عرضه گوشی باربی‌نشان با «بازی مار»؛ سازندگان این موبایل غیرهوشمند می‌گویند سم‌زدایی دیجیتالی می‌کند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورو نیوز: یک گوشی صورتی زیبا به عنوان جدیدترین راه برای مهار اعتیاد دیجیتال به بازار عرضه می شود. این گوشی با حداقل تکنولوژی طراحی شده و دوربین جلو ندارد. دسترسی به اینترنت آن محدود است و تنها یک بازی روی آن نصب شده است.

ما در مورد یک تلفن همراه باربی مانند صحبت می کنیم که توسط شرکت فنلاندی HMD Global با همکاری شرکت آمریکایی اسباب بازی Mattel به بازار عرضه شد. HMD Global همان شرکتی است که در حال حاضر گوشی هایی را برای برند نوکیا تولید می کند.

این گوشی تاشو که هم اکنون در بازارهای اروپایی موجود است، برای گروه سنی نوجوانان و شاید والدینی در نظر گرفته شده است که می خواهند به اصطلاح «سم زدایی دیجیتال» را تجربه کنند. این گوشی با حداقل تکنولوژی طراحی شده و دوربین جلو ندارد. دسترسی به اینترنت آن محدود است و تنها یک بازی روی آن نصب شده است.

HMD اعلام کرد که این گوشی را برای پاسخگویی به “تقاضای روزافزون” برای کاهش “تاثیر دیجیتال” در زندگی مردم طراحی کرده است.

آیا تلفن باربی می تواند به سم زدایی دیجیتالی نوجوانان کمک کند؟

اعتیاد به تلفن های هوشمند به یک نگرانی فزاینده برای والدین تبدیل شده است، به طوری که بسیاری از کمپین ها خواستار محدودیت زمانی یا ممنوعیت استفاده از این دستگاه ها هستند.

مردم نگران این هستند که استفاده بیش از حد از دستگاه های دیجیتال، به ویژه توسط نوجوانان، ممکن است دامنه توجه آنها را کاهش دهد و آنها را در معرض محتوای نامناسب یا غیرقانونی قرار دهد.

لارس سیلبرباوئر، یکی از مدیران ارشد HMD، گفت که هدف از تولید گوشی باربی کمک به مبارزه با اعتیاد به گوشی های هوشمند است.

او گفت: “ما شاهد جهشی بودیم که از ایالات متحده شروع شد و اکنون به اروپا گسترش یافته است و افراد بیشتری می خواهند تجربه دیجیتال دائمی نداشته باشند.”

تأسیسات «آجری» با پسوندهای جذاب

این گوشی صورتی تیره حتی صفحه نمایش لمسی ندارد. برای آن نمی توانید برنامه ها را دانلود کنید یا به رسانه های اجتماعی دسترسی پیدا کنید.

از آنجایی که این گوشی با واتس اپ سازگار نیست، می توانید فقط از پیامک استفاده کنید. این بدان معنی است که شما نمی توانید بفهمید که شخصی پیام شما را چه زمانی خوانده، چه زمانی می نویسد، یا چه زمانی آخرین بار آنلاین بوده است.

ما شاهد جهشی بودیم که از ایالات متحده شروع شد و اکنون به اروپا نیز کشیده شده است و افراد بیشتری می خواهند از تجربه دیجیتال ثابت رهایی یابند.

لارس سیلبرباوئر

یکی از مدیران ارشد HMD

تنها یک بازی روی این گوشی نصب شده است و نسخه ای از بازی آشنا و کلاسیک نوکیا “Snake Game” است که با حال و هوای جدید باربی، عنوان جدید Malibu Snake و البته صورتی عرضه می شود.

به گفته HMD، این گوشی دارای یک آینه در جلو است تا بتوانید سر خود را به سرعت و به راحتی حرکت دهید.

همچنین مجموعه ای از لوازم جانبی با تم باربی، از جمله قاب های مختلف گوشی، بند دوزی شده با نقوش با تم باربی، مجموعه ای از کریستال های چوبی و برچسب های نوستالژیک باربی برای شخصی سازی دستگاه ارائه می شود.

قیمت این گوشی در انگلستان 99 پوند (117 یورو) است که دو برابر قیمت یک گوشی بدون برند نوکیا است.

آیا کودکان زیر 11 سال نباید گوشی هوشمند داشته باشند یا روش آموزش قابل تغییر است؟

بازگشت به فناوری های ساده تر اغلب راهی برای کاهش اعتیاد به دیجیتال در نظر گرفته می شود.

کالج ایتون که یکی از گران ترین مدارس راهنمایی شبانه روزی پسرانه در انگلستان است، اخیراً اعلام کرده است که برای برخی از دانش آموزان تلفن های «آجری» یا به زبان فارسی «تلفن چرخ گوشت» که فقط امکان برقراری تماس و دریافت پیامک را دارند، در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

اپراتور تلفن بریتانیا EE اخیراً به والدین توصیه کرده است که کودکان زیر 11 سال نباید اجازه داشته باشند تلفن هوشمند داشته باشند و در عوض باید تلفنی به آنها داده شود که معمولاً به عنوان تلفن “Pushme” نامیده می شود که فقط به کاربر امکان تماس و ارسال پیامک را می دهد.

با این حال، برخی از فعالان می گویند رویکرد بهتر این است که به فرزندانمان بیاموزیم چگونه از تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های دیجیتالی در حد اعتدال و با عادات سالم استفاده کنند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *