موسس تلگرام به اتهام ارتکاب «اقدامات خشونت‌آمیز» علیه فرزندش تحت بازجویی قرار می‌گیرد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

یورونیوز: ایرینا پولگار، شریک سابق او و مادر فرزندانش، پاول دوروف، میلیاردر 39 ساله فرانسوی و روسی را به ارتکاب “اقدامات خشونت آمیز” علیه یکی از فرزندانشان متهم کرده است.

در مارس 2023، خانم پولگار علیه وی در دادگاه ژنو شکایت کرد و اکنون دادستان فرانسه از سوئیس خواسته است تا اطلاعات بیشتری در مورد این ادعا در اختیار سیستم قضایی فرانسه قرار دهد.

ایرینا پولگار در مصاحبه ای با CNN گفت که بین سال های 2013 تا 2022 با دوروف رابطه داشته است. آنها سه فرزند دارند و اکنون خانم پولگار و فرزندانش در سوئیس زندگی می کنند.

او در اینستاگرام نوشت که اگرچه ازدواج آنها ثبت نشده است، اما فرزندانشان شناسایی شده و نام خانوادگی پدرشان را دارند.

بر اساس شکایتی که علیه مدیرعامل تلگرام در دادگاهی در سوئیس ارائه شده است، پاول دوروف بین سال‌های 2021 تا 2022 پنج بار به پسر کوچک‌ترین خود آسیب رسانده و در یک مورد حتی او را تهدید به «قتل» کرده است.

در این شکایت آمده است که رفتار خشونت آمیز پدر با دخترش باعث شده تا کودک علاوه بر شب ادراری و کابوس های شبانه، دچار اضطراب مداوم، مشکلات خواب شود.

ایرینا پولگار ادعا می کند که آنها در پایان سال 2018 از هم جدا شدند و دوروف به طور کتبی متعهد شد که ماهانه 150000 یورو به او پرداخت کند تا مخارج و نفقه فرزندش را تامین کند.

در این شکایت همچنین اشاره شده است که دوروف از سپتامبر 2022 فرزندان خود را ندیده است و دیگر هیچ اقدامی برای مراقبت از آنها انجام نمی دهد و حتی کارت های بانکی که او به خانم پولگار برای تأمین مالی کمک هزینه ماهانه 150,000 یورویی از آنها ارائه کرده است، اکنون وجود دارد. مسدود شده است.»

پولگار در پستی در اینستاگرام نوشت که در سال 2012 با دوروف آشنا شد و از سال 2013 آنها به عنوان اعضای یک “خانواده” در سن پترزبورگ با هم زندگی کردند. جایی که سه فرزندشان به دنیا آمدند.

وی افزود که از سال 2020، او و فرزندانش در سوئیس زندگی می کنند. طبق نوشته های او، آنها هنوز در سوئیس یک “زوج” بودند و دوروف به همراه مادر و برادرش به دیدار او و فرزندانش در سوئیس رفت.

ایرینا پولگار می نویسد که اطلاعاتی در مورد خانواده اش منتشر نکرده است تا از جلب توجه عمدی به خود یا فرزندانش جلوگیری کند. اما او بعداً نظر خود را تغییر داد زیرا فرزندانش متعجب بودند که چرا برخلاف دو فرزند بزرگتر پدرشان هیچ اطلاعاتی در مورد آنها در اینترنت وجود ندارد.

اپراتورهای شبکه پیام رسان تلگرام متهم هستند که این اپلیکیشن را به دلیل نظارت ناکافی بر محتوای آن به ابزاری برای گروه های تروریستی و افراط گرایان راست تبدیل کرده اند. به همین دلیل پاول دوروف شنبه گذشته 24 آگوست در فرودگاه پاریس دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت.

او روز چهارشنبه با تودیع وثیقه 5 میلیون یورویی به طور موقت آزاد شد. طبیعتاً باید در فرانسه تحت نظارت قضایی بمانید.

پاول دوروف در سال 1984 در شوروی سابق به دنیا آمد و در 20 سالگی به “مارک زاکربرگ روسی” معروف شد.

او در سال 2014 کشورش را ترک کرد و در دبی (مرکز تلگرام) زندگی کرد.

پاول دوروف در سال 2021 تابعیت فرانسه را گرفت. طبق گزارش بلومبرگ، ثروت او حدود 9.15 میلیارد دلار است.

در حالی که گروه‌های آزادی بیان اپلیکیشن آن را به دلیل فعال‌سازی ارتباطات خصوصی در کشورهایی که مقررات محدودکننده دارند ستایش کرده‌اند، منتقدان می‌گویند تلگرام به پناهگاهی امن برای افرادی تبدیل شده است که در فعالیت‌های غیرقانونی شرکت می‌کنند.

به عنوان مثال، افراط گرایان اسلام گرا که حملات تروریستی پاریس را در نوامبر 2015 طراحی و اجرا کردند، از تلگرام برای هماهنگی بین خود استفاده کردند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *