کسری ۱۱۰ میلی متری بارش در پرباران‌ترین استان کشور/ بارندگی‌ها در برخی استان‌ها کمتر از نرمال است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: بر اساس آمار مرکز ملی مدیریت بحران آب و هوا، خشکسالی و هواشناسی، میانگین بارندگی در منطقه گیلان به عنوان مرطوب ترین استان کشور از مهر سال گذشته بیش از ۱۱۰ میلی متر زیر نرمال بوده است.

بر اساس اطلاعات مرکز ملی مدیریت بحران اقلیمی و خشکسالی سازمان هواشناسی، از ابتدای سال آبی مهرماه سال گذشته تاکنون ۶۸۱ میلی‌متر باران در استانداری گیلان باریده است که این میزان در سال ۹۸ حدود ۷۹۴ میلی‌متر بوده است. طبیعی است، اما این وضعیت همچنان وجود دارد، زیرا بارندگی امسال در استان گیلان حدود 100 میلی متر بیشتر از سال گذشته است.

بر اساس اطلاعات برنامه بارندگی کشور، بیشترین کسری بارندگی در سطح استان از ابتدای سال آبی تاکنون مربوط به استان های گیلان با 112.7، جهرمحال و بختیاری با 105.1، قزوین با 75.1 و استان تهران با 60.1 میلی متر است. از نظر بارندگی، استان سمنان با کسری بارندگی 30 درصدی مواجه است.

از سوی دیگر میزان بارندگی در استان کرمانشاه در غرب کشور حدود 85 میلی متر بالاتر از شرایط نرمال افزایش یافت. میانگین بارندگی در استان های ایلام 59.3، مازندران 55.2، خوزستان 50.6 و اردبیل 47.2 میلی متر بیشتر از شرایط نرمال بوده است.

در مجموع میانگین بارندگی منطقه ای کشور در 300 روز گذشته حدود 227 میلی متر است که 0.2 (اعشاری) درصد بیشتر از میانگین بلند مدت است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *