چرا مرحله سوم واریز سود سهام عدالت به ۱۴۰۳ موکول شد؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اکو نگر: در حالی که وزیر اقتصاد تایید کرده است که فاز سوم سود سهام عدالت در پایان خرداد و پیش از پایان دولت سیزدهم پرداخت می شود، به نظر می رسد واریز سود سهام به حساب سهامداران در هاله ای از بلاتکلیفی قرار دارد.

برای اولین بار در تاریخ سهام در دولت سیزدهم سود در سه مرحله واریز شد.

در حالی که در سال های گذشته سود سهام عدالت در یک مرحله به حساب سهامداران واریز می شد، در سال 1402 هجری قمری مقرر شد در سه مرحله سود به حساب سهامداران واریز شود. در آغاز زمستان 1402 هجری قمری مرحله اول و در اواسط اسفند 1402 مرحله دوم و در آخرین روزهای سال 1402 هجری قمری مرحله سوم سود به سهامداران واریز شد. حساب ها.

این اقدام دولت گامی تاریخی در عرصه عدالت بود. اما پرداخت مرحله سوم سود سهام به سال 1403 موکول شد و سازمان بورس اعلام کرد که به دلیل عدم واریز سود 8 شرکت به حساب این سازمان، مرحله سوم تقسیم سود سهام به تعویق افتاد.

پس از اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی اسامی 8 شرکت بزرگی که هنوز سود سهام خود را به حساب سازمان واریز نکرده اند، وزیر اقتصاد با تایید رسیدگی به این موضوع اعلام کرد در صورت عدم رعایت تعهدات شرکت ها، شرکت ها به تعهدات خود عمل نکنند. رسیدگی شود.

وزیر اقتصاد و رئیس سازمان بورس در ابتدای سال قول دادند که فاز سوم سود سهام عدالت در دو ماهه اول سال واریز شود، اما در ابتدای خرداد ماه هیچ اتفاقی نیفتاد. خبر تقسیم سود و این بار احسان خاندوزی به طور جدی تایید کرد که در روز اول خرداد و قبل از پایان خردادماه، سود به حساب سهامداران شرکت عدالت واریز خواهد شد.

ولی الله الجعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در هفته پایانی خرداد گفت: بر اساس پیگیری های انجام شده تعدادی از شرکت ها سود سهام خود را به طور کامل تقسیم نکردند و لیست سهام را ارسال کرده ایم. این شرکت ها را به کمیته تخلفات گزارش داد تا در صورت لزوم با آنها برخورد شود.

چرا سود مرحله سوم سهام عدالت واریز نمی شود؟

اردیبهشت ماه سال جاری، ماجد عشقی، رئیس سازمان بورس در رسانه ملی گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سهام بدهند. این شرکت ها اغلب با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما همچنین پرداخت سود سهام را توصیه می کنیم. امیدواریم تا خرداد ماه آینده بتوانیم این سودها را جمع آوری کنیم و مابقی سود را واریز کنیم، البته باید تاریخ مشخصی را شورای عالی بورس تعیین کند.

از سوی دیگر در روزهای پایانی اردیبهشت ماه 1402 هجری شمسی دستیار و مشاور ویژه رئیس سازمان بورس در امور سهام گفت: امیدواریم بتوانیم سود وصول کنیم و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم. تا ماه جولای

در حالی که وزیر اقتصاد در روز اول خرداد 1403 هجری شمسی تایید کرده بود که مرحله سوم سود سهام در پایان خرداد و قبل از پایان دولت سیزدهم واریز می شود، اما به نظر می رسد پرداخت سود سهامداران است. حساب ها در هاله ای از بلاتکلیفی است و این وعده … همچنین وعده های محقق نشده وزارت اقتصاد و دولت سیزدهم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *