چمران: درباره برکناری شهردار تهران تابع قانون هستیم

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: رئیس شورای شهر تهران در خصوص انتشار اخبار سیاسی مبنی بر برکناری زاکانی از شهرداری تهران گفت: ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون بگوید عمل می کنیم و چیز دیگری نداریم.

مهدی چمران پیش از آغاز دویست و پنجاهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت: در جلسه – ابتدا گزارش بازدید آقای امانی ارائه شد. یکی از اعضای شورای شهر تهران از یکی از مناطق منطقه 11 معرفی می شود همچنین بررسی یک فوریت ساخت قبرستان های جدید در تهران در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار می گیرد.

وی افزود: – تنها یک فوریت این لایحه در دستور کار اعضا قرار می گیرد و در صورت تصویب در جلسه به کمیسیون ها ارسال می شود. همچنین قصدی برای اعلام تکمیل امتیاز جدید برای نام دامنه نداریم و پس از اخذ این دامنه ها اعلام خواهد شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته تمرکز شورا بر ساخت ضریح در چهار گوشه شهر تهران است و این موضوع می تواند تردد خانواده ها را تسهیل کند.

وی ادامه داد: اصلاح مصوبه مربوط به مجوز حفاری از دستور کار جلسات – شورا خواهد بود و در آینده معاونت فنی ساختمان شهرداری تهران گزارشی از پروژه های در دست اجرا را به شورا ارائه خواهد کرد. معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جلسه بعدی شورای شهر تهران گزارشی از آخرین وضعیت خودروهای چینی به شورا ارائه خواهد کرد.

چمران درباره قیمت تاکسی های برقی گفت: شورای شهر تهران در این خصوص تصمیم دارد و با توجه به اینکه این تاکسی ها تاکسی های گران قیمت محسوب می شوند، شورا تصمیم گرفته است تا 80 درصد قیمت خود را نسبت به تاکسی های گران قیمت دریافت کنند. کرایه تاکسی های برقی تاکسی های معمولی البته سازمان تاکسیرانی پیشنهاد کرد که این قیمت ها بیش از 50 درصد نباشد.

وی با اشاره به اینکه دولت موظف است بخشی از هزینه خرید تاکسی برقی را به رانندگان تاکسی بپردازد، گفت: وزارت نفت باید مبلغ 400 میلیون تومان را در قالب وام به رانندگان تاکسی قبل از تامین پرداخت کند. بنزین برای این تاکسی ها البته ما هم این موضوع را پیگیری کردیم و آنها هم منتظرند از محل تاکسی های برقی در بخش بنزین صرفه جویی کنند. این پیوست

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: امیدواریم این مشکل به زودی برطرف شود و وزارت نفت هزینه این تسهیلات را پرداخت کند. از آنجایی که خرید تاکسی برقی با توجه به قیمت یک میلیارد و دویست میلیون تومان بسیار سخت است، بسیاری از رانندگان تاکسی این مشکل را در جلسات و مکاتبه برای ما ارسال کرده اند.

وی درباره توافق چین و دستاورد آن با دولت چهاردهم نیز گفت: در این زمینه شهردار تهران با رئیس جمهور منتخب گفت وگو کرد و باید منتظر ماند تا دولت کار خود را آغاز کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه هفته گذشته برخی اخبار و رسانه ها به طور خاص بر عزل آقای زاکانی از شهرداری تهران تمرکز کردند و با توجه به این موارد آیا شورا قصد برکناری آقای زاکانی را دارد یا ابقای وی؟ : ما تابع قانون هستیم و هر چه قانون می گوید باید آن را اجرا کنیم نه اینکه قوانین اضافی داریم.

وی با بیان اینکه منطقه 19 یک منطقه خصوصی است و زمین های موقوفه را بدون مجوز می فروشند، گفت: برخی افراد این شغل و تجارت را برای ساخت و ساز و فروش دارند و شرایط نامناسبی دارد که می طلبد تا این روند در مقابل آن بایستند. پیگیری می شود. شهرداری باید قاطعانه در مقابل ساخت و سازهای غیرمجاز بایستد و در صورت ساخت آن را تخریب کند. پیشنهاد می شود چون ساختند، آب، برق و گاز تامین شود. این درست است، اما باید در حد مجاز و طبق قانون انجام شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *