کاخ سفید: تاکنون بیش از سه هزار سرباز کره شمالی به روسیه اعزام شده‌اند / احتمالا برخی از این نیرو‌ها در منطقه کورسک روسیه مستقر خواهند شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایرنا: جان کربی، سخنگوی و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که بیش از سه هزار نیروی کره شمالی برای آموزش و تجهیزات به مسکو اعزام شده اند و به احتمال زیاد برخی از این نیروها هستند. در روسیه منطقه کورسک روسیه مستقر خواهد شد.

جان کربی، سخنگوی و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد که از نزدیک گزارش های حضور نیروهای کره شمالی در روسیه را زیر نظر دارد و به احتمال زیاد برخی از این نیروها هستند. در منطقه کورسک که توسط اوکراین مورد تهاجم قرار گرفت، منتشر خواهد شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت: ما معتقدیم که به احتمال زیاد حداقل تعدادی از این نیروهای کره شمالی در منطقه کورسک مستقر هستند.

او وضعیت را “در حال تحول” توصیف کرد و تاکید کرد که کاخ سفید با در دسترس قرار گرفتن اطلاعات بیشتر، به روز رسانی ها را ارائه خواهد کرد.

کربی افزود که هنوز مشخص نیست که این نیروها با چه ظرفیت و با چه هدفی در منطقه مستقر خواهند شد.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما این موضوع را از نزدیک زیر نظر داریم و به رایزنی با جامعه اطلاعاتی ادامه می دهیم.

وی ادامه داد: تاکنون بیش از 3 هزار سرباز کره شمالی برای تجهیزات و آموزش به روسیه اعزام شده اند.

کربی گفت: «از نظر اینکه آنها کجا خواهند رفت و در صورت استقرار چه خواهند کرد، من هیچ ارزیابی اطلاعاتی محکمی ندارم که بتوانم – با آن صحبت کنم.

کره شمالی در واکنش به خبر اعزام نیروهایش به روسیه، تصریح کرد که هرگونه استقرار نیروهایش در روسیه در چارچوب قوانین بین‌المللی صورت خواهد گرفت.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *