و خدا یورو را از دست انگلیس نجات دهد!

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اسپانیا می خواهد جام اروپا را از انگلیس ضعیف و متوسط ​​نجات دهد، اما فوتبال این را مدیون کسی نیست.

هیچ تیمی در طول یورو 2024 بهتر از تیم دلافونته بازی نکرد. در حالی که لاروخا با تیم بهتری روبرو بود، انگلیسی ها قرعه کشی آسان تری دریافت کردند و با وجود ترکیب ضعیف خود، اکنون در فینال هستند. به یاد داشته باشید، این فقط فوتبال است.

اسپانیا از ساعت 21 امشب (22:30 به وقت تهران) فینال جام ملت های اروپا را برای پنجمین بار برگزار می کند. در یکی از آنها پاریس 84 با شکست میزبان جام را از دست داد و در سال های 64 (مادرید)، 2008 (وین) و 2012 (کیف) به مقام قهرمانی دست یافت.

این روزها همه تحلیل ها به نفع تیم تحت هدایت لوئیس دلافونته است که عملکردش به مراتب بالاتر از رقیب انگلیسی اش است. از طرفی تیم تحت هدایت گرت ساوتگیت که تا به حال عنوان قاره ای را به دست نیاورده است، به شعار حماسی بازگرداندن فوتبال به میهن و انتقام باخت سه سال پیش در فینال پایبند است، اما صحبت از فوتبال چیزی است. غیر از این است و شما به سادگی می توانید فوتبال را به کسی بگویید و آن … بدهکار نیست.

اغلب اوقات یک هوادار از انصاف در فوتبال صحبت می کند، اما چه چیزی عادلانه تر از این است که توپ وارد دروازه شود یا توپ به تیرک دروازه برخورد کند و برگردد؟ این فوتبال است.

اما صحبت در مورد هواداران و کسانی که فوتبال خوب را دوست دارند یک چیز است و اگر امشب بتوانند انگلیس را شکست دهند برای همیشه سپاسگزار اسپانیا خواهند بود. آنها می گویند: “اسپانیا، یورو را از انگلیس خسته کننده نجات دهید.”

ما وارد بحث های مبهم در مورد گیم پلی بازی نمی شویم. نکته مهم البته مثل همیشه پیروزی است. اما در ورزشی مانند فوتبال، ایده ها نیز مهم هستند.

دفاع بازی میکنی؟ اجازه دهید تیم شما بهترین دفاع را داشته باشد. آیا به دنبال استفاده از ضد حملات هستید؟ اجازه ندهید کسی از شما پیشی بگیرد. آیا می خواهید یک ارائه کامل فوتبالی داشته باشید؟ ثابت کنیم که

انگلیس با وجود داشتن با استعدادترین تیم، عملکردی غیر قابل توجه و گاهی ضعیف از خود به نمایش گذاشت.

به طور کلی، هواداران انگلیسی دوست ندارند ساوتگیت پس از دو بار صعود متوالی به فینال قهرمانی اروپا، حتی با عنوان قهرمانی، در جایگاه خود باقی بماند. با این حال، در روزهای منتهی به این رویداد بزرگ، اتحادیه فوتبال انگلیس قصد خود را برای متقاعد کردن سرمربی برای ماندن در جام جهانی 2026 فاش کرد، اما نتیجه مقابل اسپانیا برای آینده او بسیار مهم خواهد بود.

این دوگانگی در فوتبال است. اگر انگلیس امشب اسپانیا را شکست دهد و برای اولین بار قهرمان اروپا شود، ساوت گیت در تاریخ فوتبال انگلیس ثبت خواهد شد. از میم کشور بودن تا قهرمان شدن.

لوئیس آراگونس، مردی که پایه‌های اسپانیای مدرن را گذاشت و آن را به باشکوه‌ترین دوران فوتبال اسپانیا تبدیل کرد، همیشه می‌گفت: “هیچکس تیم دوم را به خاطر نمی‌آورد.”

احتمالا سال ها طول می کشد تا نسلی از فوتبالیست های سطح بالا مانند ایکر کاسیاس، جرارد پیکه، ژاوی هرناندز، آندرس اینیستا، سرخیو راموس و غیره را داشته باشیم. اما اسپانیای دلافونته تیمی متشکل از سربازان فداکار و با استعداد بدون ستاره است. تعادل کامل تر از حد انتظار بین استعداد، نفس و همبستگی. آنها با هم می دوند، با هم می دوند، و علاوه بر این، آنها خوب هستند، بسیار خوب، و انگار این کافی نیست، جوجه های لاروخا اکنون اژدها هستند.

انتظار می رفت نکو ویلیامز و لامین یامال یک گام به جلو بردارند اما این بازیکنان دیوانه با دریبل زدن، اعتماد به نفس و گل های شگفت انگیز خود همه انتظارات را زیر پا گذاشتند. سایر کهنه سربازان نیز در فرم بسیار خوبی بودند، مانند رودری، دنی کارواخال و آیمریک لاپورته. آنهایی که در جبهه دوم هستند، مارک کوکوریا یا فابیان رویز، نیز عالی هستند.

تذکر ویژه به دنی اولمو، فوتبالیستی که شاید آنطور که شایسته است به او توجه نمی شود. او بازی ها را روی نیمکت شروع کرد زیرا مربی متوجه شد که نفوذ والدین مهم تر است. پس از انجام مسابقات بزرگ به عنوان بازیکن تعویضی، مصدومیت پدرش او را تبدیل به یک بازیکن اصلی کرد. او پتانسیل این را دارد که بهترین گلزن مسابقات شود (او و کین سه گل زده اند)، در حالی که اولمو دو پاس گل نیز دارد. اولمو یکی از برندگان فینال خواهد بود.

مسیری تاریخی برای رسیدن به فینال

متوسط ​​بودن انگلیس قابل توجیه نیست. نه تنها به خاطر کیفیت بازیکنانشان، بلکه به خاطر مسیری که آنها را به فینال رسانده است. در ابتدا آنها در یک گروه ساده به همراه اسلوونی، دانمارک و صربستان قرار گرفتند. در مرحله یک هشتم نهایی، اسلواکی تقریباً سه شیرها را از جام ملت های اروپا حذف کرد، اما سیو و گل درخشان جود بلینگهام مانع درام انگلیسی شد. سپس سوئیس در یک چهارم نهایی؛ قهرمان این دیدار بوکایو ساکا بود که در دقیقه 80 گل تساوی را به ثمر رساند و ضربات پنالتی برتری انگلیس را رقم زد.

در نیمه نهایی، در مقابل اولین حریف اصلی اروپایی خود، انگلیس با گل دقیقه اول اولی واتکینز، هلند را با نتیجه 2–1 شکست داد. انگلیس تیمی را نشان داده که بحث فوتبالی نمی کند، به افراد تکیه می کند، اما محتاط، عملی، قاطع و حماسی است.

مقایسه آن با طرف دیگر فینال یک شوخی است. هیچ جام اروپایی با مسیری پیچیده تر از امسال برای اسپانیا وجود نداشت: کرواسی، ایتالیا، آلبانی، گرجستان، آلمان، فرانسه و انگلیس. نزدیکترین آنها در مسابقات قهرمانی اروپا 2012 بود که لاروخا قهرمان مسابقات شد. فینال مقابل ایتالیا و قبل از آن با دور زدن کرواسی، ایرلند، فرانسه و پرتغال.

یورو 2024 یک تورنمنت سینمایی بود که مرد انگلیسی نقش شرور را بازی می کرد، اما فوتبال شبیه فیلم ها نیست و بله، بچه های خوب همیشه برنده نمی شوند.

منبع: راز

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *