کشته شدن خرس قهوه‌ای بر اثر برخورد با خودرو

تبلیغات بنری


هورناز (هورناز):

ایرنا: فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از مرگ یک قلاده خرس قهوه ای بر اثر برخورد با خودروی سواری در جاده نیمه کاره قزوین – تنکابن خبر داد.

مهدی طاهری شامگاه چهارشنبه گفت: خرس قهوه ای یکی از گونه های در حال انقراض کشور در جاده در حال احداث قزوین الموت-تنکبون و مرز تونل شیرکوه و روستای بغداد در شکار ممنوع قلاده گذاری شد. منطقه تیراندازی الموت بر اثر برخورد با خودروهای عبوری.

وی با بیان اینکه منطقه الموت به دلیل شرایط خاص جغرافیایی یکی از بهترین زیستگاه های خرس قهوه ای در استان و حتی کشور به شمار می رود، تاکید کرد: احداث این جاده برای سهولت دسترسی به شمال کشور باعث ساخت این گونه ارزشمند شده است. ناامن و تهدیدی برای بقای حیوانات ارزشمند است.

طاهری گفت: ایمن سازی و نصب علائم هشدار دهنده و چشمک زن و ایجاد کریدور برای عبور حیات وحش می تواند منجر به کاهش این حوادث و تلفات گونه های جانوری شود.

به گفته فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین، در چند سال گذشته گزارش های متعددی مبنی بر تصادف و برخورد خودروهای عبوری با گونه های با ارزش وحشی از جمله پلنگ، خرس و بز کوهی در این جاده گزارش شده است. تبدیل شدن به مکانی در معرض تهدید حیات وحش

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *