پزشکیان: توافق برای تبدیل ایران به هاب ترانزیتی و گازی نمونه‌ای عالی از همکاری مشترک ایران و روسیه در جهت منافع دو کشور و جهش اقتصادی در منطقه است/ همکاری‌های بین‌المللی بر بستر بریکس و شانگ‌های موجب قدرت‌افزایی دو کشور در مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا خواهد شد/ میخائیل میشوتسین: منتظر حضور جنابعالی در روسیه برای امضا موافقتنامه جامع راهبردی میان دو کشور هستیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

رئیس جمهور توافق مبنی بر تبدیل ایران به مرکز ترانزیت و گاز در منطقه را نمونه عالی همکاری مشترک ایران و روسیه در راستای تامین منافع دو کشور و ایجاد توسعه پایدار، رشد همگرا و رونق اقتصادی دانست. در منطقه وی بیان کرد: معتقدیم اگر پروژه ها هدف مشترک ایران و روسیه باشد، در صورت رسیدن به مرحله اجرایی، قابلیت های بزرگی در زمینه مقابله با تحریم های سرکوبگرانه برای هر دو کشور ایجاد خواهد کرد.

دکتر مسعود پیشیان در دیدار با میخائیل میشوتسین، نخست وزیر روسیه، گفت: تبادل هیأت های دیپلماتیک بین ایران و روسیه موجب توسعه تعاملات و ارتباطات دو کشور و همچنین تقویت همکاری ها در جهت تسریع شد ما معتقدیم اگر پروژه‌های مشترک مهم ایران و روسیه به مرحله اجرایی برسد، قابلیت‌های بزرگی در مقابله با تحریم‌های سرکوبگرانه برای دو کشور ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور توافق مبنی بر تبدیل ایران به مرکز ترانزیت و گاز در منطقه را نمونه عالی همکاری مشترک ایران و روسیه در راستای تامین منافع دو کشور و ایجاد توسعه پایدار و رشد همگرا دانست. و رشد اقتصادی در منطقه بر لزوم توجه تاکید کردند و مقامات عالی رتبه دو طرف اجرای این طرح ها را تایید کردند.

دکتر مدشکیان همچنین با بیان اینکه همکاری های منطقه ای بر اساس سازمان های بین المللی مانند بریکس و شانگهای منجر به تقویت کشورهای مستقلی مانند ایران، روسیه و چین برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا شد، گفت: تشدید جنایات و تحریکات تنش از سوی رژیم صهیونیستی که مستقیماً از سوی آمریکا حمایت می شود و به منظور زمینه سازی برای گسترش حضور آمریکا در منطقه، تهدیدی مشترک علیه منافع تلقی می شود. کشورها و مردم منطقه که برای مقابله با این توطئه نیاز به همکاری و همکاری بیشتر دارد.

در این دیدار میخائیل میشوتسین، نخست وزیر روسیه نیز با ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جمهور، سلام و احوالپرسی گرم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور را به دکتر با توجه به علاقه کشورش به تقویت و گسترش تعاملات و همکاری ها ابلاغ کرد. وی با تاکید بر تبادلات تجاری با جمهوری اسلامی ایران به ویژه در حوزه انرژی، صنعت، حمل و نقل، کشاورزی، بهداشت و درمان و امور فرهنگی، گفت: علیرغم افزایش بسیار خوب مبادلات تجاری در چند ماه گذشته، هنوز وجود ندارد. دو کشور توانایی های زیادی برای دستیابی به منافع متقابل دارند که ما می خواهیم آن را فعال کنیم.

نخست وزیر روسیه همچنین بر لزوم گسترش همکاری های ایران و روسیه به منظور دستیابی به نظم نوین جهانی به نفع همه کشورهای جهان تاکید کرد و به رئیس جمهور گفت: منتظر حضور شما در روسیه برای مشارکت در آن هستیم. اجلاس بریکس و همچنین امضای توافقنامه جامع راهبردی بین دو کشور

میخائیل میشوتسین همچنین از تشدید تنش ها در منطقه با حمایت آمریکایی ها ابراز نگرانی کرد و گفت: آمریکا با حمایت از افزایش تنش ها و درگیری ها در مناطق مختلف و مستقل جهان به دنبال تامین منافع خود است. کشورهای منطقه از جمله ایران و روسیه باید برای مقابله سریع با چنین اقداماتی همکاری کنند

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *