گزارش ترسناک: فیسبوک و اینستاگرام با میکروفون گوشی حرف‌های ما را می‌شنوند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

در یک افشاگری ترسناک، یک منبع آگاه می گوید که فیس بوک با سیستم «شنود فعال» به حرف های ما گوش می دهد و تبلیغات هدفمند را به ما نشان می دهد.

آیا تا به حال تبلیغی در اینستاگرام دیده اید که لحظاتی پیش با دوستان خود در مورد آن صحبت می کردید؟ شاید ما هرگز نتوانیم این نظریه را که میکروفون های تلفن ما در 24 ساعت شبانه روز فعال هستند تأیید کنیم، اما گزارش وحشتناک 404Media جزئیات بی شماری را در این مورد فاش می کند.

نمایش تبلیغات مربوط به مکالمات روزانه بیشتر در پلتفرم های فیسبوک و اینستاگرام دیده می شود که در نگاه اول آزاردهنده است; به خصوص زمانی که زمان بین مکالمه و نمایش آگهی تنها چند ثانیه باشد.

404 Media که تاریخچه ای مبتکرانه در Doxxing دارد، جزئیات سیستم گوش دادن فعال فیس بوک را فاش کرده است. به طور خاص، این سایت می‌گوید که شرکت رسانه‌ای Cox Media Group (معروف به CMG) می‌تواند تبلیغات را به مشتریان بالقوه بر اساس «آنچه با صدای بلند در میکروفون دستگاه می‌گویند» ارائه دهد.

CMG شریک تجاری موتورهای جستجوی فیس بوک، گوگل، آمازون و بینگ مایکروسافت است.

404Media اسنادی را به دست آورده است که نشان می‌دهد سیستم نرم‌افزاری Active Listening از هوش مصنوعی برای ضبط داده‌های مورد نیاز ما در زمان واقعی با گوش دادن به مکالمات روزانه ما استفاده می‌کند. جزئیات این سیستم ظاهراً در جلسه ای به میزبانی CMG ارائه شده است.

به گزارش وب سایت 404 Media، اسلایدهای ارائه شده در جلسه CMG نحوه استفاده از سیستم گوش دادن فعال برای ضبط داده های صوتی از میکروفون گوشی را توضیح می دهد. پس از ضبط داده های صوتی، سیستم آن را با داده های رفتاری هر کاربر مطابقت می دهد تا تبلیغات نهایی هدفمندتر باشد.

بر اساس اسناد فاش شده، علاوه بر فیس بوک و پلتفرم های فرعی مانند اینستاگرام، آمازون و گوگل نیز در لیست مشتریان Active Listening قرار دارند.

ظاهرا پس از انتشار گزارش 404 Media، گوگل به سرعت CMG را از لیست شرکای خود حذف کرد.

حذف CMG از لیست شرکای Google، متا را بر آن داشت تا شراکت تجاری خود با CMG را بررسی کند تا مشخص کند آیا قوانین نقض شده است یا خیر. یکی از نمایندگان متا به 404media گفت که CMG برخلاف ادعاها، یک “شریک عمومی” و نه شریک تبلیغاتی در نظر گرفته می شود.

در بخشی از بیانیه شرکت مادر اینستاگرام و واتس اپ می خوانیم: “متا از میکروفون گوشی شما برای تبلیغات استفاده نمی کند و ما سال ها است که به طور عمومی در این مورد صحبت می کنیم.” با استفاده از ابرداده.”

یکی از نمایندگان آمازون گفت که آنها هرگز با CMG برای تبلیغات کار نکرده اند و هیچ برنامه ای برای انجام این کار در آینده ندارند.

این داستان حتی وحشتناک تر شد زیرا در اواخر سال 2023، CMG در یکی از مقالات خود در وب سایت رسمی خود گفت: “ما می دانیم که شما به چه چیزی فکر می کنید آیا این قانونی است که تلفن ها و دستگاه ها به شما گوش دهند هنگام دانلود یا به روز رسانی برنامه، یک توافق نامه چند صفحه ای در مقابل کاربر قرار دارد و جزئیات سیستم گوش دادن فعال اغلب در جایی در همان صفحات با حروف کوچک نوشته می شود.

اگر آنچه در این مقاله CMG 2023 گفته می شود درست باشد، بسیاری از ما بدون اینکه بدانیم گوش دادن فعال را فعال کرده ایم. چند نفر را می شناسید که شرایط استفاده طولانی و چند صفحه ای برنامه ها را می خوانند؟

این اولین بار نیست که 404 Media جزئیات محرمانه CMG را فاش می کند. زمستان گذشته، سایت اطلاعات اولیه در مورد نحوه عملکرد گوش دادن فعال به بیرون درز کرد و یک شرکت بازاریابی را با مشکل مواجه کرد.

منبع: زومیت

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *