یوسف دیکچ، «تیرانداز مادرزاد» تیم ترکیه کیست و چه شد که در المپیک به‌سرعت معروف شد؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

تصاویر یوسف دیکچ، مهاجم تیم ملی ترکیه در حالی که با یک دست در جیب، بدون عینک مخصوص، با پیراهن معمولی و با ظاهری بسیار آرام در جریان المپیک پاریس شلیک می کرد، جنجال گسترده ای را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت. شبکه های. برخی در مورد او گفتند: ترکیه یک قاتل حرفه ای است. [آدمکش حرفه‌ای] اعزام به المپیک.»

او در رشته «تپانچه بادی مخلوط 10 متر» به همراه هم تیمی خود شوال الیدا طرهان به مدال نقره المپیک دست یافت. او پس از این برد به رسانه های ترکیه گفت: «اگرچه آرام به نظر می رسیدم، اما وضعیت روحی ام کاملا برعکس بود، اما رفتار آرام من رقبای من را عصبی می کند.

حساب‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی المپیک عکس‌هایی از او با کیم یی تیرانداز کره‌ای را تحت عنوان «ستاره‌های تیرانداز المپیکی که نمی‌دانستیم به آنها نیاز داریم» به اشتراک گذاشته است.

او این هفته با هم تیمی خود تاریخ ساز شد. آنها اولین ورزشکاران تاریخ تیم ملی ترکیه هستند که در تیراندازی موفق به کسب مدال المپیک شدند.

رقبای یوسف هنگام تیراندازی به تپانچه از تجهیزات ویژه استفاده زیادی کردند. اختلاف شدیدی که در این زمینه بین او و رقبایش وجود داشت باعث شد تا میم های بی شماری از عکس های او در شبکه های اجتماعی دست به دست شود.

تیرانداز 51 ساله در پاسخ به سوالی درباره رفتار آرام او گفت که او یک “تیرانداز طبیعی” است.

او گفت: “گاهی قضات می پرسند: آیا عینک تیراندازی یا کفش مخصوص ندارید؟” من می گویم، نه، من یک تیرانداز طبیعی هستم، و همه می خندیم.

البته دلیل اینکه یوسف دیکش هنگام شلیک دستش را در جیب گذاشته بود، ربطی به خونسردی او نداشت. کمانداران این کار را برای رسیدن به تعادل بهتر انجام می دهند.

مهارت های تیراندازی دیکش نه تنها ناشی از تجربه ورزشی او، بلکه از حرفه او به عنوان یک سرباز است.

وی سرهنگ بازنشسته ژاندارمری ترکیه است و از 28 سالگی شروع به فعالیت ورزشی در رشته تیراندازی کرد. این پنجمین دوره المپیکی است که پیاپی در آن حضور دارد. این در حالی است که یوسف دیکیش تا به حال مربی نداشته است.

او گفت: «من در حال کار روی بهبود وضعیتم در عمل هستم. اگر مربی داشتم، می‌توانست بر من نظارت داشته باشد، وضعیت بدنم را یادداشت کند و یک برنامه تمرینی برای من ایجاد کند.»

یوسف حتی بدون مربی در سال 2014 برنده دو تورنمنت مختلف شد. او در مسابقات آن سال در رشته های تپانچه استاندارد 25 متر و تپانچه آتش نشانی 25 متر مدال طلا گرفت. و حالا در المپیک 2024 موفق به کسب مدال نقره در تپانچه بادی 10 متر شد.

او همچنین هفت بار قهرمان اروپا شده است که اخیراً در سال جاری در گیور مجارستان برگزار شد.

یوسف دیکش کیست؟

او پس از بازگشت به ترکیه از هدف خود برای شرکت در المپیک تابستانی 2028 لس آنجلس تا زمانی که سلامتش اجازه می دهد صحبت کرد.

وی گفت: از – برای سال 2028 آماده می شوم تا مدال طلا را به دست آوریم.

یوسف دیکش کیست؟

وی افزود: به تیم صربستانی که مدال طلا را کسب کرد، گفتم این مدال را به آنها قرض می دهیم و در سال 2028 آن را پس خواهیم گرفت.

صفحه نمایه المپیک او می گوید: “شما با دست در جیب خود به موفقیت نمی رسید.”

اما جالب اینجاست که آخرین مدال او ثابت کرد که با یک دست در جیب می توان به موفقیت رسید…البته دست در جیب با سال ها تمرین و تلاش.

منبع: بی بی سی

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *