پزشکیان: اجازه نخواهیم داد مدیری که بنگاهش زیان‌ده است، برای خود فوق‌العاده مدیریت تصویب کند/ اختیارات کافی بر اساس نقشه راه هر بخش به مدیران تفویض خواهد شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دولت چهاردهم به مدیران اختیارات کافی داده می شود، گفت: مهم این است که بدانیم چه می خواهیم و چگونه به آن برسیم. اگر نقشه راه و اقدام نداشته باشیم، هرج و مرج رخ می دهد و در چنین فضایی، دادن اختیارات بیشتر موجب هرج و مرج بیشتر می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، مسعود مازیکیان پیش از ظهر سه شنبه در ادامه برنامه های سفر خود به خراسان رضوی در دیدار با «فعالان و تشکل های اقتصادی» استان ضمن عرض تسلیت سالگرد انقلاب اسلامی، گفت وگو کرد. شهادت امام رضا (علیه السلام) با اشاره به نکات مطرح شده از سوی فعالان حوزه های بازرگانی، صنعتی، کشاورزی، معدنی و گردشگری استان گفت: من شخصاً همواره نسبت به سیاست هایی که مشکلات کنونی را به وجود آورده انتقاد کرده ام. شرایط نامناسب است و اکنون با مشارکت فعالان اقتصادی و مردم سعی در حل این مشکلات دارم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم انتظار دارند حل مشکلات به دست افراد دارای توانایی و مهارت کافی و مناسب سپرده شود، تصریح کرد: انتظار مردم این است که علاوه بر تلاش برای رفع مشکلات آنها، تعامل مناسبی نیز داشته باشیم. با آنها به منظور کسب عزت و احترام آن گونه که فراهم و حفظ می شود.

دکتر مازیکیان با اشاره به اینکه دولت کار زیادی دارد، گفت: دولت بدون تایید و اطلاع مردم کاری انجام نخواهد داد. هر کاری بخواهیم بکنیم نظر مردم را می گیریم و بدون اطلاع مردم کاری نمی کنیم. دولت کاری به نفع خود نخواهد کرد، بلکه اصل بر کسب رضایت و مصالح مردم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قطعاً تلاش خواهیم کرد که تمرکززدایی و اختیارات لازم به مدیران و استانداران اعطا شود، گفت: وقتی به توافقنامه حضرت امیر و مالک نگاه می کنیم، می بینیم که ایشان از کارهایی که دولت باید انجام دهد آگاهی و اطلاعات دقیقی دارد. او فرد مناسب را برای انجام این وظایف انتخاب می کند، به او اختیارات کافی می دهد و سپس از او انتظاراتش را می خواهد.

مهمترین چیز این است که بدانیم چه می خواهیم و چگونه به آن برسیم. اگر نقشه راه و اقدام نداشته باشیم، هرج و مرج رخ می دهد و در چنین فضایی، دادن اختیارات بیشتر موجب هرج و مرج بیشتر می شود. اختیار باید بر اساس دستورالعمل‌های روشن و اهداف مشخص تفویض شود. در دولت چهاردهم حقوق و مزایای مدیران بر اساس کیفیت عملکرد آنها تعدیل و پرداخت می شود و دیگر اجازه نمی دهیم مدیری که کارایی مجموعه تحت مدیریت خود را کاهش داده است، خود را به عنوان یک مدیر فوق العاده معرفی کند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مبنای ما در دولت حل مشکلات است، گفت: پایداری دولت در گرو رونق صنعت، تولید و تجارت است. اگر تولید و تجارت نباشد یا رونق نداشته باشد، دولت دوام نمی آورد و رونق نمی گیرد. دولت در ازای مالیاتی که از بخش تولید می گیرد، باید امنیت بخش تولید و تجارت را حفظ و تقویت کند، شرایط کار را تسهیل کند و از سرکوب فعالان اقتصادی و تولیدی توسط سایر بخش ها جلوگیری کند.

دکتر مزیکیان در ادامه فراهم کردن بسترهای لازم برای تسهیل فعالیت بازرگانان، صنعتگران و صنعت گران وظایف دولت را برشمرد و تصریح کرد: دولت با استفاده از توانمندی های وزارت امور خارجه و همچنین اتاق ها برای تسهیل صادرات تلاش خواهد کرد. بازرگانی، تامین واردات و رونق اقتصاد و تجارت کشور.

رئیس جمهور تبادل نظر بین تمامی ارگان ها و نهادهای حاکمیتی برای رفع موانع پیش روی فعالان اقتصادی را ضروری دانست و افزود: از اعضای شورای اسلامی که با صدای بلند خود به تشکیل حکومت وحدت ملی کمک کردند صمیمانه قدردانی می کنیم. انتظار داریم با حمایت و همدلی آنها بتوانیم کشور را از این وضعیت خارج کنیم.

دکتر پزشکیان در ادامه تغییر نظرات مدیران و مسئولان کشوری بر اساس عدالت و انصاف را یکی از شروط اساسی موفقیت در دستیابی به اهداف تعیین شده برای رفع چالش ها و پیشرفت کشور دانست استان های شرقی و غربی کشورمان با وجود ثروت و بضاعت، عظیم خدادادی در شرایط محرومیت به سر می برد و چنین وضعیتی به هیچ وجه قابل قبول نیست و نیاز به اصلاح دارد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه اساس دولت حمایت از نخبگان، صنعتگران و تولیدکنندگان است، گفت: مصمم هستیم موانع پیش روی فعالان اقتصادی را برطرف کنیم و در این مسیر به دور از سیاست، هر کاری که بتوانیم انجام خواهیم داد. .

دکتر مازیکیان در ادامه با تاکید بر اینکه دولت در هر مداخله ای قطعا اقشار آسیب پذیر جامعه را مد نظر قرار خواهد داد، افزود: قطعا کاری به هر قیمتی که باشد انجام نخواهیم داد و در هر مداخله ای حتما اقشار آسیب پذیر را مد نظر قرار خواهیم داد. گروه ها تا اینطور نباشند. آنها تحت تاثیر اقدامات ما قرار می گیرند تا دچار بحران نشوند و آبرو و حیثیت آنها حفظ شود، وظیفه ما جلب رضایت مردم است و هر دخالتی که می خواهیم انجام دهیم، ابتدا باید با مردم صحبت کنیم تا آنها را وارد کنیم . با ما چون بدون حمایت مردم کاری نمی توانیم بکنیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: ما به روش های علمی و تجربیاتی که نخبگان کشور دنبال می کنند اعتقاد داریم و یقین داریم که اگر در فعالیت های اقتصادی استفاده شود، بسیاری از مشکلات حل می شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *