پس‌لرزه‌های شکست در مناظره؛ گزینه‌های دموکرات‌ها برای جانشینی جو بایدن چه کسانی هستند؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: جو بایدن در اوایل سال جاری در انتخابات مقدماتی دموکرات ها پیروز شد، اما تا زمانی که در کنوانسیون ملی حزب در سال 2024 که از 19 تا 22 آگوست برگزار می شود، تایید نشود، رسماً نامزد ریاست جمهوری این حزب نخواهد بود.

روزنامه گاردین در تحلیل خود با اشاره به عملکرد آقای بایدن در اولین مناظره با دونالد ترامپ که انتقادات زیادی را برانگیخت، جانشینان احتمالی وی را مورد بحث قرار داد. البته روند انتخاب فردی برای جانشینی بایدن به این سادگی نیست و مکانیسم رسمی و روشنی برای جایگزینی او به عنوان نامزد احتمالی وجود ندارد.

در واقع، تنها گزینه بایدن این است که با کناره گیری موافقت کند و اجازه دهد نمایندگانی که در انتخابات مقدماتی پیروز شده اند، شخص دیگری را در کنوانسیون حزب انتخاب کنند. این نمایندگان با پیروزی بایدن در جریان انتخابات مقدماتی مشخص خواهند شد و طبق قانون باید به نامزدی جو بایدن در شیکاگو رای دهند، مگر اینکه خود او چنین قصدی داشته باشد.

اگر بایدن از سمت خود کناره گیری کند، ممکن است فردی را به نام کامالا هریس به عنوان معاون وی معرفی کند. اما این باعث ایجاد تعهدی برای نمایندگان نخواهد شد.

خطرناک ترین اقدامی که بایدن با آن مواجه است کناره گیری از ریاست جمهوری است که هریس را رئیس جمهور جدید می کند. اما این به طور خودکار او را نامزد دموکرات ها در سال 2024 نمی کند.

به طور معمول، هیچ چیز غیرعادی در کنفرانس حزب اتفاق نمی افتد و در یک روند کاملاً از قبل برنامه ریزی شده، نامزدی که قبلاً شناخته شده بود، به طور رسمی معرفی می شود. اما اگر بایدن در این روند حضور نداشته باشد، اوضاع پیچیده خواهد شد.

در چنین شرایطی حدود 700 نفر از اعضای حزب که ممکن است نظر یکسانی نداشته باشند، می توانند نامزد جدیدی معرفی کنند. آنها تنها سه ماه فرصت خواهند داشت تا قبل از انتخابات نوامبر متحد شوند و گزینه جدیدی را انتخاب کنند.

اگرچه انتخاب روشنی وجود ندارد، اما تعداد کمی از افراد خوش شانس تر از دیگران هستند:

کامالا هریس

واضح ترین گزینه معاون رئیس جمهور بایدن خواهد بود. او به دلیل ایفای نکردن نقش جدی در دولت بایدن به طور گسترده مورد انتقاد قرار گرفته است و در نظرسنجی‌هایی که نشان می‌دهد در رقابت با دونالد ترامپ با مشکل مواجه خواهد شد، از محبوبیت پایینی برخوردار است. با این حال، می تواند راحت ترین و در دسترس ترین گزینه باشد. علاوه بر این، اگر بایدن اکنون استعفا دهد، هریس به طور خودکار رئیس جمهور خواهد شد.

گاوین نیوسام

فرماندار 56 ساله کالیفرنیا گزینه دیگری است. به طور طبیعی، گمانه زنی در مورد انتخاب جانشین بایدن بی معنی تلقی می شد. سال گذشته، او با ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا و نامزد سابق جمهوری خواه مناظره کرد و نشان داد که برتری رقابتی قوی دارد.

جی بی پریتزکر

فرماندار 49 ساله ایلینوی یکی از ثروتمندترین گزینه های ممکن خواهد بود. او می تواند اعتبار خود را در قانونی کردن حقوق سقط جنین در ایلینویز و اعلام آن به عنوان “ایالت پناهگاه” برای زنانی که به دنبال سقط جنین هستند، به کار گیرد. او همچنین در کنترل اسلحه و قانونی کردن استفاده تفریحی ماری جوانا قوی بوده است.

گرچن ویتمر

فرماندار 52 ساله میشیگان در فهرست نهایی بایدن برای نامزدی بایدن در سال 2020 قرار داشت. خانم ویتمر، از حامیان قوانین سختگیرانه کنترل اسلحه و لغو ممنوعیت های سقط جنین، گزینه بالقوه دیگری برای جانشینی بایدن است.

شرود براون

این پیرمرد 71 ساله مسن ترین جایگزین خواهد بود، اما او هنوز هفت سال از ترامپ کوچکتر است. او وقتی در سال 2020 اعلام کرد که نمی‌خواهد برای ریاست جمهوری نامزد شود، بسیاری را شگفت‌زده کرد. او در آن زمان گفت که ترجیح می دهد به عنوان یک سناتور ایالتی از اوهایو به مردم خدمت کند.

اگر دموکرات ها به دنبال گزینه ای با تجربه هستند، شرود براون ممکن است گزینه بدی نباشد.

دین فیلیپس

او در اوایل سال جاری در جریان انتخابات مقدماتی حزب دموکرات، هوادارانی را جذب کرد، اما نتوانست حمایت گسترده‌تری را به خود جلب کند. در نتیجه بعید است که بایدن در صورت استعفا گزینه بسیار مهمی باشد، اما در برخی محافل نام او نیز مطرح شده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *