برای نخستین بار از سال ۲۰۲۱؛ آلمان اخراج شهروندان افغان را آغاز کرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: آلمان روز جمعه 28 شهروند افغان را که به عنوان «مجرم جنایتکار» توصیف شده بودند، اخراج کرد. این اولین بار از زمان به قدرت رسیدن طالبان در ماه اوت 2021 است که آلمان چنین کاری را انجام می دهد.

استفان هبستریت، سخنگوی دولت آلمان، جزئیات زیادی در این زمینه ارائه نکرد و تنها اعلام کرد که این افراد متهم هستند و جنایات آنها ثابت شده است.

نانسی ویزر، وزیر کشور آلمان نیز این اقدام را یک مسئله امنیتی برای این کشور توصیف کرد.

آلمان با طالبان روابط دیپلماتیک ندارد و معلوم نیست سرنوشت این افراد چه خواهد شد و چگونه آنها را به کشورشان باز خواهد گرداند.

این اخراج یک هفته پس از حمله مرگبار با چاقو در شهر سولینگن آلمان توسط یک شهروند سوری که به دنبال پناهندگی از دولت آلمان بود، صورت می گیرد. این مظنون قرار بود سال گذشته به بلغارستان اخراج شود اما بر اساس گزارش ها مدتی ناپدید شد و اخراج نشد.

سرانجام این فرد روز یکشنبه به ظن قتل و عضویت در یک سازمان تروریستی دستگیر و تا تحقیقات و صدور کیفرخواست احتمالی بازداشت شد.

داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و در وب سایت خود اعلام کرد که مهاجم مسیحیان را هدف قرار داده است. تارنمای این گروه افراطی افزود که عامل این حمله «به انتقام از مسلمانان به خاطر حوادثی که در سرزمین های فلسطینی رخ می دهد» این کار را انجام داده است.

منابع خبری مستقل هنوز نتوانسته اند تایید کنند که این عملیات توسط داعشی ها انجام شده است یا خیر.

این سلسله رویدادها در حالی برگزار می شود که قرار است انتخابات محلی در زاکسن و تورینگن در روز یکشنبه برگزار شود و انتظار می رود احزاب راست گرای ضد مهاجرت مانند AfD عملکرد خوبی داشته باشند. این گروه ها وجود تعداد زیادی پناهنده و مهاجر را عامل مشکلات کشور خود می دانند.

در ماه ژوئن، پس از حمله چاقو توسط یک مهاجر افغان که منجر به کشته شدن یک پلیس آلمانی شد، اولاف شولز صدراعظم آلمان قول داد که به زودی اخراج آنچه را که او “جنایتکاران افغان و سوری” می خواند آغاز کند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *