کعبی، عضو خبرگان رهبری: وفاق ملی الزاماتی دارد که شامل مرزبندی روشن با آمریکا، اسرائیل و فتنه‌گران است / نباید اقتدار منطقه‌ای و بین‌المللی ایران آسیب ببیند / شعار «آشتی ملی» فریبنده است؛ مردم با کسی قهر نیستند

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

مهر: یکی از اعضای نهاد رهبری مجلس خبرگان رهبری گفت: وحدت ملی نیاز – کشور و ضامن اقتدار و امنیت ملی است اما شعار آشتی ملی فریبنده است زیرا مردم نیستند. مانند آن از دست هر کسی عصبانی است

آیت الله عباس کعبی گفت: نظام مقدس در جمهوری اسلامی نیازمند دو شاخص عزت و حکمت در حکمرانی خردمندانه در سطوح مختلف است. عزت برای شهروند و خرد برای حاکمان است. چند عنصر احترام اجتماعی باید در نظر گرفته شود. اول ارتقای کرامت انسانی است و مردم باید احساس کنند که به عنوان شهروند از حقوق برابر برخوردارند. از نظر عملی نباید شهروند درجه یک یا درجه دو داشته باشیم.

وی افزود: ثانیاً باید از استعدادها و توانایی های همه بهره برداری شود و ثالثاً مسائل معیشتی، امنیت شغلی و حداقل استانداردهای زندگی مردم تامین شود. در این زمینه فقر، شکاف طبقاتی، فساد، تبعیض و تحقیر اجتماعی کرامت اجتماعی شهروندان را در هم می شکند و باید از بین برود. سطح اعتماد مردم به حاکمان بر اساس امید و الهام همراه با صداقت و واقعیت بهبود می یابد.

آیت الله الکعبی تصریح کرد: در شاخص حکمت چند مبانی از جمله عقلانیت وجود دارد; مشورت با متخصصان آینده نگری و نگاه راهبردی منطبق بر اصل عقلانیت است. اجماع ملی با کمک کارشناسان احزاب و جناح های مختلف کشور امکان پذیر است. حکومت مردمی نیز به عنوان مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری در این زمینه تعریف می شود. یعنی علاوه بر نمایندگان مردم در مجلس، در محلات، روستاها، نخبگان و اقشار مختلف، مردم باید در حل مشکلات کشور نظر جمعی بدهند و نظرات آنها نادیده گرفته نشود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: دولت باید امور را تسهیل و حمایت کند; دولت بزرگ مخالف عقل است. دولت چابک و مردم بزرگ؛ نه مردم کوچک و نه دولت بزرگ. 2- صفات عزت و حکمت در حکومت داری بر اساس توجه به چند موضوع است. اولین مسئله، اقتدار و پایبندی به قانون است; همچنین نمی توانیم ساختارهای جدیدی اضافه کنیم و طبق ساختار قانونی باید تعامل قوای سه گانه مشخص باشد.

آیت الله کعبی گفت: حکومت بر اساس قضاوت عاقلانه نباید بر اساس گزارش عمل کند. گزارش اگرچه مهم است، اما به جای گزارش مرکزی، باید اهداف و وظایف سیستم را در نظر گرفت. باید دید رضایت عمومی، سرمایه اجتماعی، مبارزه با فساد، ارزش پول ملی، نرخ تولید و… در عمل چقدر افزایش می یابد. اقتدار منطقه ای و بین المللی ایران نیز نباید تضعیف شود. ما می‌توانیم واکنش تاکتیکی داشته باشیم، اما از نظر راهبردی نباید در اعمال قدرت و فریب دشمن ضعف نشان دهیم.

وی تاکید کرد: “وحدت ملی” نیاز – کشور و ضامن اقتدار و امنیت ملی است اما شعار “آشتی ملی” فریبنده است. مردم با هیچکس عصبانی نیستند. مردم در برابر دشمنان اسلام و اهل فتنه متحد هستند. توافق ملی نیز الزاماتی دارد، از جمله تعیین مرزهای مشخص با آمریکا، اسرائیل و خواهان فتنه.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *