کسانی که به قالیباف، پورمحمدی و پزشکیان رأی دادند، عملا اعلام کردند که نمی‌خواهند به جلیلی رأی دهند/ کل مجموعه‌های دولتی به نفع جلیلی به میدان آمدند؛ برخورد‌های دستوری که باید به فلانی رأی دهید و هزینه‌های مختلف انجام دهند، خیلی عجیب بود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تیم جلیلی در زمان انتخابات معتقد بود که در شرایط تحریم به راحتی می تواند در انتخابات پیروز شود. اما روند انتخابات نشان داد که دیگر اصولگرایان مانند ۱۴۰۰ نتوانستند به راحتی و آن طور که می خواستند در انتخابات پیروز شوند.

حسین نقوی حسینی فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با خبرنگار منتخب درباره علت ناکامی اصولگرایان در انتخابات گفت: ضمن تبریک به ملت ایران و پیروزی بزرگ نظام جمهوری اسلامی در مشارکت بالای 50 درصدی مردم ایران مردم و در انتخاباتی که به موفقیت بزرگی دست یافت. من هم پیروزی دکتر دکتر را به ملت تبریک می گویم. همانطور که بارها اشاره کرده ایم، پزشکان بر اساس شایستگی کار می کنند و همه مدیران بر اساس شایستگی انتخاب می شوند. امیدواریم این تغییر اتفاق بیفتد. من فکر می‌کنم هر نوع ائتلافی بین جبهه اصولگرایان و پنج نامزد انتخاباتی صورت نمی‌گرفت. مردم دو انتخاب داشتند: دیدگاهی که معتقد است وضع موجود خوب است، دیدگاهی که می گوید باید وضعیت موجود را اصلاح کرد. اکثریت مردم، همانطور که در مرحله اول و دوم رای گیری نشان دادند، معتقدند که باید تغییراتی ایجاد شود. اگر جلیلی هم به نفع قالیباف می رفت دکتر مازیکیان پیروز می شد.

وی افزود: در مرحله اول کسانی که به قالیباف، پورمحمدی و مازیکیان رای دادند گفتند که نمی خواهند به جلیلی رای بدهند. رای هایی که به جلیلی داده شد نیز حاکی از مخالفت آنها با قالیباف بود. اگر قالیباف بماند اصولگرایان شکست خواهند خورد.

وی در خصوص اقدامات بخشی از دولت حامی جلیلی افزود: در این دوره از انتخابات اتفاقات عجیبی در سطح دولت و اجرای انتخابات افتاد. من انتظار دارم مراجع نظارتی در این زمینه دخالت کنند. وزارت کشور همه روستاییان را در یک مکان دولتی جمع می کند و ستاد انتخابات در آن جلسه نامزدی را اعلام می کند. ما قبلاً چنین حوادثی نداشتیم. ورود مدیران دولتی، بخشداران، فرمانداران، شهرداران و مدیران کل مجتمع های دولتی به میدان، موجب اقبال جلیلی شد. برخوردهایی که باید به فلانی رای می دادی و هزینه های متفاوتی می دادی خیلی عجیب بود. اینکه دانش آموزان به صورت سازماندهی شده در روستاها اعلام می کردند اشکالی ندارد. اما دخالت دولت به نفع یک نامزد خاص مشکل دارد. انتظار داریم سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی به این تخلفات رسیدگی کنند. صندوق رای دبیرخانه کشور است.

وی درباره واکنش جامعه به رویکرد انتخاباتی جلیلی گفت: دلیل اصلی شکست اصولگرایان انحصار، اقلیت و خودشیفتگی بود که در بین این مردان وجود داشت. این روزها اصطلاحاتی را از برخی افراد شنیده اید که کمتر می شنویم. یک نفر گفت اینها رقیب ما نیستند و اعداد نیستند. بالاخره اینها انسان هستند و حامی و یاور دارند، پس چند نفرشان نیستند؟ از طرفی می گویند رقابت ما جبهه کفر است. آیا این بدان معناست که جبهه کفر در جمهوری اسلامی پیروز شده است؟ ما در انتخابات قبلی چنین ادبیاتی نداشتیم! بسیاری از مردم از این سخنان آزرده شدند. آیا درست است که خود را جبهه انقلاب و جبهه مقابل را ضد انقلاب بنامیم؟

نقوی حسینی درباره علت خودشیفتگی سیاسی در بین اصولگرایان گفت: این خودشیفتگی ناشی از مدرن شدن آسانسورهاست. وقتی مردم وارد آسانسور می شوند و به مکان هایی می رسند که متعلق به آنها نیست، فکر می کنند واقعاً یک نفر هستند. اگر انسان پله پله رشد می کرد، دچار چنین خودشیفتگی نمی شد. پزشکان کار خود را در امور اداری شروع کردند و کم کم ایشان رئیس دانشکده و مرکز بهداشت و بعد معاون وزیر و سپس وزیر و نماینده شدند و اکنون رئیس جمهور شده اند. از طرفی وقتی افراد وارد آسانسور می شوند دچار خودشیفتگی و توهم می شوند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *