کمیته بهداشت ستاد اربعین سیستان و بلوچستان: ورود زائران پاکستانی مبتلا به «آبله میمونی» به ایران صحت ندارد / تنها سه نفر مشکوک به این بیماری بودند که اجازه ورود به داخل کشور به آنها داده نشد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تسنیم: دبیر کمیته بهداشت و درمان اربعین استان سیستان و بلوچستان گفت: با پیگیری های مستمر و تلاش شبانه روزی تیم های تشخیص بیماری در حوزه بهداشت و درمان، هیچ موردی از بیماران و زائران مبتلا به آبله میمون مشاهده نشد. در سراسر مرز جنوب شرقی گزارش شده است.

علی عبدالرزاق نژاد گفت: با پیگیری مستمر و تلاش شبانه روزی تیم های تشخیص بیماری در حوزه بهداشت و درمان، هنوز موردی از ابتلا به آبله میمون در سراسر مرز جنوب شرقی برای بیمار یا زائر گزارش نشده است.

وی افزود: از روز گذشته اخباری مبنی بر ورود حجاج پاکستانی مبتلا به ویروس آبله میمون در فضای مجازی دست به دست می شود و این موضوع صحت ندارد و تنها سه نفر مشکوک به ابتلا به این بیماری بودند که توسط همکاران ما شناسایی شدند در مرکز ورود به مرز و اجازه ورود به آنها داده نشد.

دبیر کمیته اربعین بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: از این سه نفر و تعدادی از همراهان آزمایشات لازم گرفته شد و آزمایشات لازم در آزمایشگاه مرجع سلامت انجام شد و سپس مورد ارزیابی و معاینه قرار گرفتند. همچنین. توسط متخصصین عفونی معاینه شده است.

به گفته عبدالرزاق نژاد، پس از بررسی های دقیق علمی و آزمایشگاهی، خوشبختانه ابتلای این بازدیدکننده به آبله میمون تایید نشد و جای نگرانی نیست.
وی تاکید کرد: به شهروندان هم استانی و مردم عزیز ایران اسلامی این اطمینان را می دهیم که سربازان سفیدپوش و همیشه هوشیار نظام سلامت در سیستان و بلوچستان همواره در حالت آماده باش و آماده باش هستند و دست از تلاش بر نمی دارند. عمومی سلامت جامعه

دبیر کمیته اربعین بهداشت و درمان استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: این استان با پاکستان همجوار است که علاوه بر تمام ایام سال پذیرای خیل عظیم زائرانی است که از طریق سیستان و بلوچستان به اعماق کشور سفر می کنند. . شوند تصریح کرد: با توجه به ورود خیل عظیم زائران و مسافران از این کشور که خطرات جدی بهداشتی و درمانی را به دنبال دارد، نقش نظام سلامت در استان بسیار حائز اهمیت است، زیرا حتی اگر. ورود یک فرد مجرد با علائم ویروس و بیماری های عفونی می تواند خطرات جدی برای شهروندان کل کشور ایجاد کند.

وی تاکید کرد: با وجود همه این حساسیت ها خوشبختانه باید اعلام کرد که کادر پزشکی در استان سیستان و بلوچستان همیشه یک قدم جلوتر، بیدار و هوشیار در همه حال هستند و سلامت کشور را حفظ می کنند و تحت هیچ شرایطی اجازه ورود نمی دهند. افراد مشکوک به این بیماری به کشور سرایت نمی کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *