۲ ماه بی خبری از هلنا ، دختر ۱۱ ساله اصفهانی که ناگهان ناپدید شد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

اعتبار: شب حادثه هلنا و خانواده اش به پارک ناژوان اصفهان رفتند که هلنا ناگهان ناپدید شد.

او در عرض چند دقیقه ناپدید شد و تاکنون هیچ اثری از او پیدا نشده است… دهم خرداد ماه یک دختر 11 ساله در پارک ناگوان اصفهان به طرز مشکوکی ناپدید شد. بیش از 60 روز از ناپدید شدن هلنا احمدی می گذرد. در این رابطه پلیس به خانواده هلنا اعلام کرد که فرد دستگیر شده به عنوان مظنون از آشنایان این خانواده است. با این حال، پلیس القحمیه احتمالاتی را ارائه کرد، اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.

صدف احمدی، خواهر هلنا، می‌گوید: «آن شب تصمیم گرفتیم برای شام به پارک برویم. نزدیک بودیم که غذا بپزیم که هلنا گفت که می‌خواهد هیزم جمع کند اصرار کرد، ما به او گفتیم که نمی توانی فقط به اولین آلاچیق بروی تا هیزم جمع کنی، اما ناگهان از ما روی گردان شد.

شب حادثه هلنا و خانواده اش به پارک ناژوان اصفهان رفته بودند که ناگهان هلنا ناپدید شد.

ده دقیقه بعد وقتی متوجه شدیم هلنا کمی دیر شده نگران شدیم و در کل پارک دنبالش گشتیم اما اثری از هلنا نبود. به پلیس خبر دادیم. ماموران کل پارک و اطراف آن را جستجو کردند، اما نتوانستند هلنا را پیدا کنند. در این رابطه پرونده ای در پلیس القحمیه تشکیل شد. پلیس به ما گفت که دوربین های پارک را بررسی کردند و یک نفر را به عنوان مظنون دستگیر کردند. وی افزود: پلیس حتی برای فرد دستگیر شده مدارکی نیز به دست آورد اما معتقد است تا زمانی که جرم وی به طور قطعی ثابت نشود چیزی اعلام نمی کنند.

خواهر هلنا ادامه می دهد: خودمان به چند نفر مشکوک شدیم و اسامی آنها را به پلیس اعلام کردیم اما پلیس گفت تا زمانی که موضوع قطعی نشود چیزی اعلام نمی کنند. ما اصلا نمی دانیم فرد یا افرادی که هلنا را ربوده اند با او چه کرده اند! شاید جنایتی اتفاق افتاده باشد، شاید هلنا به کسی فروخته شده و… فردی که پلیس به عنوان مظنون دستگیر کرده است، هنوز اعتراف نکرده است. ما می‌خواهیم این موضوع در همه رسانه‌ها منتشر شود تا پلیس زودتر مدرک بگیرد یا اگر کسی از هلنا اطلاعی دارد به ما یا پلیس اطلاع دهد.»

پدر هلنا که از وضعیت روحی خوبی برخوردار نیست، درباره ناپدید شدن دخترش گفت: دو ماه پس از ناپدید شدن دخترم در پارک ناگاوان، اثری از او پیدا نشده است و پلیس می گوید در حال تحقیق از مظنون است. او دستگیر شده اما هنوز خبری نیست. تا حالا کسی با ما تماس نگرفته بود که بگه از دخترم خبر داره یا نه! چشممان به تلفن است و منتظر کسی هستیم که او را دیده یا خبری دارد با ما تماس بگیرد و خیالمان را راحت کند. من و مادر هلنا و خواهر بزرگترش نگران او هستیم و روزها و شب هایمان را در این مدت از دست داده ایم و مشتاقیم دوباره دخترمان را در آغوش بگیریم.

همانطور که عموی هلنا درباره این ماجرا گفت: «وقتی برادرزاده ام ناپدید شد، خانواده بلافاصله با پلیس تماس گرفتند و موضوع را گزارش کردند.

دقایقی بعد ماموران پلیس وارد شدند و شروع به جستجو در پارک کردند اما اثری از هلنا پیدا نشد. صبح روز بعد از حادثه، ماموران پس از تشکیل پرونده در پلیس اصفهان، دوباره پارک و تمام مناطق اطراف و مکان هایی که ممکن است هلنا باشد را مورد بازرسی قرار دادند اما هیچ مدرکی پیدا نشد. اکنون پرونده برادرزاده ام به عنوان مفقودی در حال پیگیری است. از روزی که هلنا ناپدید شد، خانواده و همه اقوام او نگران او هستند و هیچ کدام از ما حال خوبی نداریم. هر جا که فکرش را می کردیم گشتیم، اما اثری از هلنا نیافتیم و امیدهایمان ناامید شد. اکنون از رسانه ها می خواهیم که به کمک ما بیایند تا مردم به ما کمک کنند و ردی از هلنا پیدا کنند.»

هر از چند گاهی نام و عکس کودکان و بزرگسالان به عنوان مفقودین در فضای مجازی و رسانه ها منتشر می شود. گاهی این افراد پس از مدتی پیدا می شوند; آریان، پسر 4 ساله ای که در ابتدای تیرماه امسال در یکی از پارک های شهر ناپدید شد. خانواده وی چندین روز به جستجوی این کودک ادامه دادند تا اینکه مدیر پلیس در 6 تیرماه از کشف العریان که توسط دو زن ربوده شده بود خبر داد.

گاهی اوقات افراد گمشده هرگز پیدا نمی شوند. سما جهانباز دختر 22 ساله ساکن اصفهان در تیرماه 1401 هنگام سفر به شیراز به همراه خانواده اش به طرز عجیبی ناپدید می شود و از خانه خاله به بازار طلا می رود اما پس از آن خبری از آن نیست. او تا الان حتی پلیس هم هیچ مدرکی در مورد این دختر 22 ساله پیدا نکرد…

در برخی موارد اصلاً اخبار مربوط به مفقودین در رسانه ها منتشر نمی شود یا گاهی رسانه ها برخی از آنها را پوشش نمی دهند. خدیجه نبی زاده دختر 3 ساله ای که تبعه خارجی است هشتم تیرماه امسال از مقابل منزلش در منطقه 16 تهران ناپدید شد.

گاهی اوقات افراد مفقود کشته می شوند و پرونده با عوارض روبرو می شود. دیانا آزادمانیش، دختر 11 ساله مبتلا به اوتیسم، اردیبهشت امسال در رسانه ها گم شد. پس از مدتی پلیس با بررسی دوربین های مداربسته و انجام تحقیقات در این زمینه متوجه شد که دایانا توسط مادرش کشته شده است.

یکی از تلخ ترین اتفاقاتی که ممکن است برای یکی از اعضای خانواده رخ دهد، از دست دادن یکی از عزیزان است. بنابراین در چنین حالتی باید علت گمشده را در نظر گرفت.

اگر فردی ربوده شده یا در خطر است، بهتر است بلافاصله به پلیس مراجعه کنید. یکی از اتفاقات نادری که برای یک فرد اتفاق می افتد این است که ممکن است در کودکی به فرزندی پذیرفته شده باشد و بخواهد به دنبال والدین واقعی خود بگردد اما هر بار که جستجو می کند آنها را پیدا نمی کند یا گاهی اوقات تحت حمایت یک پدر مجرد قرار می گیرد. بچه ها و خانواده پولی ندادند و خبری از او نیست خانواده در جستجوی پدرشان هستند که مفقود شده است

نحوه یافتن یک فرد گمشده به موقعیت، مدت زمان مفقود شدن و اینکه آیا در خطر است یا خیر بستگی دارد. اگر فرد گمشده سالخورده است یا سابقه بیماری آلزایمر دارد، ممکن است لازم باشد با پلیس در همان منطقه مسکونی که آخرین بار در آن حضور داشته است تماس گرفته و پس از ثبت گزارش پلیس، شماره پرونده و نام افسر ثبت شود.

اگر فردی به تازگی ناپدید شده است، تماس با بیمارستان ها، زندان ها و غیره گام دیگری است که باید برداشته شود. به این ترتیب قبل از ادامه تحقیق، احتمال تصادف، فوت یا زندانی شدن موضوع نادیده گرفته می شود. اگر کسی ممکن است در زندان باشد، باید با پلیس تماس گرفت.

هنگام مراجعه به بیمارستان ها و پلیس، مشخصات جسمانی فرد گمشده باید نشان داده شود. توصیف برخی از چیزهایی که قابل تغییر نیستند بسیار مهم است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *