گاردین: حزب کارگر انگلیس برای اقدام علیه سپاه عجله نخواهد کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: روزنامه گاردین گزارش داد که حزب کارگر انگلیس که اخیراً در انتخابات سراسری پارلمانی این کشور پیروز شده است، برای اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران عجله نخواهد کرد.

به گزارش گاردین، دولت جدید بریتانیا به جای قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های موسوم به «تروریستی»، احتمال ایجاد دسته جدیدی به نام «تروریسم دولتی» را بررسی خواهد کرد.

دیوید لامی، وزیر امور خارجه جدید بریتانیا با همکاران خود در این زمینه مشورت خواهد کرد.

به نوشته این روزنامه، اکنون موضوع مهم جهان غرب این است که آزمایش کند که آیا مسعود مادیگیان، رئیس جمهور منتخب ایران، قصد دارد برای اصلاح برنامه هسته ای این کشور گام بردارد یا خیر؟

زمانی که حزب کارگر مخالف دولت بود، گفت که نام سپاه پاسداران ایران را در لیست سازمان های به اصطلاح تروریستی قرار می دهد. همزمان مشاوران وزیر امور خارجه دولت انگلیس هشدار دادند که انجام چنین اقدامی آثار مخرب نامحدودی بر روابط تهران و لندن خواهد داشت.

دستیاران دیوید لامی به گاردین گفتند که او در حال بررسی اضافه کردن اصلاحاتی به قوانین موجود است. این اصلاحات به دولت اجازه می دهد تا محدودیت هایی را برای فعالیت سازمان هایی مانند سپاه پاسداران ایران اعمال کند.

دیوید کامرون، وزیر خارجه کنونی انگلیس، در برابر فشار نمایندگان مجلس برای اقدام علیه سپاه پاسداران مقاومت کرده است. استدلال او این بود که انجام چنین اقدامی ممکن است منجر به قطع روابط دیپلماتیک تهران با انگلیس شود.

در ماه‌های اخیر گزارش‌هایی مبنی بر اختلافات داخلی در کابینه دولت انگلیس درباره اقدام علیه سپاه پاسداران منتشر شده است. روزنامه انگلیسی تایمز در 13 فوریه سال گذشته به اختلافات در این زمینه اشاره کرد و نوشت در حالی که وزارت خارجه انگلیس نگران بسته شدن کانال های ارتباطی با جمهوری اسلامی ایران است، وزارت کشور انگلیس از اقدام علیه ایران حمایت می کند. سپاه پاسداران ایران.

در آن گزارش‌ها، مقامات وزارت خارجه انگلیس نیز اعلام کردند که سپاه بر خلاف «گروه‌های تروریستی» نهاد رسمی نظامی دولت است.

یک منبع در آن زمان به تایمز گفت: «مقامات وزارت خارجه نگرانی‌های واقعی در مورد چنین اقدامی دارند، زیرا می‌خواهند دسترسی خود را به وزارت کشور حفظ کنند و به طور گسترده‌تر، دولت از این اقدام (علیه سپاه پاسداران) حمایت می‌کند قرار بود این انقلابی در حال حاضر در فهرست باشد، اما کل روند متوقف شده است [به معنی اینکه به تأخیر افتاده است.]»

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *