پوتین حکم پیمان همکاری استراتژیک با کره‌شمالی را امضا کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

خبرگزاری ایسنا: رئیس جمهور روسیه امروز (سه شنبه) پیش از سفر به کره شمالی دستوری را در رابطه با توافقنامه همکاری راهبردی با پیونگ یانگ امضا کرد.

بر اساس فرمان مربوطه که امروز در پرتال رسمی اطلاعات حقوقی منتشر شد، ولادیمیر پوتین پیشنهاد وزارت خارجه روسیه برای امضای قرارداد مشارکت راهبردی با کره شمالی را پذیرفت.

در این حکم آمده است: به منظور پذیرش پیشنهاد وزارت خارجه روسیه، با نهادها و سازمان‌های دولتی فدرال ذی‌نفع توافق شد تا قرارداد مشارکت راهبردی جامع بین روسیه و کره شمالی امضا شود.

این امر به وزارت امور خارجه روسیه اجازه می دهد تا در جریان مذاکرات امضای معاهده فوق، تغییراتی در پیش نویس خود ایجاد کند که ماهیت اساسی ندارند.

پوتین توافقنامه همکاری استراتژیک با کره شمالی امضا کرد

یوری اوشاکوف، دستیار رئیس جمهور روسیه روز دوشنبه گفت که این سند ممکن است در جریان سفر پوتین به پیونگ یانگ امضا شود و از جمله مسائل امنیتی را مورد بررسی قرار دهد.

دستیار رئیس جمهور روسیه با اشاره به سفر هفته جاری پوتین به کره شمالی و ویتنام گفت: قرارداد تماس روسیه و کره شمالی علیه کشورهای ثالث نخواهد بود.

اوشاکوف با اشاره به این سفر که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه انجام می شود، تایید کرد که پوتین و کیم جونگ اون (رهبر کره شمالی) در مورد مسائل امنیتی و همکاری در زمینه های اقتصادی، انرژی و حمل و نقل گفتگو خواهند کرد.

در آستانه سفر پوتین به پیونگ یانگ، دستیار رئیس جمهور روسیه نیز تایید کرد که مسکو از بازنگری تحریم های شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی حمایت می کند. به گفته وی، توافقنامه ارتباط روسیه و کره شمالی که احتمالا در سفر پوتین به پیونگ یانگ امضا خواهد شد، بر مسائل امنیتی متمرکز خواهد بود.

اوشاکوف گفت: روسیه از درک کره شمالی از علل و ماهیت بحران در اوکراین قدردانی می کند و از حمایت خود از عملیات نظامی ویژه ابراز قدردانی می کند. همچنین قرار است در سفر رئیس جمهور به کره شمالی، مذاکرات فشرده و مذاکرات غیررسمی پوتین و کیم نیز برگزار شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *