پاول دورف: تلگرام از سال ۲۰۱۸ می‌توانسته در اکثر کشور‌ها اطلاعات مجرمان را به دولت‌ها بدهد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

دیجیاتو: به گفته پل دورف، سیاست ارائه اطلاعات در مورد جنایتکاران خطرناک به مقامات دولتی سال هاست که برقرار است.

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام حدود یک هفته پیش در پستی گفته بود که این پیام رسان در شرایط خاص اطلاعاتی درباره مجرمان در اختیار دولت ها قرار می دهد. حالا او در پست جدید این موضوع را بیشتر توضیح داده است. دورف می‌گوید این رویه از مدت‌ها پیش آغاز شده است و از سال ۲۰۱۸، تلگرام توانسته است اطلاعاتی درباره مجرمان در اکثر کشورها در اختیار دولت‌ها قرار دهد.

طبق پست پاول دورف در تلگرام، تلگرام از سال 2018 بر اساس سیاست حفظ حریم خصوصی خود در اکثر کشورها توانسته است آدرس IP و شماره تلفن مجرمان را به مقامات دولتی ارائه دهد. به عبارت دیگر، هر زمان که تلگرام یک درخواست قانونی و قانونی از طریق خطوط ارتباطی اختصاصی خود دریافت می کند، آدرس IP و شماره تلفن مجرمان خطرناک را ارسال می کند و این روند مدت ها قبل از هفته گذشته آغاز شده است.

پل دورف می گوید ربات @Transparency تعداد درخواست های پردازش شده برای داده های کاربر را نمایش می دهد. به عنوان مثال، در برزیل، 75 درخواست حقوقی در سه ماهه اول (ژانویه تا مارس) سال جاری، 63 درخواست در سه ماهه دوم و 65 درخواست در سه ماهه سوم بررسی شده است. در هند که بیشترین تعداد درخواست را دارد، در سه ماهه اول به 2461 درخواست، در سه ماهه دوم به 2151 و در سه ماهه سوم به 2380 درخواست رسیدگی شد.

پاول دورف همچنین می گوید که در اروپا، تعداد درخواست های حقوقی معتبر دریافت شده در سه ماهه سوم سال 2024 افزایش یافته است. این افزایش به این دلیل است که مقامات اتحادیه اروپا شروع به استفاده از خط ارتباطی صحیح برای ارسال درخواست های خود کرده اند. این اطلاعات کانال ارتباطی از اوایل سال ۲۰۲۴ در وب‌سایت تلگرام در دسترس عموم قرار گرفته است.

پاول دورو می گوید تلگرام از هفته گذشته سیاست حفظ حریم خصوصی خود را در کشورهای مختلف ساده و یکپارچه کرده است تا سردرگمی را کاهش دهد. مدیر عامل تلگرام می گوید این پیام رسان همواره سعی کرده به قوانین داخلی هر کشور پایبند باشد. البته تا زمانی که این قوانین با ارزش های آزادی و حریم خصوصی در تضاد نباشد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *