کاخ سفید از مذاکره بایدن و هریس با نتانیاهو دربارهٔ آتش‌بس در غزه خبر داد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو برای مذاکره درباره آتش بس در جنگ غزه و توافق برای آزادی گروگان های اسرائیلی صحبت کرده است.

کاخ سفید همچنین روز چهارشنبه 31 آگوست اعلام کرد که کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا و نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آتی نیز به گفتگوی تلفنی جو بایدن و نخست وزیر اسرائیل ملحق شده است. درباره «توافق آتش‌بس، آزادی گروگان‌ها و تلاش‌های دیپلماتیک برای کاهش تنش‌های منطقه‌ای» گفتگو کرد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، این هفته در آخرین سفر خود به خاورمیانه برای نزدیک‌تر کردن اسرائیل و حماس به خاورمیانه سفر کرد.

ساعتی پیش از اعلام تماس بایدن با نخست وزیر رژیم صهیونیستی، پایگاه خبری آمریکایی اکسیوس به نقل از یک منبع ناشناس گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا با بنیامین نتانیاهو درباره حضور نیروهای نظامی اسرائیل در بخش هایی از غزه گفتگو خواهد کرد.

آکسیوس نوشت که جو بایدن بر مواضع بنیامین نتانیاهو در خصوص حفظ نیروهای اسرائیلی در گذرگاه فیلادلفیا بین مصر و غزه تمرکز خواهد کرد و می خواهد مواضع نتانیاهو و دولت اسرائیل را در این زمینه ملایم کند.

این در شرایطی است که جنبش حماس در مذاکرات اخیر آتش بس برای پایان دادن به جنگی که ده ماه است در جریان است، منتظر عقب نشینی کامل اسرائیل از غزه به ویژه گذرگاه فیلادلفیا است.

کریدور فیلادلفیا یک نوار باریک 14 کیلومتری در امتداد ساحل و مرز جنوبی غزه با مصر است.

وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که اسرائیل پیشنهاد جدید ارائه شده برای توافق آتش بس در غزه و آزادی گروگان ها را پذیرفته و کاخ سفید نیز اعلام کرد که مذاکرات قاهره در این هفته برگزار خواهد شد.

با این حال، انتشار سخنان نخست وزیر اسرائیل در مورد لزوم حفظ گذرگاه های حیاتی غزه تحت کنترل اسرائیل با واکنش مقامات دولت بایدن مواجه شد و آنها موضع نتانیاهو را «غیرسازنده» خواندند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *