پرونده «تعرض جنسی» رومن پولانسکی با توافق طرفین مختومه شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

وکیل رومن پولانسکی، کارگردان لهستانی-فرانسوی برنده اسکار، اعلام کرد که پرونده او به اتهام “تجاوز جنسی” به یک دختر نوجوان در ایالات متحده که مربوط به دهه 1970 است، خارج از دادگاه حل و فصل شده است.

وکیل پولانسکی، الکساندر روفوس ایساک، روز چهارشنبه، 2 نوامبر، به خبرگزاری فرانسه گفت که قرار بود این پرونده که در سال 1973 علیه موکلش به دلیل “تجاوز جنسی” مطرح شده بود، در آگوست آینده رسیدگی شود. در دادگاه لس آنجلس، اما با توافق طرفین، این شکایت پس گرفته شد.

وی افزود: این شکایت با رضایت کامل طرفین پس گرفته شد و اکنون دادگاه رسما آن را رد کرده است.

در این دادخواست که در سال 2023 در کالیفرنیا تنظیم شد، ادعا شد که رومن پولانسکی یک دختر نوجوان ناشناس را در سال 1973 برای شام به رستورانی دعوت کرد.

این شکایت می افزاید: پس از دادن الکل به دختر نوجوان، آقای پولانسکی او را در حالی که مست بود به خانه اش برد و به او تجاوز جنسی کرد.

فروردین ماه امسال وکیل شاکی در تشریح این پرونده به خبرنگاران گفت: مقتول بارها از وی خواسته این کار را انجام ندهد. شاکی مدعی است که متهم به خواسته های وی توجهی نکرده، لباس های خود را درآورده و به تجاوز جنسی به مقتول ادامه داده و باعث ایجاد درد شدید جسمی و روحی وی شده است.

دعوای مدنی، که میزان دقیق خسارت درخواستی را فاش نکرد، در ژوئن 2023، اندکی قبل از انقضای قانون کالیفرنیا که بازه زمانی شکایات مربوط به تجاوزات جنسی گذشته را تمدید می کرد، ثبت شد.

گلوریا آلرد، وکیل شاکی روز سه شنبه به خبرگزاری فرانسه گفت: «این دعوا با رضایت کامل هر دو طرف خارج از دادگاه حل و فصل شد.

رومن پولانسکی، کارگردان آثار موفقی چون «بچه رزماری»، «مستأجر» و «محله چین» برای فیلم «پیانیست» برنده جایزه اسکار شد.

آقای پولانسکی که اکنون 91 سال دارد، در دهه های اخیر به چهره ای جنجالی و تفرقه افکن در هنر و سینما تبدیل شده است. برخی او را به خاطر نبوغ خلاقش تحسین می کنند، در حالی که برخی دیگر اصرار دارند که او همیشه یک متخلف جنسی بوده است.

این اولین پرونده علیه رومن پولانسکی به دلیل «تجاوز و تجاوز جنسی» در ایالات متحده نیست.

پس از دستگیری در سال 1977، او به تجاوز به دختر 13 ساله ای به نام سامانتا گیمر اعتراف کرد تا از پیگرد قانونی برای جنایات جدی تر خودداری کند. اما پس از گذراندن 42 روز در زندان و زمانی که به نظر می رسید قاضی پرونده در حکم آزادی مشروط او تجدید نظر خواهد کرد، از آمریکا به فرانسه گریخت.

سال ها بعد سامانتا گیمر از رومن پولانسکی دفاع کرد و سال گذشته عکسی از آنها در کنار هم منتشر شد.

در سال های اخیر اتهامات دیگری از سوی بازیگران زن علیه پولانسکی مطرح شده است.

نمونه قابل توجه محاکمه رومن پولانسکی در فرانسه بر اساس شکایت بازیگر بریتانیایی شارلوت لوئیس است. در ماه مه امسال، در پایان دادگاه، دادگاه آقای پولانسکی را از توهین به خانم لوئیس تبرئه کرد.

در سال 2010، شارلوت لوئیس رومن پولانسکی را متهم کرد که در سن 16 سالگی به او تجاوز جنسی کرده است. پولانسکی سال گذشته در مصاحبه ای با مجله فرانسوی Match ادعاهای این بازیگر را “دروغ های ظالمانه” توصیف کرد.

در پاسخ به این مصاحبه، خانم لوئیس از رومن پولانسکی به دلیل افترا شکایت کرد که منجر به کیفرخواست علیه کارگردان شد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *