کشته شدن ۶ نفر در حمله روسیه به خارکیف؛ فرمانده نیروی هوایی اوکراین برکنار شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

منابع محلی در خارکف اوکراین گزارش دادند که در پی اصابت بمب روسیه به مناطق مسکونی این شهر دست کم ۶ نفر از جمله یک کودک کشته و ۵۵ نفر دیگر زخمی شدند.

اوله سینیوبوف فرماندار خارکف روز جمعه 9 سپتامبر این آمار را منتشر کرد. دیگر مقامات اوکراینی گفتند که یک کودک اوکراینی در زمین بازی کودکان کشته شده و سه نفر دیگر در یک ساختمان مسکونی 12 طبقه در این شهر در شمال شرق اوکراین کشته شده اند. آنها خود را در اثر یک بمب هدایت شونده گم کردند.

مقامات اوکراینی محل کشته شدن دو نفر دیگر را اعلام نکردند، اما گفتند که چهار منطقه در شهر مورد حمله قرار گرفته است.

همچنین به گفته فرماندار خارکف، وضعیت حدود 20 مجروح این حمله روسیه وخیم است.

آندری یرماک، رئیس دفتر ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، ویدئویی را در فضای مجازی منتشر کرد که در آن شعله‌های آتش بزرگ و دود سیاه غلیظ در طبقات بالایی یک ساختمان دیده می‌شود.

تعدادی از خودروهای اطراف این ساختمان نیز دچار حریق شدند.

خارکف دومین شهر بزرگ اوکراین و مناطق اطراف آن مدت هاست که هدف حملات روسیه به ویژه بمب های هدایت شونده ویرانگر بوده است.

پس از حمله روز جمعه روسیه، رئیس جمهور اوکراین بار دیگر از متحدان غربی خواست تا اجازه حملات هوایی دوربرد علیه پایگاه های هوایی روسیه را بدهند.

ولودیمیر زلنسکی در تلگرام گفت: اگر نیروهای دفاعی اوکراین توانایی انهدام هواپیماهای نظامی روسیه در آشیانه را داشتند، این حمله مرگبار رخ نمی داد.

در همین حال ستاد کل ارتش اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد یکی از جنگنده های اف-16 که این کشور از شرکای غربی خود برای کمک به مقابله با تهاجم روسیه دریافت کرده بود، سقوط کرد و خلبان آن کشته شد.

در پی این حادثه، رئیس جمهور اوکراین روز جمعه مایکولا اولشچوک، فرمانده نیروی هوایی این کشور را از سمت خود برکنار کرد. آقای زلنسکی گفت که تصمیم به “تقویت” رهبری نظامی اوکراین گرفته است.

در تابستان 2021، میکولا اولشچوک به عنوان فرمانده نیروی هوایی منصوب شد و به جای سرگئی دروزدوف.

نیروی هوایی اوکراین روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای روسیه پنج موشک و 74 پهپاد را به سمت اهداف اوکراینی شلیک کردند.

روسیه همواره هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان را رد کرده است، اما در طول دو سال و نیم جنگ فرسایشی، هزاران غیرنظامی بر اثر حملات این کشور به خاک اوکراین کشته و زخمی شدند و هزاران نفر از اوکراینی ها خانه ها و زمین های خود را ترک کردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *