پاداش مدال نقره «ناهید کیانی» طلا حساب شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: کمیته ملی المپیک اعلام کرد که به ناهید کیانی مدال طلا خواهد داد.

جلسه هیات اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد. مناف آل هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: سی و نهمین جلسه شورای اجرایی برگزار شد و رئیس کمیته ملی المپیک گزارشی از المپیک ارائه کرد. شما در جریان نتایج هستید و ما بعد از المپیک لندن به دومین نتیجه برتر تاریخ المپیک دست یافتیم. ما 12 مدال گرفته ایم و مدال های نقره ما می تواند به طلا تبدیل شود و می توانیم تاریخ سازی کنیم.

وی ادامه داد: اولین های زیادی داشتیم. تکواندو بهترین رشته بود و کشتی نیز مدال های خوبی کسب کرد و هشت مدال کسب کرد. چهار تکواندوکار مدال کسب کرده اند که بی نظیر است، ما هنوز شاهد چنین اتفاقی نبوده ایم، چرا که بعد از حدود هفت سال در المپیک لندن سه تا چهار مدال عوض شد. اما در پاریس ما همه مدال ها را آنجا گرفتیم. این نتایج ورزش ایران را امیدوار کرد که به جز کشتی، تکواندو و وزنه برداری، سایر رشته ها مانند شمشیربازی، تیراندازی، صخره نوردی و ژیمناستیک می توانند مدال آور شوند. دو رشته برای اولین بار به فینال راه یافتند و هیئت اجرایی جایزه را در نظر گرفت. پاداش و تجهیزات مهدی الفتی و رضا علیپور را در نظر گرفته ایم.

جایزه طلایی ناهید کیانی

وی درباره ناهید کیانی گفت: مدال نقره او برابر با طلا در نظر گرفته شد، دولت نیز این وضعیت را در نظر گرفت و کمیته ملی المپیک نیز این موضوع را در نظر گرفت و معادل طلا به او پاداش خواهد داد. در جلسه – همچنین از حسین رضا زاده مشاور رئیس کمیته ملی المپیک تجلیل شد. همچنین پیشنهاد کمیته المپیک برای دستمزد ورزشکارانی که به شاخص ها می رسند از 25 میلیون به 125 میلیون رسیده است تا بتوانیم جایگاه خود را در بازی های آسیایی ناگویا به دست آوریم. کمیته برگزاری بازی های آسیایی ناگویا و المپیک لس آنجلس را راه اندازی کردیم. تلاش می کنیم در قالب استعدادیابی ورزشکاران سطح استانی را شناسایی کنیم تا در بازی های آسیایی و المپیک پیش رو جایگاه بهتری داشته باشیم.

میرزازاده به خاطر شجاعتش تجلیل شد

وی افزود: میرزازاده در کشتی سوارکاری در قالب منشور المپیک کار بزرگی انجام داده و قرار شد از او تقدیر شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره عملکرد فدراسیون‌ها در المپیک گفت: عملکرد ورزشگاه‌ها را به خیلی خوب، خوب، راضی‌کننده و دور از انتظار تقسیم کردیم. رشته هایی که خیلی خوب بود تکواندو و کشتی بود. ژیمناستیک، صخره نوردی، شنا و شمشیربازی تیمی و قایق رانی، تیراندازی با کمان، سابر انفرادی، دوچرخه سواری و تنیس عملکرد خوبی داشتند. تروکمان موبنا فلاح در برخی رشته ها از رتبه 49 به 28 رسید و تا مدال فاصله داریم. آنها در تنیس روی میز و شمشیربازی چندین پیروزی به دست آوردند. و در دوچرخه سواری تا به حال به خط پایان نرسیده اند.

الهاشمی درباره عملکرد مسابقات در المپیک پاریس گفت: وضعیت قایقرانی نسبت به قبل تغییر کرده و پیشرفت کرده اند. مبینا فلاح در تیراندازی از رتبه 49 به 28 رسید. درست است که مدال نگرفتند اما پیروز شدند. ممکن است به دوچرخه سواری حمله کنند و از آن انتقاد کنند، ایرادی ندارد، اما 12 سال گذشته به خط پایان نرسیده است و این چرخه اتفاق افتاد و من 4 ساعت و نیم جاده را با ماشین طی کردم.

تیراندازی با کمان و وزنه برداری بسیار دور از انتظار من بود

وی افزود: امیدواریم در رشته های ژیمناستیک، تیراندازی و شمشیربازی به مدال برسیم. دو و میدانی و شنا متوسط ​​بودند و می توانستند بهتر عمل کنند. شما شرایط مدیریت آنها را می دانستید و مسئولیت پذیر بودند. اگر به دنبال نتیجه هستیم، انتظار داریم وزارت ورزش در موعد مقرر انتخابات را برگزار کند. تیراندازی و وزنه برداری دور از انتظار بود و نشان می دهد که اگر عملکرد خوبی نداشته باشند در جایگاه پایین تری قرار می گیرند.

وی از انتخاب رئیس بازی های زمستانی خبر داد و گفت: آقای باچدل به عنوان رئیس انتخاب شده و همکاری خود را با رئیس فدراسیون اسکی و تیم خود ادامه می دهند. کاروان ایران 10 تا 15 نفر است.

وی از تجلیل از روسای فدراسیون خبر داد و تائید کرد: از آقای سی و دبیر هم تجلیل شد و به رئیس کمیته ملی المپیک این اختیار داده شد که از آنها به عنوان دو فدراسیون برتر تقدیر کند.

وی افزود: قبل از المپیک مشکلاتی داشتیم که تاثیری در عملکرد ما نداشت.

الهاشمی درباره جلسات رئیس کمیته ملی المپیک در پاریس گفت: در طول بازی های المپیک 16 تا 18 جلسه رسمی با روسای فدراسیون های ملی المپیک و کمیته های آسیای میانه، عربستان، فرانسه و. توماس باخ. باخ در موارد متعددی از ایران تمجید کرد. وی گفت: بحث حضور زنان مطرح شده و 28 درصد جمعیت ما را زنان تشکیل می دهند. تکواندو و کشتی را هم تجلیل کرد.

وی افزود: در مورد توقف قدرت های ایران و باخ باید بگویم که این موضوع حذف شده، روابط ایران با کمیته بین المللی المپیک بهتر شده و خبرهای خوبی در خصوص حمایت ما اعلام شده است. ما قبل از المپیک پاریس حواشی زیادی از جمله حواشی سیاسی، امنیتی و اجتماعی داشتیم اما در ورزش آن طور که تصور می کردیم هیچ حاشیه ای نداشتیم. امیدواریم با افزایش بودجه در بازی های آسیایی و المپیک بعدی نمایش بهتری داشته باشیم. بعد از المپیک هم پروسه پرداخت به فدراسیون ها را تمام کردیم که در حال پرداخت هستند.

الهاشمی درباره پرداخت به فدراسیون ها گفت: بعد از المپیک و از روز گذشته پرداخت به فدراسیون ها تکمیل و شروع شد. طبق برنامه پیش می رویم. در آستانه بازی های آسیایی ناگویا نیز مسابقات جوانان و کشورهای اسلامی را در برنامه داریم. به دلیل مشکلات بودجه اعلام شده از سوی تایلند، مسابقات داخلی لغو شده است.

وی افزود: بعد از مسابقات هانگژو، پوشش رسانه ای و فینال را انجام دادیم و رسماً گفتیم که اتحادیه با دو اداره وجود ندارد. ورزشکاران از طریق فدراسیون وارد المپیک می شوند، ما نماینده ایران برای حمایت و پاداش کار فدراسیون هستیم. پاداش 12 عزیز مدال آور المپیکی را به مبلغ 88 میلیارد تومان به صورت الکترونیکی از پاریس منتقل کردیم. ما هم نمی توانیم توپ را پرتاب کنیم.

الهاشمی در خصوص تیم فوتبال امید گفت: اعلام می کنم که مسئولیت کامل در قبال فوتبال و تمامی رشته های فوتبال بر عهده آنهاست. فدراسیون فوتبال باید تیم امید را مدیریت کند. اگر نیاز به مشورت داشته باشند در خدمتشان هستیم و اگر مشورت نکنند اشکالی ندارد به نیم قرن برای کسب سهمیه المپیک نزدیک می شویم. فوتبال ما حق مدال دارد.

الهاشمی در پاسخ به این سوال که آیا تاریخ انتخابات کمیته ملی المپیک برای هماهنگی با وزارت ورزش در رویدادهای آینده تغییر می کند؟ وی تاکید کرد: هیچ بحثی در این خصوص انجام نشده است و شاید یکی از بحث های آینده باشد. تعامل خوبی بین آقای دنیا مالی و کمیته ملی المپیک خواهد بود. او مدیر توانمندی است که امتحان پس داده و مدیری جامع است. و اعضای شورای اجرایی با ایشان.

وی افزود: چون باید بحث المپیک و بازی های آسیایی را ادامه دهیم، کمورث هاشمی قبلا تمام اختیارات را به کمیته ملی المپیک داده بود و مسئولیت ها بر دوش ما بود. اعضا موافقت کردند که ستاد عالی بازی ها با حضور آقای دنیا مالی به صورت ستاد مشترک با حضور تمامی اعضای اجرایی تشکیل شود. و نیازهای بودجه و تجهیزات را برآورده کند.

پاسخ به اختلاف با علی رضا دبیر

الهاشمی درباره غیبت در مراسم تجلیل از مدال آوران کشتی و شبهه اختلاف با علی رضا دبیر گفت: عملکرد دبیر بهترین بود. در روستا نبود اما سه بار به هتل رفتیم. هر وقت وزن کشی می شود، بچه ها به روستا می آیند و با پزشکیان ما ملاقات می کنند. اتاق های کشتی در روستا را تا روز آخر خالی نگه داشتیم تا آنها خواستند بیایند. از زحمات ایشان و آقای سای قدردانی می کنیم. ثواب نخواستند، بلکه ثواب خاصی دادند. می دانم که به ورزشکاران پاداش می دهند. در جلسه همپوشانی وجود داشت به همین دلیل من در مراسم حضور نداشتم و نتوانستم آقایان دبیر و دونیا مالی را ببینم. با منشی اختلاف سلیقه نداشتیم. ما با هم بوده ایم و بسیاری از بحران ها و مشکلاتی که حتی به رسانه ها هم نرسیده را حل کرده ایم. همدلی و اتحاد بود.

وی در پایان گفت: از دولت قبل و وزارت امور خارجه قدردانی می کنیم. آنها همیشه با ما بوده اند. وزارت ورزش، مهندس هاشمی، دوستان حوزه امنیتی، مجلس و برنامه بودجه همه حمایت کردند و تلاش کردند تا به این نتیجه برسیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *