چرا نباید آهوبچه‌ای را که در طبیعت تنها می‌‌یابید نجات دهید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: در حین کاوش در حیات وحش یا طبیعت اطرافتان، ممکن است با «آهوهای گمشده» روبرو شوید که بزهای کوچکی هستند که در پای درختان یا زیر بوته ها پنهان شده اند. توجه داشته باشید که آنها نیازی به ذخیره آنها ندارند.

آهوهای بالغ با بره‌هایی که این‌جا و آنجا دنبالشان می‌آیند ساکن شده‌اند و به طور غریزی راهی هوشمندانه برای خروج و جست‌وجوی غذا در میان خود ایجاد کرده‌اند.

این چهارپاهای زیبا به جای اینکه اجازه دهند سگ های محبوبشان که چابک هستند اما تعادل کافی ندارند همه جا دنبالشان شوند و دست و پاهایشان را متوقف کنند و سرعتشان را کم کنند، آنها را در مکان های خلوت پنهان می کنند، به خصوص که این رنگ از آنتلوپ های زیبا شخصیت خاص مهارت خاصی در پنهان کردن خود.

بچه‌های بیشتر گونه‌های گوزن لکه‌هایی روی پشت خود دارند که با افزایش سن محو می‌شوند، زیرا در جوانی برای استتار به آن‌ها نیاز دارند.

در حالی که آهو مادر برای جستجوی غذا بیرون می رود، بره هایش در گوشه ای پیچ می خورند و بی حرکت می مانند. بره های آهوی تازه متولد شده بیش از 95 درصد از زمان خود را به این روش مخفیانه سپری می کنند.

وقتی صحبت از حیوانات بزرگتر و قابل شکار می شود، استتار یکی از دو روشی است که در طبیعت برای زنده نگه داشتن کره های جوان مشاهده می شود.

در حالی که گوزن ها به عنوان استاد استتار شناخته می شوند، حیوانات دیگری مانند گاومیش کوهان دار و گوسفند شاخ همگی “پیرو” هستند و بچه های آنها فوراً روی پاهای خود می آیند و هر کجا که می روند مادر خود را دنبال می کنند.

بره های آهو در روزهای اول زندگی خود رویکرد آرام تری دارند و فقط برای شیر دادن از مادر روی پای خود می ایستند.

کاملاً قابل درک است که وقتی مردم با یک بچه آهو تنها در یک جنگل انبوه و ترسناک روبرو می شوند، اغلب تصور می کنند که آهو در خطر است یا رها شده است و سعی می کنند کاری برای نجات حنایی انجام دهند. اما این واکنش درستی نیست، حتی اگر از روی دلسوزی باشد.

آهو مادر دقیقاً می داند که بچه های خود را کجا پنهان کرده است و اگر انسان ها آنها را جابجا کنند، احتمالاً دیگر هرگز آنها را پیدا نخواهد کرد.

دست زدن یا حرکت دادن بچه حنایی می تواند شانس زنده ماندن آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر این، گوزن ها در اسارت به راحتی رشد نمی کنند، بنابراین حتی بهترین نیت ما برای ارائه کمک های پزشکی به این حیوان می تواند به طور ناخواسته منجر به عواقب مرگبار برای آن شود.

به همین دلیل، فعالان حیات وحش اکیدا توصیه می کنند که از دست زدن به بچه گوزن های موجود در طبیعت خودداری کنید.

این بز کوهی به ندرت تنها می مانند و مادر آنها معمولاً در نزدیکی و اغلب در فاصله کوتاهی قرار دارد. حضور انسان ها می تواند از بازگشت آنها جلوگیری کند، بنابراین بهتر است بز کوهی را بدون مزاحمت رها کنید، زیرا حیوانات غرایز دارند و طبیعت قوانین خاص خود را دارد.

البته استثناهایی هم در این قاعده وجود دارد، مثلاً اگر بچه آهو در کنار مادر فوت شده اش پیدا شد، علائم آسیب دیدگی نشان داد یا توجه شما را خواستار شد و از ناراحتی صدا ایجاد کرد، باید اقدام کنید.

در این موارد، توصیه می شود برای کمک با خدمات حیات وحش محلی خود تماس بگیرید. آنها می توانند وضعیت را بهتر ارزیابی کنند و بهترین اقدام را برای رفاه این بره های گوزن به شما بگویند.

در اینجا سه ​​نکته اساسی برای جلوگیری از آسیب ناخواسته توسط افراد خوش فکر در مواجهه با بار آهو وجود دارد. بنابراین، اگر با یک گوسفند قهوه‌ای روشن مواجه شدید، در اینجا نحوه ادامه کار آمده است:

به آن دست نزنید – تنها استثنای این قانون طلایی این است که حیوان در معرض خطر فوری باشد، مانند ایستادن در وسط جاده. لمس آهوها می تواند احتمال طرد شدن توسط مادرشان را افزایش دهد، زیرا آنها می توانند بوی انسان را به مشام برسانند.

بی سر و صدا دور شوید – حنایی های مادر به ندرت هنگام جستجوی غذا دور می شوند. حضور انسان ها ممکن است از بازگشت آنها جلوگیری کند و اگر سگ دارید، بهتر است آن را روی بند نگه دارید تا ترسناک نشود.

با کارشناسان تماس بگیرید – اگر دلیلی دارید که فکر کنید حیوان در خطر واقعی است، به عنوان مثال، اگر آن را در کنار مادر مرده خود پیدا کردید، برای کمک با مرکز حیات وحش محلی خود تماس بگیرید.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *