پس از بازداشت مرحوم میرموسوی به دلیل هیجان ناشی از اصطکاک صورت گرفته میان مرحوم و عوامل انتظامی و عدمِ کنترلِ خشم و احساسات از طرف برخی کارکنان و بی اعتنایی به وضعیت متهم این اتفاق رخ داده / افرادِ فوق در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مرکز اطلاع رسانی فرماندهی مجری قانون جمهوری اسلامی ایران در اطلاعیه شماره 2 خود مبنی بر درگذشت مرحوم میرموسوی؛ وی با توجه به گزارش تیم ویژه بازرسی کل کشور در محل حادثه گزارشی از روند حادثه منتشر کرد.

به گزارش اختر؛ در این اطلاعیه چنین آمده است:

1. روز شنبه 10 مرداد ماه در روستای نصیرگاده شهرستان لاهیجان اهالی محل از وقوع درگیری در سه مرحله و بارها به کلانتری محل خبر دادند.

2. در این درگیری افراد یکدیگر را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به گفته امدادگران منشأ درگیری مرحوم موسوی بوده و خودروی متوفی همانطور که در عکس های مستند مشخص است به طور کامل تخریب و در آتش سوخت.

3. این پرونده باعث وحشت مردم محلی شد و پلیس به وظیفه ذاتی و قانونی خود تمامی عاملان حادثه از جمله مرحوم میر موسوی را دستگیر کرد.

4. متوفی در کلانتری شروع به استفاده از فحاشی، سرپیچی از دستورات ماموران و درگیری با ماموران پلیس کرد که تا رسیدن به بازداشتگاه ادامه داشت.

5- متأسفانه به دلیل هیجان ناشی از اصطکاک متوفی میر موسوی با پرسنل نیروی انتظامی، عدم کنترل خشم و احساسات برخی از کارکنان و بی توجهی به وضعیت متهم، این اتفاق افتاد.

6. علت مرگ با توجه به اتفاقات قبل از رسیدن پلیس و وضعیت جسمی و روحی متوفی توسط پزشکی قانونی بررسی می شود.

7.. پیش از این متوفی در چندین مورد سابقه آسیب و درگیری داشته و در سال 1398 با پلیس درگیر و به 9 ماه حبس محکوم شده است.

8. رفتار برخی از ماموران نیروی انتظامی مغایر با سیاست حرفه ای پلیس و به هیچ وجه غیرقابل قبول است. به همین دلیل افراد فوق الذکر در صلاحیت مرجع قضایی قرار گرفته اند.

9- روز گذشته با حکم سردار رادان فرمانده کلانتری و سایر مسئولین ذیربط رئیس بازرسی کلانتری فراجا در سمت فعلی بر اساس خلاصه گزارشات بازرسان از خدمت تعلیق شد. همینطور در صورت وجود اهمال و عدم توجه سایر مدیران پلیس; برخورد انضباطی مناسب انجام خواهد شد.

10. در پایان این ضایعه را به خانواده مرحوم میرموسوی تسلیت می گوییم و احقاق حقوق آنان را یک وظیفه شرعی و اخلاقی برای پلیس می دانیم.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *