یک چهره نزدیک به مقامات اسرائیل می‌گوید تیم نتانیاهو از روی کار آمدن پزشکیان نگران شده / نتانیاهو فکر می‌کند در صورت پیروزی هریس، توافق اتمی با ایران روی میز می‌آید؛ اکنون [نوع حمله به ایران] لحظه‌ای استراتژیک برای تضعیف این روند است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

واشنگتن پست نوشت: در داخل تشکیلات نظامی اسرائیل نگرانی هایی وجود دارد که حمله به ایران به اندازه کافی قوی یا آشکار نباشد که ایران را از حمله مستقیم دیگری به اسرائیل یا توسعه سلاح هسته ای باز دارد.

به گزارش سرویس بین الملل گزینه، ارتش اسرائیل می خواهد [سیستم]هدف قرار دادن ارتش ایران، زیرا این اقدام منطقه را به جنگ بزرگتر نمی کشاند» اما افزود: این طرز تفکر نتانیاهو نیست.

بالتی گفت: «زمانی که آخرین بار پاسخ دادیم، پیام را دریافت نکردند. بنابراین اکنون انتخاب بین خویشتنداری یا انتقام است و پاسخ روشن است.

اما اسرائیل در حال حاضر در چندین جبهه در حال جنگ است. در اواخر ماه گذشته، هزاران سرباز اسرائیلی برای اولین بار پس از حدود دو دهه به جنوب لبنان حمله کردند و هفته گذشته، ارتش حمله دیگری را به شمال غزه انجام داد. در مورد تهران، چهره های نزدیک به تیم نتانیاهو صبر استراتژیک را اعلام کردند.

ناتان اشل، مشاور خانواده نتانیاهو، در پیامی که به رسانه‌های اسرائیلی درز کرد، گفت: «مثل سرنوشت [حزب‌الله در]لبنان و [حماس در غزه]ما در جنوب صبور بودیم و اکنون فکر می کنم در مورد ایران نیز باید صبور باشیم. ما به همان نقطه در شمال می رسیم و مأموریت را تمام می کنیم، سپس به ایران می رویم که راه به جایی نمی برد.

یک مقام اسرائیلی نزدیک به نخست وزیر گفت: در حالی که نتانیاهو به مشورت با مقامات آمریکایی درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران ادامه خواهد داد، منتظر چراغ سبز واشنگتن نخواهد ماند.

وی گفت: فردی که تصمیم نهایی را در مورد پاسخ اسرائیل به ایران می گیرد، [نتانیاهو]”این خواهد شد.”

علاوه بر این تصمیم نهایی، عوامل پیچیده و مرتبط سیاسی در واشنگتن و تهران وجود دارد.

تالشیر، تحلیلگر سیاسی گفت: تیم نتانیاهو نگران انتخابات اخیر مسعود مزاکیان، رئیس جمهور اصلاح طلب ایران است که تمایل خود را برای احیای مذاکرات هسته ای با غرب ابراز کرده است.

وی گفت که اگر کامالا هریس معاون رئیس جمهور انتخاب شود، نتانیاهو معتقد است که توافق هسته ای به میز بازمی گردد، “بنابراین این یک لحظه استراتژیک برای تضعیف این روند است.”

شخصیت‌های سیاسی برجسته اسرائیل، از جمله نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق، همچنان به فشار برای حمله مستقیم به تاسیسات هسته‌ای ایران ادامه می‌دهند. وی گفت که هر چیزی کمتر از این خطر از دست دادن شتابی را که اسرائیل از جنگ های خود در لبنان و غزه به دست آورده است، از دست می دهد.

تبلیغات بنری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *