پزشکیان در سازمان ملل: اولویت دولت من در سطح ملی توجه به سلامت، رفاه عمومی، کاهش فقر و توانمندسازی زنان و جوانان است / تحریم‌های یکجانبه دستیابی به توسعۀ پایدار را متوقف می‌کند / خواستار جهان عاری از سلاح‌های هسته‌ای و منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی بدون هیچ گونه پیش شرطی هستیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: رئیس جمهور گفت: تحریم های یکجانبه دستیابی به اهداف توسعه پایدار را متوقف می کند و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تهیه می شود درج شود.

مسعود پزشکیان امشب به وقت تهران در نشست «پیشبرد اهداف سازمان ملل متحد» که در تالار مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شد، تاکید کرد: مقابله با چالش‌های کنونی و آینده نیازمند همکاری و تعامل مبتنی بر عدالت و صداقت است. فرمود: آینده ای عادلانه و سعادتمند برای فرزندانمان بسازیم. تمرکز این تلاش مشترک، توجه به نقش و جایگاه سازمان ملل متحد به عنوان نماد تکثرگرایی و احترام به اهداف و اصول منشور آن است.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران نظرات و ملاحظات خود را در خصوص سند آتی در این سازمان ثبت کرده است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تقویت نظام کثرت گرایی برای مقابله با چالش هایی مانند جنگ، تبعیض، فقر و گرسنگی باید مبنای کار مشترک ما برای آینده باشد، افزود: نقش فرهنگ و ارزش های خانواده و ضرورت آن است. گفت و گوی بین نسل ها را نمی توان برای حفظ ارزش های فرهنگی و در عین حال در نظر گرفتن نقش زنان، دختران و جوانان و توانمندسازی آنها انکار کرد.

اولویت های پزشکی دولت اینجانب در سطح ملی، توجه به سلامت، آموزش عمومی، رفاه عمومی و تامین اجتماعی، ایجاد فرصت های برابر و کاهش انواع نابرابری ها، توزیع مناسب درآمد، تحکیم و تحکیم نهاد خانواده است. و کاهش فقر و برابری. تبعیض، گسترش عدالت اجتماعی، توانمندسازی زنان و جوانان و بهره مندی از فضای مناسب.

ما خواستار اصلاحات فوری در نهادهای بین المللی و تشکیل ساختاری عادلانه در حل مشکلات مالی کشورها هستیم.

وی با بیان اینکه رسیدن به صلح و توسعه مستلزم رعایت حق توسعه کشورها، توجه به اولویت های توسعه و ویژگی های فرهنگی، در نظر گرفتن اصول عدالت و اجرای تعهدات کشورهای توسعه یافته در قبال کشورهای در حال توسعه است، گفت: تحریم های یکجانبه نخواهد بود دستیابی به اهداف توسعه پایدار و این واقعیت باید در هر سندی که برای آینده تهیه می شود درج شود.

وی افزود: پیشنهاد می کنم دبیرکل سازمان ملل با حضور کشورهایی که قربانی تحریم می شوند گزارش جامعی را به مجمع عمومی ارائه کند.

رئیس جمهور در عین حال تاکید کرد: ما خواستار اصلاحات فوری در ساختار حکمرانی و نهادهای مالی بین المللی برای تضمین حضور کشورهای در حال توسعه در تصمیم گیری ها و تشکیل ساختاری عادلانه و پاسخگو برای حل مسائل مالی این کشورها هستیم. کشورها

وی با اشاره به اینکه منشور آینده و منشور دیجیتال باید به کاهش شکاف دیجیتالی شمال و جنوب جهان به ویژه از طریق انتقال فناوری جدید و رفع موانع کمک کند، تصریح کرد: مشارکت موثر کشورهای جنوب در اداره جهان اینترنت، هوش مصنوعی، احترام به قوانین، ملی گرایی دولت ها و مقابله با انحصار یک ضرورت انکارناپذیر است.

پایان دادن به اشغال غزه پیش نیاز توسعه و صلح جهانی است

وی تاکید کرد: ما خواهان جهانی عاری از سلاح های هسته ای و منطقه ای عاری از سلاح های کشتار جمعی در خاورمیانه، بدون هیچ پیش شرطی هستیم.

رئیس جمهور افزود: ما به عنوان قربانی تروریسم همواره در مبارزه با این پدیده شوم پیشگام بوده ایم و آمادگی داریم با کشورهایی که آرزوی جنگ واقعی علیه تروریسم را دارند همکاری کنیم. ایران خواهان منطقه ای قوی، متحد، امن و با ثبات است که در آن از منابع کشورهای منطقه برای هم افزایی در جهت پیشرفت اقتصادی و اجتماعی و حل مشکلات مشترک استفاده شود.

دکتر تاکید کرد: در دنیایی که غیرنظامیان در غزه به طرز وحشیانه ای کشته می شوند، تروریسم دولتی کور کودکان و زنان را می کشد و نسل کشی و تروریسم حمایت می شود، هیچ سندی تضمین کننده صلح و توسعه نیست. پایان اشغال، پایان آپارتاید در فلسطین و آتش بس فوری در غزه پیش شرط توسعه و صلح جهانی است.

جناب رئیس جمهور به منظور شرکت در کار هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تبیین مواضع جمهوری اسلامی در مسائل بین المللی، صبح یکشنبه اول سال 1403 عازم نیویورک شد. ق در رأس هیأت عالی رتبه. طبقه بندی هیئت سیاسی

در این سفر، پزشکیان علاوه بر شرکت و سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، با تعدادی از سران کشورهای شرکت کننده در هفتاد و نهمین اجلاس مجمع عمومی نیز دیدار خواهند داشت.

وی همچنین با گروه ها و شخصیت های سیاسی، اجتماعی، مذهبی و رسانه ای در آمریکا دیدار و ضمن تبیین مواضع کشورمان به سوالات آنها پاسخ خواهد داد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *