گوگل چندین قابلیت جدید برای اندروید معرفی کرد؛ دیگر خبری از انحصار برای پیکسل نیست

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

Dijiao: گوگل به تازگی با عرضه اندروید 15 از ویژگی های جدیدی از سیستم عامل موبایل خود رونمایی کرده است که بر خلاف رویه معمول به گوشی های سری پیکسل محدود نمی شود و به زودی شاهد عرضه آن ها برای تمامی محصولات تولیدکنندگان خواهیم بود.

ویژگی های جدید اندروید چیست و چگونه می توان به آنها دسترسی داشت؟

گوگل معمولا ویژگی های جدید اندرویدی خود را فقط برای گوشی های سری پیکسل خود رزرو می کند و با تاخیری نسبتا طولانی شاهد معرفی آن ها در محصولات دیگر برندها هستیم. البته برخی از ویژگی‌ها در انحصار پیکسل باقی می‌مانند و هرگز در دستگاه‌های دیگر ظاهر نمی‌شوند. با این حال، این روند در حال تغییر است و کاربران همه دستگاه های اندرویدی به زودی شاهد ویژگی های جدیدی خواهند بود که تجربه استفاده از محصولات هوشمندشان را بهبود می بخشد.

اولین و شاید مهم ترین ویژگی جدیدی که به اندروید اضافه شده است، ارائه عملکرد Talkback است که می تواند محتوای صفحه را برای کاربر بازگو کند. این قابلیت بر اساس هوش مصنوعی Gemena کار می کند و بیشتر برای افراد نابینا یا کم بینا استفاده می شود. به عنوان مثال، کاربر می‌تواند توضیحات یک عکس یا اتفاقاتی که در شبکه‌های اجتماعی رخ می‌دهد را از گوشی خود بشنود و راحت‌تر با محتوا ارتباط برقرار کند. شایان ذکر است دستگاه ها باید دارای مشخصات لازم برای ارائه ویژگی مذکور باشند تا بتوانند تبدیل تصویر به صدا را بر روی آن ها فعال کنند.

جستجوی پخش موسیقی بدون جابجایی بین برنامه ها با استفاده از عملکرد Circle to Search یکی دیگر از برنامه های جدید است که در گوشی های اندرویدی خواهیم دید. فرقی نمی کند آهنگ در برنامه های رسانه های اجتماعی باشد یا در مجاورت کاربر پخش شود. پس از فشار دادن کلید Home و لمس گزینه Music، می توانید نام اثر، هنرمند و حتی لینک یوتیوب را دریافت کنید.

اگر نمی‌خواهید متن‌های طولانی بخوانید، ویژگی Read Pages هنگام مرور وب در کروم می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد. به لطف این گزینه، هنگام مشاهده محتوای صفحه، اکنون می توانید نسخه صوتی آن را دریافت کنید و به شما امکان می دهد زبان، نوع صدا و سرعت پخش مورد نظر را شخصی سازی و انتخاب کنید. طبیعتاً فقط کروم به آن مجهز خواهد شد. اما شاید در آینده شاهد عرضه آن در سایر بخش های اندروید باشیم.

دانلود نقشه و پشتیبانی از مسیریابی آفلاین در ساعت های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل Wear OS یکی دیگر از مواردی است که برای کاربران اندروید در دسترس است. آخرین ویژگی شامل سیستم هشدار زلزله است که فقط به ایالات متحده محدود می شود و برای شهروندان کشورهای دیگر کاربرد چندانی ندارد. برخی از ویژگی های فوق توسط گوگل ارائه شده است. اما برای استفاده از دیگران، باید یک دستگاه سازگار داشته باشید یا منتظر بمانید تا بسته به روز رسانی منتشر شود.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *