پولیتیکو: بایدن به متحدانش گفت نتانیاهو قصد توقف حملات به لبنان را ندارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: مجله پولیتیکو شامگاه جمعه گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا به نزدیکان خود و متحدانش اطلاع داده است که نتانیاهو قصدی برای کاهش تنش با لبنان ندارد.

اندکی پس از سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، جنگنده های ارتش اسرائیل حومه بیروت را هدف قرار دادند. بر اساس گزارش رسانه ها، رژیم صهیونیستی تاکنون بیش از 30 حمله به جنوب بیروت انجام داده است.

مجله پولیتیکو در گزارشی مدعی شد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در گفتگو با نزدیکان خود و متحدانش گفت که معتقد است نتانیاهو آماده پایان دادن به تنش ها با حزب الله لبنان نیست.

این روزنامه همچنین افزود که بایدن به دلیل شکست طرح آتش‌بس احساس «ناامیدی» کرد. پولیتیکو با استناد به دو منبع آشنا به این موضوع گفت که رئیس جمهور آمریکا احساس می کند نتانیاهو با تغییر مکرر مواضع آنها در مورد آتش بس پیشنهادی با حزب الله به او و وزیر خارجه آمریکا “توهین” کرده است.

نتانیاهو در ابتدا به مقامات آمریکایی گفت که از توقف درگیری ها با لبنان حمایت می کند، اما پس از اعلام عمومی طرح آتش بس را رد کرد. وزارت دفاع آمریکا مدعی شد این کشور از حمله رژیم صهیونیستی به جنوب بیروت اطلاعی نداشته و در آن شرکت نکرده است.

در همین حال، بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، پس از حملات اسرائیل، جو بایدن دستور داد تا نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا «در صورت لزوم» با وضعیت با هدف تقویت بازدارندگی و تضمین حفاظت از نیروها و پشتیبانی، سازگار شوند. برای همه اهداف آمریکا

حمایت بی چون و چرای آمریکا از رژیم صهیونیستی اعتراضات بین المللی را برانگیخت تا جایی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که نمی توان برای توقف نتانیاهو به آمریکا اعتماد کرد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *