دفتر نتانیاهو: آتش‌بس کامل در غزه صحت ندارد

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

فارس: دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در بیانیه ای آنچه در مورد توقف کامل جنگ غزه برای واکسیناسیون فلج اطفال گفته شده است را تکذیب کرد.

دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه در بیانیه ای گزارش های منتشر شده از سوی برخی رسانه ها درباره موافقت تل آویو با آتش بس در غزه برای اجرای کمپین واکسیناسیون فلج اطفال را تکذیب کرد.

به گفته دفتر نتانیاهو، این واکسن فقط از طریق گذرگاه ها مجاز است وارد شود و در مکان های خاصی برای ساعات محدود تزریق شود.

الجزیره نیوز روز جمعه گزارش داد که رژیم صهیونیستی تنها با آتش بس سه روزه برای واکسیناسیون کودکان غزه موافقت کرده است.

در همین حال سازمان ملل خواستار توقف کامل درگیری ها به مدت 7 روز شد و سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرد که کودکان غزه بدون آتش بس کامل نمی توانند واکسینه شوند.

پس از ثبت اولین مورد ابتلا به فلج اطفال در غزه، 25 سال پس از حذف این ویروس، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) هفته گذشته خواستار توقف بشردوستانه جنگ برای واکسینه کردن 640000 کودک فلسطینی شد. ” به دلیل شیوع گسترده فلج اطفال، کودکان در معرض خطر جدی قرار دارند.

آژانس های سازمان ملل متحد از جمله یونیسف و سازمان بهداشت جهانی با همکاری دولت قطر 1.2 میلیون دوز واکسن فلج اطفال نوع 2 را برای واکسیناسیون کودکان غزه اختصاص داده اند.

در همین حال، به گفته معاون مدیر کل آنروا، آوارگی خانواده ها و جابجایی های مکرر به دلیل دستور تخلیه صادر شده از سوی ارتش رژیم صهیونیستی، زمینه مناسبی را برای شیوع ویروس فلج اطفال فراهم کرده است.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *