کادیلاک نسل بعدی مدل‌های اسپرت خود را نمایش داد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

این هفته در دنیای خودروها: کانسپت جدید کادیلاک که شکل و ویژگی های مدل های آینده این شرکت را به نمایش می گذارد، مدل الکتریکی جدید مزدا که با همکاری شریک کارخانه چینی تولید می شود، فناوری های جدید هیوندای و کیا برای گرمایش و سرمایش خودرو، و شیائومی فروش اولین خودروی الکتریکی کارخانه را از دست داد.

آینده از دیدگاه کادیلاک

کادیلاک ایده خود را از مدل های ورزشی آینده از طریق یک نمایشگر مفهومی به نمایش گذاشت. این کانسپت “سرعت مجلل” نام دارد و الگویی برای تولید مدل های اسپرت سری V در آینده در کارخانه خواهد بود.

کادیلاک از سال 2004 برای رقابت با مدل های فیس لیفت شده بنز و بی ام و که در زیر کلاس های AMG و M این سازندگان آلمانی تولید می شوند، زیر کلاسی به نام V ایجاد کرده و مدل های فیس لیفت شده خود را با این نام به بازار عرضه می کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتبا حذف موتور بنزینی و سیستم تعلیق، طراحان کادیلاک کمتر محدودیت ایجاد کردند

کادیلاک اعلام کرده است که می خواهد تا سال 2030 تمام مدل های خود را با موتور الکتریکی به بازار عرضه کند. هویت سری V بیشتر بر اساس موتورهای بنزینی است تا مدل های معمولی کارخانه ای، بنابراین کادیلاک مجبور شد این زیررده را دوباره تعریف کند. این مفهوم Apiolent Velocity تعریف جدیدی از ظاهر و ویژگی‌های مدل‌های سری V آینده را به نمایش می‌گذارد.

برایان نسبیت، مدیر طراحی کادیلاک، برای Apiolent Velocity می‌گوید که او به دنبال شکلی بود که نمایانگر خودروی اسپرت نهایی و همچنین خودروی لوکس نهایی باشد.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتمدیر طراحی کادیلاک می گوید که او به دنبال شکلی بود که در یک خودروی اسپورت و همچنین در یک خودروی لوکس بهترین حالت را نشان دهد.

با حذف موتور بنزینی و سیستم تعلیق، طراحان کادیلاک محدودیت کمتری پیدا کردند و در نتیجه ظاهر Apiolent Velocity با خودروهای فعلی متفاوت است. این خودرو کشیده، پهن و دارای ارتفاع سواری بسیار کم است. ظاهر آن اغراق آمیز است، اما قسمت هایی از خودرو مانند جلوپنجره و چراغ های جلو، طرح هایی هستند که کادیلاک در مدل های نسل بعدی از آن ها استفاده خواهد کرد.

درهای بزرگ Velocity برای راحتی به سمت بالا باز می شوند. درها بدون دستگیره هستند و با نزدیک شدن راننده به طور خودکار باز می شوند. راننده همچنین می تواند با لمس ستون عقب درها را باز و بسته کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتمفهوم Apiolent Velocity خودران است و نیازی به راننده ندارد

Apiolent Velocity دارای دو حالت رانندگی است. در حالت “آبولنتی” یا لوکس، خودرو در سطح چهار خودران است و جز در موارد معدودی نیازی به راننده ندارد. در این حالت فرمان در داخل داشبورد قرار گرفته و پدال ها به عقب برگشته اند. حالت دوم «سرعت» یا سرعت است که در آن فرمان و پدال ها به جلو حرکت می کنند و راننده خودرو را کنترل می کند. در این حالت خودرو با نمایش اطلاعات روی شیشه جلو راننده را راهنمایی می کند تا در مسیر مسابقه عملکرد بهتری داشته باشد.

در 20 سال گذشته، کادیلاک با سری V خود و همچنین رقابت با خودروهای فیس لیفت شده بنز و بی ام و، توجه مشتریان جوان تر و ثروتمندتر را به خود جلب کرده است. ظهور Apiolent Velocity نشان می دهد که نسل بعدی خودروهای سری V ممکن است به جای خودروسازان آلمانی با خودروهایی مانند فراری و لامبورگینی رقابت کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتمزدا از EZ-6 در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرد

مزدای چینی

مزدا اعلام کرد که مدل EZ-6 خود را در بازارهای جهانی به فروش خواهد رساند. این خودروساز ژاپنی چند ماه پیش از این سدان برقی در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی کرده بود و قرار بود آن را فقط در چین به فروش برساند.

EZ-6 با همکاری چانگان، شریک چینی مزدا تولید می شود. فناوری الکتریکی این خودرو برگرفته از شرکت چینی Debal، زیرمجموعه چانگان است. ظاهر این خودرو توسط طراحان مزدا در ژاپن طراحی شده است.

دو مدل از EZ-6 تولید می شود. مدل تمام برقی که با یک بار شارژ می تواند حدود 600 کیلومتر را طی کند و مدل الکتریکی هیبریدی که با باک پر و باتری شارژ می تواند بیش از 1000 کیلومتر را طی کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتمزدا EZ-6 در ژاپن طراحی و در چین تولید شد

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشت

اطلاعات دیگری در مورد EZ-6 فاش نشده است، اما با توجه به سهم فنی این خودرو با SL03 DePaul، انتظار می رود مدل الکتریکی مزدا 255 اسب بخار قدرت داشته باشد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برای این مدل به احتمال زیاد حدود شش ثانیه است.

EZ-6 در کارخانه ای در چین تولید می شود که با همکاری چانگان و مزدا ساخته شده است. محصول بعدی که در این کارخانه تولید می شود یک SUV الکتریکی است. مزدا مدلی از این خودرو را در پکن به نمایش گذاشت و قرار است سال آینده از آن رونمایی کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتمزدا سال آینده با همکاری چانگان یک شاسی بلند الکتریکی تولید خواهد کرد

فروش مزدا EZ-6 پاییز امسال در چین و اروپا آغاز خواهد شد. قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می شود قیمت آن از مدل مشابه دیبال بیشتر باشد. قیمت پایه گران ترین مدل Dipal SL03 در چین 173900 یوان (24400 دلار) است.

EZ-6 دومین مدل برقی مزدا است. در سال 2019، این شرکت یک SUV کوچک الکتریکی به نام MX-30 را عرضه کرد که فروش خوبی نداشت. مزدا مانند دیگر خودروسازان ژاپنی در صنعت خودروهای الکتریکی از رقبای کره ای و اروپایی خود عقب مانده است. مزدا امیدوار است با کمک شریک چینی خود این تاخیر را جبران کند.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتبا استفاده از نانوصفحات شفاف دمای اتاق 12 درجه کاهش می یابد

بخاری مادون قرمز

هیوندای و کیا سه فناوری جدید را به نمایش گذاشتند که می توان از آنها برای گرم کردن یا خنک کردن خودرو با مصرف انرژی کمتر استفاده کرد. این دو سازنده می گویند که این فناوری ها به تولید انبوه نزدیک شده اند و در مدل های آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

یکی از این فناوری ها ورق شفافی است که با استفاده از فناوری نانو تولید شده و به شیشه چسبانده می شود. این ورق از ورود گرما از بیرون جلوگیری می کند و در عین حال اجازه می دهد تا گرمای خودرو به بیرون منتقل شود. مهندسان هیوندای و کیا می گویند با استفاده از این فناوری دمای اتاق در روزهای گرم 12 درجه خنک تر می شود.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتیخ روی شیشه جلوی شما به لطف فناوری جدید سریعتر آب می شود

این دو خودروساز کره ای همچنین سیستم گرمایشی جدیدی ساخته اند که در کف خودرو نصب می شود و با استفاده از اشعه مادون قرمز مستقیم پای مسافران را گرم می کند. این روش سریعتر از سیستم های تهویه مطبوع فعلی است که هوا را گرم می کند و به گفته این خودروساز کره ای 17 درصد انرژی کمتری مصرف می کند.

فناوری سوم، سیستم گرمایش شیشه ای جدید است. در این سیستم یک لایه فلزی نازک بر روی شیشه جلو کشیده شده است که به سیستم الکتریکی خودرو متصل می شود. این سیستم یخ و بخار روی شیشه را خیلی سریعتر از سیستم های فعلی ذوب می کند.

در سیستم های فعلی، بخار و یخ با دمیدن هوای داغ حذف می شوند. هیوندای و کیا می گویند که حتی در دمای زیر 18 درجه، پاک کردن شیشه با استفاده از این سیستم حدود پنج دقیقه طول می کشد.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتهیوندای و کیا فناوری های جدید خود را در سئول به نمایش گذاشتند

نیسان اخیرا اعلام کرده است که به دنبال رنگ جدیدی است که دمای اتاق را در اواخر تابستان گرم نگه دارد.

این فناوری‌های جدید به ماشین‌های الکتریکی کمک می‌کنند انرژی کمتری برای خنک کردن یا گرم کردن اتاق مصرف کنند. در نتیجه بیشتر انرژی باتری صرف حرکت خودرو می شود و با هر بار شارژ مسافتی که می تواند طی کند افزایش می یابد.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتشیائومی می خواهد ظرفیت تولید مدل SU7 را به 260000 دستگاه در سال افزایش دهد.

هزینه محبوبیت

گزارش مالی شیائومی نشان داد که این شرکت به ازای هر فروش هر دستگاه از اولین مدل الکتریکی خود حدود 9200 دلار ضرر می کند.

شیائومی مدل SU7 را در بهار امسال در چین عرضه کرد. ایده این شرکت این بود که خودرویی بسازد که توانایی های فنی پورشه را داشته باشد و با تسلا مدل 3 رقابت کند و در دسترس طبقه متوسط ​​چین باشد.

این خودرو با استقبال خوبی روبرو شده است و شیائومی می گوید که در چند ماه گذشته بیش از 100000 دستگاه را پیش فروش کرده است.

قیمت گوشی شیائومی در چین 215900 یوان (حدود سی هزار دلار) است. شیائومی می گوید با وجود تحویل 27307 خودرو به مشتریان، در سه ماهه دوم سال جاری 252 میلیون دلار ضرر کرده است.

کادیلاک نسل بعدی مدل های اسپرت خود را به نمایش گذاشتشیائومی می گوید بیش از 100000 دستگاه از SU7 را پیش فروش کرده است.

تحلیلگران سیتی بانک آمریکایی در گزارشی انتظار داشتند که بخش خودروسازی شیائومی تا زمانی که تولید آن به 300 تا 400 هزار دستگاه در سال نرسد، سودآور نخواهد بود.

شیائومی می گوید برنامه فعلی اش تولید 100000 دستگاه در سال است و تا سال 2026 ظرفیت تولید را به 260000 دستگاه در سال افزایش خواهد داد. این شرکت همچنین قصد دارد SU7 را به بازارهای جهانی صادر کند و در سال های آینده مدل های جدیدی را روانه بازار خواهد کرد.

لی جون، میلیاردر چینی و بنیانگذار شیائومی، می گوید که قصد دارد در سال های آینده ده میلیارد دلار در بخش خودرو سرمایه گذاری کند.

شیائومی سومین تولیدکننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان است و لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی آن در چین بسیار محبوب است. عملکرد مالی شیائومی در سه ماهه دوم 2024 در سایر بخش ها به جز بخش خودرو خوب بود. در این مدت فروش این شرکت نسبت به سال گذشته 32 درصد افزایش یافت و به 88.7 میلیارد یوان رسید.

منبع: بی بی سی

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *