پیشروی اوکراین در کورسک و برتری روسیه در «پوکروفسک»؛ مسکو: حضور آمریکا در جنگ «واقعیتی آشکار» است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین روز سه شنبه 27 اوت از ادامه پیشروی نیروهای این کشور در منطقه کورسک در خاک روسیه خبر داد. از سوی دیگر، مسکو مشارکت آمریکا در حمله به حمله به اوکراین و پیشروی این کشور در خاک روسیه را یک «واقعیت روشن» توصیف کرد.

الکساندر سیرسکی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین، گفت که این کشور حدود سه هفته است که به منطقه کورسک حمله کرده و 100 شهر را تصرف کرده است. آقای سرسکی افزود که نیروهای روسی در تلاش بودند تا حملات متقابلی را در منطقه انجام دهند و نیروهای اوکراینی را محاصره کنند، اما این تلاش ها دفع شد.

وی همچنین افزود: یکی از اهداف عملیات کورسک انحراف نیروهای روسیه از مناطق دیگر به ویژه پوکروفسک و کواخوف است.

رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین گفت: عملیات کورسک منجر به فرار بسیاری از نیروهای روسی شد و افزود: تاکنون بیش از 30 هزار سرباز به جبهه کورسک اعزام کرده ایم. در حال افزایش است.»

روسیه: حضور آمریکا در کورسک یک “واقعیت آشکار” است.

در همین حال، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز سه‌شنبه گفت که دخالت آمریکا در تهاجم کنونی اوکراین به منطقه کورسک در غرب روسیه یک اتهام نیست، بلکه یک “واقعیت روشن” است.

وی گفت: مسیری که ایالات متحده در تنش های فزاینده در پیش گرفته است، روز به روز سخت تر می شود.

ریابکوف افزود: چنین اقداماتی می تواند عواقب جدی برای آمریکا از نظر واکنش روسیه داشته باشد و واشنگتن از این موضوع آگاه است.

روسیه اعلام کرد که نیروهای اوکراینی در حمله به کورسک از سلاح های غربی از جمله تانک های انگلیسی و سامانه های موشکی آمریکایی استفاده کردند. کی یف رسما استفاده از موشک های هیمار آمریکا را در این حملات تایید کرد.

به گزارش نیویورک تایمز، در روزهای پس از آغاز حملات اوکراین به منطقه کورسک، آمریکا و انگلیس تصاویر ماهواره ای و سایر اطلاعات مربوط به این منطقه را به کی یف ارائه کردند.

به نوشته این روزنامه، این اطلاعات به اوکراین کمک کرد تا حملات روسیه را بهتر پیگیری کند و از ورود آنها به خاک اوکراین جلوگیری کند.

آوای سرسکی اعلام کرد که در جریان حمله به کورسک، نیروهای اوکراینی 594 سرباز روسی را بازداشت و بیش از 100 شهر را تصرف کردند.

“وضعیت در جبهه پوکروفسک دشوار است”

از سوی دیگر رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح اوکراین ضمن اشاره به تلاش روسیه برای اخلال در خطوط تدارکاتی ارتش اوکراین در خط مقدم نزدیک پوکروفسک، گفت: وضعیت در جبهه پوکروفسک نسبتاً متشنج است. ” دشوار است. دشمن از برتری خود در تعداد نیرو، تسلیحات و تجهیزات نظامی استفاده می کند و به طور فعال از توپخانه و حملات هوایی استفاده می کند.

وی افزود روسیه در حال تقویت نیروهای خود در منطقه پوکروفسک است.

اولین موشک بالستیک ساخت اوکراین

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که اولین موشک بالستیک این کشور اولین آزمایش خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

زلنسکی گفت: اولین آزمایش موشک های بالستیک ساخت اوکراین موفقیت آمیز بود. من این موضوع را به صنعت دفاعی کشورمان تبریک می گویم. “نمی توانم جزئیات بیشتری ارائه کنم.”

اوکراین هواپیماهای F-16 را مستقر کرد

رئیس جمهور اوکراین همچنین افزود: ارتش این کشور در واکنش به حملات هوایی اخیر روسیه از جنگنده های اف-16 برای سرنگونی پهپادها و موشک های روسیه استفاده کرد.

او اوایل ماه جاری بدون ذکر تعداد دقیق از دریافت اولین گروه از هواپیماهای رزمی غربی خبر داده بود.

زلنسکی گفت: «ما بسیاری از موشک‌ها و پهپادها را با استفاده از F-16 سرنگون کردیم.

او افزود که اوکراین به هواپیماهای جنگی بیشتری نیاز دارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *