گزارش جدید رگولاتوری از سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه در شاخص‌های کلیدی

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

گزارش فصلی جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت رقابتی اپراتورهای تلفن همراه تا پایان تابستان 1403 هجری شمسی منتشر شد. شرکت اول همچنان به تقویت جایگاه برتر خود ادامه می دهد و از سوی دیگر ایرانسل با کاهش سهم برخی شاخص های کلیدی در جایگاه دوم باقی می ماند و خرده فروشی همچنان در حاشیه بازار حضور دارد.

به گزارش ایلنا، بر اساس آخرین گزارش فصلی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عملکرد اپراتورهای اصلی تلفن همراه ایران (همرا آل، ایرانسل و خرده فروشی) در سه شاخص کلیدی «سهم بازار مشترکان داده پهنای باند» است. ، “بازار” و … بررسی و تحلیل سهم ترافیک مکالمه و “رومینگ” “میلی” در زیر به تحلیل و مقایسه جایگاه این اپراتورها می پردازیم.

سهم بازار اینترنت پرسرعت موبایل

اول رفیق با افزایش 0.58 درصدی سهم بازار خود را از 53.04 درصد در سه ماهه اول به 53.62 درصد در سه ماهه دوم 1403 هجری شمسی افزایش داد. این رشد نشان دهنده جایگاه بهبود یافته این اپراتور در ارائه خدمات اینترنت پرسرعت است.

سهم ایرانسل در سه ماهه دوم سال 1403 با 0.32 درصد کاهش از 43.09 درصد به 42.77 درصد کاهش یافت که شاید این کاهش به دلیل رقابت شدید و ارتقای خدمات اپراتور شماره یک تلفن همراه باشد.

رایتل همچنین سهم بازار خود را از 3.87 درصد به 3.61 درصد کاهش داد که 0.26 درصد کاهش داشت که نشان از ثبات موقعیت محدود این اپراتور در بازار دارد.

در این شاخص، اپراتور شماره یک تلفن همراه پیشرو در این اندیکاتور همچنان جایگاه برتری دارد. در حالی که ایرانسل و خرده فروشی با کاهش نسبی سهم بازار خود مواجه شدند.

سهم بازار از ترافیک مکالمه

همراه اول با افزایش 0.84 درصد سهم خود را از 66.33 درصد در ربع اول به 67.17 درصد در ربع دوم سال 1403 ه. این رشد نشان دهنده تسلط اولین اپراتور در ارائه خدمات چت صوتی است.

ایرانسل سهام خود را از 32.27 درصد به 31.40 درصد کاهش داد که 0.86 درصد کاهش داشت.

رایتل سهام خود را از 1.40% به 1.43% با افزایش اندک 0.02% افزایش داد. این تغییر ساده نشان دهنده نفوذ محدود این اپراتور در بازار چت است.

با این حال، همسر اول با اختلاف زیادی در رتبه اول این شاخص قرار گرفت.

سهم بازار رومینگ ملی

اطلاعات دقیق مربوط به وضعیت رومینگ ملی که نشان دهنده تعامل اپراتورها برای ارائه خدمات به مشترکین خارج از پوشش شبکه است، به شرح زیر است:

شبکه همراه اول میزبان ۲۸ میلیون و ۸۰۰ هزار مکالمه مشترکان ایرانسل و خرده فروشی بود.

شبکه ایرانسل میزبان 25.2 میلیون تماس مشترکین پرایم و خرده بود.

Rightel هیچ میزبانی در این فهرست ندارد.

نتیجه تجزیه و تحلیل شاخص های آماری نشان می دهد که رفیق اول به عنوان پیشرو در بازار مخابرات کشور در شاخص های اصلی توسعه شبکه و ارتباطات بر اساس نسل های جدید فناوری به عملکرد قابل توجهی دست یافته و فاصله خود را با بازار به میزان قابل توجهی افزایش داده است. . رقبا.

ایرانسل همچنان دومین اپراتور برجسته است، اما در برخی شاخص ها با کاهش سهم خود مواجه شده است.

اگرچه خرده فروشی تلاش می کند موقعیت خود را حفظ کند، اما خرده فروشی همچنان سهم بازار محدودی دارد که نیازمند توسعه استراتژی های رقابتی بهتر برای افزایش سهم خود است.

تبلیغات بنری

منبع : پایگاه خبری entekhab

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *