پزشکیان: باور دارم که برای رسیدن به اصول، ناگزیر باید به اصلاحاتی تن دهیم/ همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس جمهور با بیان اینکه اگر قرار بود همان مسیری را که تا – طی کرده ایم ادامه دهیم و چند نفر از مدیران و افراد تغییر کنند، به هدف سند چشم انداز نمی رسیم، گفت: در این دولت کسانی که بودند بدون دلیل موجه تنزل رتبه شدند و کسانی که تنزل رتبه پیدا کردند، به ناحق کنار گذاشته شدند. ملاک با ما بودن یا نبودن، ایمان و توانایی مردم در اجرای سند چشم انداز است.

– – دوشنبه – شاهد مراسم تکریم و معارفه وزرای سابق و فعلی دولت با قدردانی از زحمات و تلاش های دکتر احمد واحدی وزیر پیشین دولت در عرصه های مختلف به ویژه احترام به امانت و صداقت در برگزاری کنفرانس بود. وی گفت: در تبلیغات انتخاباتی و در ارائه هیات وزیران در گفتار و عمل خود نشان دادم که آرزوی ایجاد وفاق و تعامل ملی برای استفاده از همه توانمندی ها در راستای اجرای سند چشم انداز، سیاست های کلی و … را دارم. قانون برنامه

رییس جمهور با تشکر از مساعدت رییس جمهور و نمایندگان شورای اسلامی در تشکیل سریعتر حکومت وحدت ملی افزود: در اداره امور فرمانداری ها، شهرستان ها و بخش های تحت اداره وزارت کشور باید سه مورد را مد نظر قرار دهیم. اصول انکارناپذیر مدیریت؛ اولی مسئولیت، دومی کاری است که هر فردی در هر سمتی مسئول انجام آن است و سوم پاسخگویی است. این سه اصل باید در ساختار اداری وزارت کشور اعم از وزیر، مجموعه وزارتخانه ها، استانداران، استانداران و استانداران مورد توجه قرار گیرد و اعمال شود.

این پزشکیان تصریح کردند: باید برای هر استانداری نقشه راه داشته باشیم تا بدانیم بر اساس توانمندی ها و توانمندی هایش به کدام نقطه می رسد تا مثلاً بعد از 10 سال ارزیابی دقیق کنیم که کدام قسمت از مسیر طی شده است. و کدام قسمت باقی مانده است. اگر نقشه مشخصی از استانداری ها و کل کشور داشتیم، – پس از 45 سال وضعیت کنونی و شدت اختلافات را نمی دیدیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه هرکس در کشور مسئولیت دارد باید بداند چه مسئولیتی دارد، گفت: قصد نداریم برای اداره کشور برنامه جدیدی ارائه کنیم، سیاست های کلی و برنامه عملیاتی . قانون برنامه که باید امتحان بشه به بهترین شکل اجراش کنیم. هر کاری که در کشور انجام می دهیم باید در راستای اهداف سیاست های عمومی و سند چشم انداز باشد و از جدیدترین روش ها و ابزارها برای رسیدن به جایگاه اول منطقه استفاده کنیم نه روش ها و ابزارهای قدیمی که ما را از کشورهای دیگر عقب نگه دارد. .

با اشاره به اینکه یکی از وظایف اساسی ما در دولت این است که حق همه را بدهیم و اجازه ندهیم حقوق کسی تضییع شود. تکلیف هر یک از مقامات حکومت وحدت ملی در این زمینه باید روشن و مشخص شود و صلاحیت های لازم برای اجرای این مسئولیت ها به او داده شود و مسئولیت اجرای این مسئولیت ها را بر عهده بگیرد.

رئیس جمهور خواستار وحدت و انسجام به عنوان ارکان جامعه شد و با بیان اینکه باید به دنبال جلب رضایت اکثریت مردم باشیم و نه تعداد کمی از نخبگان، گفت: در این مسیر هرکسی می تواند باید در چارچوب دولت تلاش کند اهداف و مقاصد سند چشم انداز، سیاست های کلی و اجرای قانون برنامه برای ما در اولویت است و هیچ گاه تلاش نمی کنیم که مسئولیت های مهم بر دوش کسی بجز افراد نزدیک به ما باشد. در این دولت کسانی که بدون دلیل موجه ترفیع گرفتند کنار گذاشته می شوند و کسانی که به ناعادلانه ترفیع می شوند ارتقا می یابند. همه برای این نظام و اجرای چشم انداز زحمات زیادی کشیده اند و ملاک با ما بودن یا نبودن ایمان مردم و توانایی آنها در اجرای سند چشم انداز است.

پزشکیان یکی از وظایف اصلی دولت را تبیین نقطه هدف بر اساس سند چشم انداز و نحوه دستیابی به آن دانستند و افزودند: باید در این زمینه به یک زبان و نگاه مشترک برسیم و سپس با هماهنگی آن را اجرایی کنیم. همدردی و همبستگی هم افزایی. همه دولتمردان از جمله استانداران باید بر اساس این اهداف به دنبال رضایت مردم باشند زیرا اگر رضایت مردم را نداشته باشیم نمی توانیم کارها را پیش ببریم.

رئیس جمهور گفت: اگر قرار بود همان مسیری را که تا – طی کرده ایم ادامه دهیم و تعداد کمی از مدیران و افراد تغییر کنند، به هدف سند چشم انداز نمی رسیدیم. در یکی از جلسات انتخاباتی خود به صراحت گفتم که اصولگرا هستم و پایبند به اصول هستم اما معتقدم برای رسیدن به این اصول باید اصلاحاتی انجام داد تا عدالت و حقوق در جامعه محقق شود.

این پزشک تصریح کرد: شیعه به معنای پیرو است و هرکس خود را شیعه می داند، علی بن ابی طالب باید دستورات و توصیه های حضرت علی (علیه السلام) را بر اساس مقتضیات روز به روز کند. اگر این کار را بکنیم و به توصیه شیوخ شیعه به درستی عمل کنیم، هیچ نیرویی نمی تواند ما را از رسیدن به اهدافمان باز دارد. امیدوارم بر همین اساس بمانیم و افراد را بر اساس شایستگی و تقوا به کار بگیریم و به اهداف خود برسیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه یکی از نشانه های حکمرانی صحیح، ثبات رویه ها و قوانین در کشور است، خاطرنشان کرد: قانون گذاری باید مبتنی بر مبانی علمی و کارشناسی باشد تا به سرعت تغییر نکند و منجر به بی ثباتی کشور نشود.

دکتر همچنین با بیان اینکه من به دنبال این نیستم که بگویم دولت قبل چه کرد و چه می خواهیم بکنیم، گفت: همه در یک قایق نشسته ایم و باید بر اساس سند چشم انداز و کلیات به یک زبان و بینش مشترک برسیم. سیاست‌ها، و آشتی اختلافات بر سر اهداف مشترک را کنار بگذارند. اگر در این راه پیش برویم، دشمنان خود را ناامید کرده و به وحدت در کشور دست خواهیم یافت، امید به آینده را تقویت خواهیم کرد و اهداف سند چشم انداز را اجرایی خواهیم کرد.

رئیس جمهور در پایان سخنان خود با تشکر از آقای مومنی برای پذیرش زحمات وزارت کشور گفت: ما تا پایان این راه در کنار هم هستیم و خود را برتر از هیچکس نمی دانیم. من خود را تسهیل گر برای ارتقای تفاهم، وفاق و وحدت در ملت می دانم و از طریق او به اهداف متعالی خود خواهیم رسید.

احمد وحیدی وزیر سابق کشور در این مراسم ضمن تبریک انتخاب سردار مومنی به دکتر پزشکیان و همچنین رای اعتماد نمایندگان شورای اسلامی که رای بالای مجلس را برای همه وزرا می داند. از سوی رئیس جمهور به عنوان شاهدی بر پایداری و استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران مطرح شد و گفت: در دوره مدیریت ما در وزارت کشور، بر اساس توصیه اکید رئیس جمهور شهید، تلاش کرد هیچ کاری انجام ندهد. اقدام سیاسی وابستگی ها به هر شکلی که باشد منشأ انتخاب مردم است و از طرفی سعی کردیم اختیارات بیشتری به استانداران تفویض کنیم.

مومنی وزیر جدید کشور با تاکید بر اینکه – بیش از هر زمان دیگری به امنیت، آرامش و وحدت نیاز داریم، گفت: مجموعه بزرگی از وزارت کشور و استانداران می توانند مهمترین نقش را در این زمینه ایفا کنند. ما اولویت اولیه خود را حفظ کرامت مردم و تامین آن در همه زمینه ها می دانیم و به استانداران اطمینان داده ام که اجازه ندهند خدمت رسانی به مردم به هر دلیلی متوقف شود یا کند شود.

در خاتمه این مراسم، رئیس جمهور از وزیر سابق تجلیل به عمل آورد و مسئولیت وزیر جدید را به وی سپرد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *