پزشکیان: دلمان می‌خواهد از همه دولت‌ها در هیات وزیران حضور داشته باشند / نگوییم این [فرد از] دولت رئیسی است، آن یکی از دولت روحانی؛ اینها زبان تفرقه است / ما گفتیم دولت وفاق باشیم، هم آنها باشند و هم ما، ولی قبله و جهت‌مان یکی باشد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مسعود مازیکیان با تاکید بر اینکه دولت چهاردهم هیچگاه در مقابل بیگانگان از کشور انتقاد نمی کند، گفت: اگر متحد باشیم و راه درست را طی کنیم و اختلاف نداشته باشیم می توانیم با ایمان و اعتقاد به صداقت و درستکاری ملت را بسازیم.

به گزارش اختر؛ مسعود پزشکیان رئیس جمهور – به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران گفت: از دیدگاه علمی و اداری قابل دفاع است. همه کسانی که به چشم انداز نگاه می کنند می خواهند به آن نقطه برسند، سیاست ها برای رسیدن به آنجا وجود دارد. به جای جنگیدن، سعی کنیم بر اساس بینش عمل کنیم.

وی همچنین گفت: خبرنگاران از مشکلات مسکن و معیشتی خود صحبت کردند که بسیاری از آنها دچار مشکل هستند. اگر بخواهیم مشکلات را بشماریم، خیلی ها ناامید می شوند. اگر متحد شویم و راه درست را طی کنیم و اختلافی بین ما نباشد، می توانیم با ایمان و اعتقاد به صداقت و درستکاری کشور را بسازیم.

رئیس جمهور همچنین گفت: مشکل کشور مردم نیست بلکه راه های اشتباهی است که انتخاب می کنیم. اگر مسیر درست را طی کنیم به مقصد می رسیم و آنچه در برنامه های توسعه بر اساس کار کارشناسان نوشته شده است باید در دستور کار قرار گیرد. عدم تبعیض و اولین بودن در منطقه در چشم انداز دولت است. این دیدگاه همیشه در دستور کار است. این دیدگاهی است که من بارها در مناظره ها به آن اشاره کرده ام. چشم انداز، سیاست های کلی و برنامه.

وی همچنین گفت: ما باید کاری کنیم که مرجع تبدیل شود. اگر بارها از ما سخنان نادرست بشنوند، دیگر کسی ما را نمی پذیرد. گاهی اوقات خبری می سازیم، می گوییم و بعد طرف مقابل را محکوم می کنیم.

وی تاکید کرد: در این مدت که می‌خواستیم دولت را معرفی کنیم، درباره توافق صحبت کردیم و می‌خواهیم همه دولت‌ها در آن حضور داشته باشند.

وی گفت: در مراسم تحلیف از من خواسته شد درباره مشکلات کشور صحبت کنم اما دولت چهاردهم به خود اجازه نمی دهد در مقابل سایر کشورها از ایران انتقاد کند.

رئیس جمهور گفت: ایران دارای بالکن ها و چشم اندازهای عالی است. مشکلات و اختلافات در کشور مسائل داخلی است. اگر در مملکت تقوا باشد، در آن مملکت خرابی نیست. مؤمن از خود انتقاد می کند نه دیگران.

وی تاکید کرد: باید جلوی اختلافات را بگیریم. نگو [این فرد] او از دولت رئیس جمهور است و یک نفر دیگر از دولت روحانی است. اگر نور را متمرکز کنید، لیزر می شود و می تواند هر کاری انجام دهد.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امام (رضی الله عنه) می‌گفتند آمریکا می‌تواند روی ما بمب بیاندازد، اما بالاخره باید روی زمین بیفتد، پس با اینها چه کار می‌کنید؟

دکتر هم گفت: باید هوای مردم را داشته باشیم. مردم فقط کسانی نیستند که با من هستند، مردم کسانی هستند که در این کشور زندگی می کنند، در سراسر کشور. مردم ایران باید باور کنند که ما باید خدمتگزار آنها باشیم.

وی تاکید کرد: این را نگوییم [فرد از] این یک حکومت ریاستی است و دیگری حکومت دینی است و این زبان تفرقه است. ما گفتیم که باید دولت واحد باشیم، ما و آنها، اما رویکرد و جهت گیری ما باید یکی باشد.

رئیس جمهور تصریح کرد: رسانه ها باید از دولت انتقاد کنند اما نقد آن باید صادقانه، منصفانه و برادرانه باشد. هیچ کدام از ما کامل نیستیم و باید موافق باشیم. همه دولت های بعد از انقلاب افرادی داشتند که واقعاً علاقه مند به کار برای کشور بودند، اما اشتباهاتی هم صورت گرفت. مشکل این است که هرکس ساز خود را می نوازد. ما باید دور هم جمع شویم و اختلافات را حل کنیم.

این پزشکیان همچنین گفتند: برای دستیابی به پیشرفت و موفقیت به جای ایجاد اختلاف، باید مطابق با سیاست ها و چشم اندازهای آینده کار کنیم. – همه مردم در عرصه های مختلف زندگی و مسکن با مشکلاتی مواجه هستند، اما اگر تفرقه بیندازیم و کنار هم باشیم، می توانیم این ملت را با صداقت و درستکاری بسازیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *