۵۰ درصد مدارس تهران از منظر آتش‌نشانی ناایمن هستند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

کرایه ها: مدارس تا 10 روز دیگر بازگشایی می شوند و رئیس سازمان آتش نشانی از هر دو مدرسه در پایتخت می گوید یک مدرسه ناامن است.

قدرت الله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی تهران می گوید: «بیش از 50 درصد مدارس شهر تهران ناایمن هستند و آموزش و پرورش هیچ کاری انجام نداده است.

علی نصیری رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به فرسودگی مدارس گفت: همه موارد هرج و مرج امنیتی را به تفصیل اعلام کرده ایم و منتظر هستیم تا مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام دهند.

از سال گذشته موضوع ایمن سازی مدارس شهر تهران در دستور کار سازمان آتش نشانی تهران و سازمان مدیریت بحران شهر تهران قرار گرفت و تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش شهر تهران منعقد شد.

نیمی از 2800 مدرسه تهران مورد بازرسی ساختاری سازمان مدیریت بحران قرار گرفته اند و تمامی مدارس تا پایان سال مورد بازرسی قرار می گیرند. رئیس آتش نشانی همچنین می گوید که ما مدارس را از نظر ایمنی آتش نشانی بازرسی کرده ایم، اما «وضعیت خوبی ندارند» و از سال گذشته تاکنون حتی یک مورد هم دریافت نکرده ایم که مدرسه ای اقدامات ایمنی را انجام داده باشد.

شهرداری آموزش های ایمنی لازم را به مدارس ارائه می دهد و به گفته مدیران شهری در صورت رعایت نکات ایمنی از سوی مالکان، شهرداری در صدور مجوز و ارائه مجوزهای لازم با آنها همکاری خواهد کرد.

بیمارستان های پایتخت علاوه بر نبود امنیت در مدارس، از وضعیت ایمنی مناسبی برخوردار نیستند و اکثر آنها هنوز از سازمان آتش نشانی تاییدیه ایمنی دریافت نکرده اند.

نصرت حسینی کارشناس اجتماعی می گوید: مدارس بودجه لازم برای تامین امنیت را ندارند و حتی در پرداخت قبوض آب و برق با مشکل مواجه هستند.

از سوی دیگر، حمید حدیدپور، کارشناس ایمنی می گوید: بسیاری از مدارس غیردولتی که شهریه بالایی دریافت می کنند، هزینه ایمن سازی را پرداخت نمی کنند و سازمان آتش نشانی باید ادامه فعالیت مدارس را منوط به اخذ تاییدیه ایمنی کند، همانطور که در مورد بیمارستان نیز چنین است. بازسازی ها مجوزها منوط به تایید سازمان آتش نشانی می باشد.

به گفته کارشناسان در تمامی مدارس تهران سیستم اطفاء حریق، اعلام حریق و … نصب شود. حفظ سلامت دانش آموزان در اولویت است و آموزش و پرورش باید سالانه بودجه لازم برای ایمنی را در نظر گرفته و با کمک خیرین نوسازی را آغاز کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *