پزشکیان: امیر امارات درخواست داشت که به ایران بیاید؛ او اعتقاد داشت باید مشکلاتمان را خودمان حل کنیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: رئیس جمهور در پاویون فرودگاه مهرآباد برنامه ها و مراحل سفر سه روزه خود به روسیه را تشریح کرد.

مسعود مازیکیان عصر – پنجشنبه 12 آبان 1403 شمسی در پایان سفر سه روزه خود به روسیه به تشریح برنامه ها و اقدامات این سفر پرداخت.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه حضور در اجلاس بریکس و بریکس پلاس دستاوردهای خوبی داشت، گفت: این اولین اجلاس بریکس بود که ایران به عنوان عضو جدید و واقعی برجام در آن حضور داشت.

کارشناسان پزشکی به بیان وظایف مهم گروه بریکس پرداختند و تاکید کردند: مسائل امنیتی، اقتصادی، اجتماعی، مشارکت مردم و در نهایت مسائل مالی مهمترین موضوعات مطرح شده در اجلاس بریکس بود.

رئیس جمهور به حضور 30 ​​کشور ناظر و 6 سازمان بین المللی در اجلاس سران بریکس در روسیه اشاره کرد و گفت: برجام در واقع قصد دارد با یکجانبه گرایی آمریکا در خصوص دلار مقابله کند، زیرا این کشور هر زمان که بخواهد و هر کشوری بخواهد. می خواهد. تحریم و افزایش مشکلات اقتصادی در دنیا.

وی افزود: قرار شد در صندوق بین المللی پول فعلی صندوق جدیدی برای مقابله با اقدامات یکجانبه آمریکا تشکیل شود تا بتوانیم سیاست های تحریمی آمریکا را خنثی کنیم و کشورهای عضو از امنیت بیشتری برخوردار شوند. در روابط پولی و مالی با یکدیگر.

مدیکیان با اشاره به تصمیم نهایی اجلاس بریکس ادامه داد: بیانیه پایانی که در پایان صادر شد بیانیه بسیار خوبی بود; موضوع آن در چارچوب محکومیت و محکومیت قتل ها و جنایات اسرائیل در غزه و لبنان بود. همچنین در مورد این واقعیت بود که کشورهای عضو می توانند روابط مالی، اقتصادی، فرهنگی، علمی و امنیتی با یکدیگر برقرار کنند. با اجرای دستاوردهای سفر بریکس، توطئه آمریکا و کشورهای همراه آن خنثی خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: روز اول فقط اعضای اصلی بریکس و در روز دوم 30 کشور به عنوان اعضای ناظر و 6 سازمان بین المللی حضور داشتند و بحث های خوبی انجام شد.

این پزشکیان افزودند: برجام در این اجلاس قدرت خود را به جهانیان نشان داده است و اگر بخواهیم در کنار هم باشیم می توانیم همه تحریم ها را خنثی کنیم. از طرفی فرصت خوبی برای گفت و گوی دوجانبه با کشورهای مختلف بود و اگر می خواستیم به تنهایی این کار را انجام دهیم باید بیش از 10 سفر انجام دهیم و این فرصت در برجام فراهم شد.

رئیس جمهور با اشاره به ده دیدار دوجانبه خود در حاشیه اجلاس بریکس گفت: یکی از صحبت های رئیس جمهور مصر این بود که از اینکه سفرای کشورهای اروپایی چهره ای خلاف واقعیت به ایران نشان می دهند تعجب کرده است. آنها خواستار افزایش روابط ایران با کشورهای عربی شدند

وی ادامه داد: امیر امارات درخواست کرد به ایران بیاید و دید که باید خودمان مشکلاتمان را حل کنیم و اجازه ندهیم دیگران در مسائل بین ما دخالت کنند.

این پزشک با تاکید بر اینکه این سفر دستاوردهای خوبی برای ایران و سایر کشورهای منطقه به همراه خواهد داشت، گفت: در دیدار با رئیس جمهور چین مقرر شد توافقات منعقد شده بین چین و ایران اجرایی شود و وزرای مربوطه در این زمینه حضور خواهند داشت. بحث شد.» در حال حاضر فعال است.»

وی گفت: با کشورهای روسیه، چین، آفریقای جنوبی، بلاروس، ونزوئلا، بولیوی، نخست وزیر امارات و نخست وزیران هند و اتیوپی صحبت کردیم و این یک فرصت طلایی بود.

رئیس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: آنچه در اجلاس بریکس و جلساتی که در حاشیه آن برگزار کردیم، در صورت اجرایی شدن، در نهایت توطئه آمریکا و کشورهای شریک آن را خنثی می کند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، شانزدهمین اجلاس سران بریکس از اول تا سوم آبان ماه در کازان روسیه برگزار شد و مسعود مازیکیان به عنوان یکی از سران کشورهای عضو برجام و به دعوت رسمی در این اجلاس شرکت کرد. رئیس جمهور روسیه

اجلاس اصلی بریکس با عنوان «ترویج چندجانبه گرایی» با حضور اعضا و اجلاس سران بریکس پلاس با حضور اعضا و حدود 30 کشور و سازمان دیگر تحت عنوان «برجام و پزشکیان جهانی» برگزار شد در اجلاس بریکس، بریکس با طیف گسترده ای، سخنرانی بریکس پلاس را ایراد کرد.

رئیس جمهور در این سفر همچنین با 10 سران کشورهای شرکت کننده در این اجلاس از جمله روسای جمهور روسیه، چین، مصر، آفریقای جنوبی، بلاروس، ونزوئلا، بولیوی و نخست وزیر امارات متحده عربی و … دیدار و گفتگو کرد. جمهوری دومینیکن نخست وزیران هند و اتیوپی.

روسیه از اول ژانویه 2024 به مدت یک سال ریاست برجام را برعهده گرفت و تحت نظارت آن، برجام بیش از 250 رویداد را با طیف وسیعی از موضوعات در اجلاس کازان برگزار خواهد کرد.

گروه BRICS در سال 2009 با حضور برزیل، روسیه، هند و چین در یکاترینبورگ روسیه تأسیس شد و سال بعد آفریقای جنوبی نیز به این قرارداد پیوست. مصر، اتیوپی، ایران و امارات متحده عربی نیز در ژانویه 1402 به آن پیوستند.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *