گودرزوند چگینی، نماینده مجلس: اظهارات مسئولان دولت سیزدهم درباره حذف ارز ترجیحی منصفانه نیست/ مجلس بروز تورم در اثر اجرای این طرح را پیش بینی کرده بود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایلانا: یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این انصاف نیست که عزیزان دولت با تدبیر و قاطعیت زیاد موضوعی را به مجلس بیاورند و رأی مثبت بگیرند و بعد از اتمام کار این موضوع را مطرح کنند. ” این موضوع به درستی پیش نرفت و این موضوع باید به مجلس کشیده شود و مجلس باید تاوان اقدامات دولت را بپردازد.

مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم و دوازدهم در واکنش به اظهارات اخیر برخی از سیاسیون در دولت قبل مبنی بر حذف ارز ترجیحی مبنی بر اینکه برخی می گویند مجلس دستور حذف ارز را داده است، گفت: : مسئولین محترم دولت شهید رئیسی بدانند که در ماههای اول پس از آغاز به کار دولت سیزدهم و یک دوره قبل از تهیه و ارائه لایحه بودجه سال 1401 این موضوع (یعنی حذف قانون 4200) سکه تومان) در قالب لایحه قانونی در روز یازدهم به مجلس فرستاده شد و مورد قبول مجلس قرار نگرفت، اما مجدداً در لایحه قانون بودجه بحث تبدیل نرخ ارز مطرح شد و این بار پس از گذشت بسیار. رایزنی ها و اصرار دولت در آن زمان، مجلس آن را پذیرفت و با شرایطی تصویب کرد.

وی ادامه داد: شرط مجلس برای پذیرش و تصویب موضوع تبدیل نرخ ترجیحی، تامین زیرساخت ها و تخصیص فاکتور الکترونیکی برای کالاها بود و سپس این موضوع اجرایی می شد. اگر این اتفاق می افتاد، مردم کمتر به فکر تامین مایحتاج خود بودند، اما اینطور نیست.

نماینده مردم رودبار در مجلس خاطرنشان کرد: به نظر من در شرایطی که هنوز این تریبون ها آماده نشده بود، دولت نباید وارد روند اجرای این مصوبه خلاف قانون می شد، زیرا وقتی شما ندارید. بسترها و زیرساخت ها آماده است و در ازای اجرای این طرح حمایت از مردم، پرداخت نقدی، اولاً نقدینگی به بازار سرازیر می شود، ثانیاً مردم به آن عادت می کنند و حتی در مواردی این پول صرف تأمین هزینه های دیگر می شود. هزینه ها و یارانه های مربوطه مستقیماً روی میز گذاشته شده و این اعتبارات به حمایت دولت برای تولید داخلی اختصاص یافته است.

وی همچنین گفت: این انصاف نیست که مردم عزیز در دولت موضوعی را به مجلس ارائه کنند و با مشورت و اصرار فراوان به آن رای دهند و بعد از اینکه کارها خوب نشد، آن موضوع را به مجلس ارائه کنند. . مجلس آن را تصویب کند و مجلس هزینه اقدامات دولت را متقبل شود. واقعیت این است که مجلس انتظار تورم را در نتیجه اجرای این طرح داشت و در قانون هم به طور مشخص اشاره کرد. شرط اجرای این موضوع این است که در صورت حذف این ارز باید دلایل آن ارائه شود.

گودرزوند شگنی گفت: البته دولت به فکر تدبیر در این زمینه بود و سعی کرد با پرداخت یارانه نقدی بخشی از تبعات اجرای این طرح را جبران کند اما فراموش نکنند که سکه 4200 تومانی حذف شد. بنا به درخواست دولت

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *