چرا یک میلیون تومانِ متناسب‌سازی به حساب بازنشستگان کارگری واریز نمی‌شود؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلانا: نصرالله دریابیگی از تبعیض علیه بیش از 4 میلیون کارگر بازنشسته انتقاد کرد.

وی بیان کرد: طرح قانونی یکسان سازی حقوق بازنشستگان لشکری ​​و کشوری به صورت مستمر اجرا می شود اما بازنشستگان کار تحت پوشش تامین اجتماعی برای مدت سه ماه از دریافت ماهیانه یک میلیون تومان از این طرح محروم هستند. باید بپرسی چرا؟

دبیر اجرایی خانه کار مازندران و رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی در این استان با اشاره به شعارهای مسئولان در دولت های مختلف در طول 45 سال گذشته مبنی بر رفاه و آسایش کارکنان و بازنشستگان تامین اجتماعی، گفت: در این راستا باید گفت که این امر موجب شده است که کارمندان و بازنشستگان تامین اجتماعی به خوبی عمل کنند. در این سال‌ها شاهد تبعیض‌های زیادی نسبت به حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بوده‌ایم، به طوری که 70 درصد از این عزیزان که در راه پیشرفت و خودکفایی کشور زندگی شریف خود را وقف کردند، اکنون حداقل مستمری دریافت می‌کنند.

وی به مشکلات عدیده ای که بازنشستگان در روزهای پس از خروج از کار و در سن بازنشستگی با آن دست و پنجه نرم می کنند، اشاره کرد و گفت: اینکه جانبازان عرصه تولید در زندگی عادی گیر کرده و در فقر و محرومیت مفرط قرار بگیرند، درست نیست.

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی از دولت چهاردهم و وزیر جدید تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواست به وعده های خود در خصوص جامعه کارگری و بازنشستگان تامین اجتماعی عمل کنند.

دریابیگی با بیان اینکه پس انداز صندوق تامین اجتماعی حاصل پرداخت بیمه عمر کارگران و مستمری بگیران است و باید در خدمت رفاه این قشر از جمعیت کشور باشد، تاکید کرد: دولت و تامین اجتماعی باید معوقات معوقه را به سرعت پرداخت کنند. تا حد امکان تا حد امکان به نمایندگی از کارگران بازنشسته به منظور رفع هرگونه تبعیض و تحقق عدالت.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *