ماجرای موافقت بانک مرکزی با واردات همه‌ خودروها با ارز سپرده خود

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: پس از جنجال‌هایی که بر سر مصوبه بانک مرکزی مبنی بر تایید واردات تمامی خودروها با ارز سپرده‌ای به وجود آمد، رئیس سازمان توسعه تجارت توضیح داد که بانک مرکزی ابتدا مجوز مناطق آزاد را صادر می‌کند و سپس برای سایرین مجوز صادر می‌کند. اما ترجیح عمومی با واردات خودروهای برقی و هیبریدی است، اما بانک مرکزی با خودرو و سایر کالاها مشکلی ندارد، اما شرایط تاییدیه کمی سخت است و همه نمی توانند وارد کنند.

سه شنبه هفته گذشته بانک مرکزی با ارسال نامه ای به رئیس سازمان توسعه تجارت موافقت خود را با اختصاص ارز برای واردات خودروهای برقی اعلام کرد.

بانک مرکزی ضمن اعلام موافقت با تامین ارز خودروهای برقی از محل سپرده خود، معتقد است واردکنندگان در ثبت سفارش ثبت آماری طبق بند اول کنترل ارزی کشور از ارز «سپرده خود» بهره مند می شوند. مقررات بانکی

در پی این موضوع، خبر دیگری در برخی رسانه ها و سایت ها دست به دست می شود مبنی بر اینکه «بانک مرکزی مجوز واردات خودرو با ارز سپرده خودروهای برقی خود را برای تمامی خودروها تمدید و مجوز صادر کرده است. ”

در حال حاضر برای واردات از مناطق آزاد صادر می شود. اما اولویت برای خودروهای برقی و هیبریدی است

مهدی الزغمی – رئیس سازمان توسعه تجارت – در خصوص صحت این موضوع توضیح داد: حقیقت این خبر این است که بانک مرکزی ابتدا به مناطق آزاد اجازه داد تا با ارز سپرده خودشان خودرو وارد کنند، اما پس از آن سایرین خودرو و حتی سایر کالاها مجاز خواهند بود و مشکلی از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: اما آنچه مهم است این است که شرایط صدور گواهینامه تا حدودی سخت است. و البته خوشبختانه کار شروع شد و ما توانستیم از آنجا اقدامات لازم را انجام دهیم. در عین حال تایید شد که اولویت واردات خودروهای برقی و هیبریدی است.

گفتید که «ارز سپرده خصوصی» در واقع به معنای ارزی است که در خارج از کشور وجود دارد و منشأ آن محلی نیست. این ارز از محل صادرات نیست و ارز باقی مانده در خارج از کشور نیست. علاوه بر این، این ارز می تواند متعلق به شخص خارجی یا سرمایه گذار خارجی باشد که مایل به استفاده از آن در کشور باشد. بنابراین اگر بانک عامل این موارد را تشخیص دهد، امکان واردات خودرو با آن ارز وجود دارد.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *