هنرمندان ممنوع‌الکار به سینما بازمی‌گردند؟ / اظهارات سخنگوی دولت را بخوانید

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: سخنگوی دولت تاکید کرد که رویکرد دولت جدید برای نمایش واقعیت‌ها و رویاها در سینما رویکردی حمایتی است و به دنبال توافق ملی برای رفع توقیف هنرمندان به‌ویژه کارگردانان زن است.

فاطمه مهاجرانی، سخنگوی رسمی دولت عصر دیروز (7 شهریور) در مراسم یادبود امین تارخ و رونمایی از گنجینه آثار و یادگارهای این بازیگر و همچنین گنجینه مازیار میری (کارگردان سینما) حضور یافت. در موزه سینما نیز با توجه به شرایطی که صبح دیروز اعلام شد، انتصاب خود را به عنوان سخنگوی دولت چهاردهم اعلام کرد.

وی در مراسم ترحیم امین تارخ با اشاره به اینکه این اولین بار بود که در مقام رسمی سخنرانی می کرد، خطاب به هنرمندان حاضر در تالار فردوس موزه سینما گفت: حقیقت این است که بسیاری از هنرمندان در میان شما شاید شما نمی دانید که در زندگی ما به عنوان یک شهروند نقش داشته اند. نقش شما مهم است زیرا نوعی ارتباط محبت آمیز به ما می دهید. خوشا به حال آنان که می دانند جز هنر که تاج آفرینش است، کرامتی جاودانه نیست.

مهاجرانی در حاشیه رونمایی از گنجینه ها در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، درباره رویکرد دولت به هنر و سینما حتی در شرایطی که بین هنرمندان و دولت تفاوت هایی وجود دارد، گفت: هنر صدای اصیل جامعه است و همچنین به آن لطافت می بخشد. هنر اغلب به عنوان روان کننده بین اجزای سیستم عمل می کند. اگر هنر نباشد زندگی سخت می شود بنابراین نگاه دولت حمایت از هنر و هنرمندان است.

مهاجرانی افزود: سینما اغلب صدای بی صداهاست. نگاه دولت به سینما حمایت از سینمای حامی جامعه است. در واقع نگرش دولت نسبت به رسانه هایی که واقعیت زندگی و همچنین خواسته ها و آرزوهای مردم را به تصویر می کشند حمایتی خواهد بود.

وی گفت: با توجه به نگاه تخصصی رئیس جمهور و انتقاداتی که اخیراً در برخی از حوزه های هنری مانند سینما و هنرهای تجسمی در خصوص تصویب سند ملی آنها مطرح شد، این امر چگونه در این حوزه ها انجام می شود؟ وی گفت: دیدگاه دولت تعامل حداکثری است و در این موارد باید نگاه کارشناسی جریان داشته باشد. بسیاری از مسائل باید حل شود تا با حفظ مصالح ملت و حفظ حرمت هنرمند، سند نهایی به تصویب برسد.

مهاجرانی که سخنگوی اول بانوی دولت است، در پاسخ به اینکه موضع دولت در قبال هنرمندان زن ممنوع الکار که بخش بزرگی از آنها را فیلمسازان بر اساس اتفاقات دو سال اخیر تشکیل می دهند، چه خواهد بود: توافقنامه ملی در این زمینه ایجاد خواهد شد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *