کارنامه فقرزدایی در اتحادیه اروپا: ۹۰ درصد شهروندان همچنان قادر به تهیه غذای مناسب هستند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: روز جمعه 12 ژوئیه 1403 هجری شمسی، اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) آخرین آمار در مورد توانایی ارائه یک وعده غذایی حاوی گوشت، ماهی و معادل های گیاهی آنها را اعلام کرد که نشان می دهد 90.5 درصد از شهروندان اتحادیه اروپا هنوز هم هستند. قادر به تامین مواد غذایی

بر اساس گزارش دفتر آمار کمیسیون اروپا (یورواستات)، 9.5 درصد از جمعیت اتحادیه اروپا در سال 2023 نمی توانند هر دو روز یک وعده غذایی حاوی گوشت، ماهی یا معادل سبزیجات تهیه کنند.

این آمار جدید نسبت به سال 2022 (8.3 درصد) 1.2 واحد درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، نسبت افراد در معرض خطر فقر در سال 2023 22.3 درصد در سطح اتحادیه اروپا بود که نشان دهنده افزایش 2.6 درصدی نسبت به سال 2022 (19.7 درصد) است.

در سطح ملی، اسلواکی با 45.7 درصد بالاترین نسبت افرادی را داشت که در معرض خطر ناتوانی در تهیه یک وعده غذایی مناسب یک روز در میان بودند. پس از آن مجارستان با 44.9 درصد و بلغارستان با 40.2 درصد در صدر این فهرست قرار دارند.

در مقابل، کمترین درصد در ایرلند با 4.2 درصد، قبرس با 5.0 درصد و پرتغال با 5.9 درصد ثبت شده است.

در کل اتحادیه اروپا، شکاف بین کل جمعیت و جمعیت در معرض فقر از نظر دسترسی به یک وعده غذایی مناسب 12.8٪ بود.

در سطح کشور، مجارستان با 30.2 درصد بیشترین شکاف را ثبت کرد و پس از آن اسلواکی (27.9 درصد) و یونان (27.3 درصد) قرار گرفتند.

در مقابل، سوئد، قبرس، لوکزامبورگ، پرتغال و ایرلند کمترین شکاف را ثبت کردند که همگی کمتر از 4.0 درصد بود.

توانایی پرداخت هر دو روز برای یک وعده غذایی حاوی گوشت، ماهی یا جایگزین گیاهی یکی از عواملی است که در سطح خانوار در محاسبه میزان محرومیت‌های شدید مادی و اجتماعی مورد توجه قرار می‌گیرد.

این شاخص جزء اصلی ستون اروپایی حقوق اجتماعی در داشبورد شاخص های اجتماعی است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *