استخدام کرده است تا به موقع به جلسه رسیدگی نرسم. آزار و اذیت مستمر این فرد به حدی بود که حتی کارمندان کافه و گالری هم خدمات ایاب و ذهاب جداگانه دریافت می کردند، زیرا متوجه شدیم که کارمندان (دختر و پسر) را متوقف می کند و به نوعی آنها را تهدید می کند.

سرانجام در شهریور 1401 فعالیت آن ساختمان متوقف شد و بیش از 30 نفر بیکار شدند. آقای ابر اجاره دو سال اول را در ابتدای سال پرداخت کرد. یعنی در همان زمان که صاحبخانه مدام اذیت و آزار می کرد، آقای ابر یک چک به عنوان ضمانت برای پرداخت اجاره بهای سال سوم به صاحبخانه می داد و ما در پایان هر ماه مرتباً اظهارنامه می فرستادیم. به این فرد با بیان اینکه شماره ای برای اعلام حساب برای ودیعه اجاره وجود دارد، اما این فرد به هیچ کدام پاسخ نداده است.

حتی چند ماه پیش دادخواستی به مراجع قانونی فرستادیم و خواستار فسخ اجاره شدیم. پس از دریافت اخطاریه، وقتی موضوع شکایت را کشف کرد، یک شب در حالی که آقای ابر در خیابان میرزای شیرازی در کنار ماشین خود در انتظار یکی از دوستانش ایستاده بود، ناگهان به او حمله کرد و ضربه ای به صورت آقای ابر زد و ضربه ای زد. او در صورت معبد با دسته چاقو. ما دوباره از او شکایت کردیم، اما این فرد در حال حاضر با قرار وثیقه آزاد است.

تصاویر گرفته شده توسط دوربین ها به ماموران پلیس امنیت تحویل داده شد
مرتضی کلهری، وکیل این بازیگر، درباره اتفاقات اخیری که برای صابر ابر رخ داد، می گوید: «این فرد دو هفته پیش در جلسه دادگاه درخواست تسویه حساب کرد و سپس فاکتور را برای او ارسال کردم به شعبه مذکور و درخواست وام یک ماهه تا رضایت آقای ابر، این شخص پس از آزادی به قید وثیقه، چک امانی مورخ 1400 را به بانک برده و مسترد کرده و طی آن مراحل قانونی انجام داده است.

به این فرد اطلاع دادیم که خودمان اعلام کرده ایم که اجاره را پرداخت کرده ایم و آماده پرداخت هستیم، پس چک را به بانک برده و مبلغ را وصول کند، اما این کار را نکرد. فاکتوری به شعبه دادگاه فرستادیم که شناسه واریزی بدهند تا بتوانیم مبلغ را واریز کنیم. در حالی که منتظر صدور اجراییه بودیم، روز چهارشنبه 10 مرداد، شخصی با تلفن همراه آقای ابر تماس گرفت و گفت پستچی است و بسته ای برایش آورده است. آقا ابر به آنها گفت که او در انستیتو فنی خود است و پستچی می تواند به آنجا برود.

بعداً برای ما مشخص شد که فردی که خود را پستچی معرفی کرده، از افسران کلانتری 107 فلسطین بوده و اتفاقاً به محل کار آقای عبر خارج از محدوده ایستگاه رفته است که طبق قانون نباید این اتفاق بیفتد. افسر پلیس لباس غیرنظامی به تن داشت و ابتدا شناسنامه ارائه نکرد و فقط یک کاغذ سفید را به آقای ابر داد. در آن لحظات، این فرد مدام افسر را به تیراندازی و استفاده از اسپری فلفل تحریک می کرد. او حتی مامور را تهدید کرد که اگر این کارها را انجام ندهد از او شکایت خواهد کرد.

اما افسر بدون نشان دادن دستور بازداشت و کارت شناسایی، سعی کرد آقای ابر را به زور وارد ماشین کرایه کند، اما افسر آقای ابر، همکارانش و شاگردانش با صدای بلند به خیابان آمدند. همکاران آقای ابر به درخواست او با پلیس 110 تماس می گیرند. آقای ابر به افسر آنجا گفت که او فقط با ماشین پلیس به کلانتری می آید و سوار ماشین کسی که چاقو خورده یا تهدید شده سوار نمی شود.

در همین حین، همکاران و شاگردان پروفسور آبر متوجه شدند که تعدادی موتورسوار با وسایل مخفی پشت سرشان در خیابان توقف کرده اند، به همین دلیل صاحب خانه از آنها خواست که با علامت دادن بیایند. هویت کامل این افراد توسط شاهدان فاش شده است و پلیس در حال بررسی است. در لحظه ای که مامور در حال سوار کردن آقای ابر در ماشین بود، این فرد با گوشی شخصی خود از آقای ابر فیلمبرداری کرد و انتشار این عکس ها هتک حیثیت و جرم و در حد شکایت از ایشان است. عملکرد 107 افسر پلیس فلسطینی نیز مطرح خواهد شد.

سرانجام روز چهارشنبه با حضور افسر 110 و بررسی شناسنامه این افراد به کلانتری 107 فلسطین مراجعه و ظرف دو ساعت از حضورشان مبلغ چک در صندوق دادگستری واریز و یک عدد نامه و دستور آزادی آقای ابر صادر شد و ایشان ساعت پنج عصر از کلانتری خارج شدند. از ساعات اولیه صبح – پلیس امنیت تهران با ما تماس گرفته و اوضاع را زیر نظر دارد. تصاویر دوربین ها در اختیار ماموران پلیس امنیت قرار گرفت و ماموران در حال بررسی و پیشبرد پرونده هستند. قوه قضائیه کاملاً متوجه موضوع است و اذعان دارد که موضوع در نهایت بررسی خواهد شد. انجمن بازیگران نیز در حال پیگیری این موضوع است.»

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *