گلایه رئیس انجمن تلفن همراه از بلاتکلیفی در تخصیص ارز: گویی که موبایل را در تجارت ایران نمی‌شناسند / چگونه ممکن است که با گذشت نیمی از سال هنوز برنامه‌ای برای این حوزه وجود نداشته باشد / مگر می‌شود برای یک بازار سه میلیارد دلاری، برنامه نداشت؟

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ایسنا: رئیس انجمن تلفن همراه ایران با اشاره به اینکه تاجران و فعالان تلفن همراه 180 روز در نوبت تخصیص ارز هستند، بر عدم تمایل بانک مرکزی برای ملاقات و برگزاری جلسه با این انجمن تاکید کرد. گفت: این چطور ممکن است؟ بعد از گذشت نیم سال هیچ برنامه ای برای این منطقه وجود ندارد.

عبدالمهدی اسدی با گلایه از بی توجهی بانک مرکزی به صنعت تلفن همراه گفت: شش ماه زمان بسیار طولانی برای صنعتی است که رتبه دوم کشور را دارد و دارای منابع ارزی بیش از سه میلیارد دلار است. مورد استفاده قرار گیرد. بعد از شش ماه دولت و بانک مرکزی نمی دانند با این صنعت می خواهند چه کنند؟ قرار است چه منابع ارزی تخصیص داده شود و آیا آن ارز ارز برکتی خواهد بود یا ارز حاصل از ارز روایی؟

رئیس انجمن تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی ایران تصریح کرد: انگار در ایران موبایل را در تجارت نمی شناسند! آیا ممکن است برای بازار 3 میلیارد دلاری برنامه نداشته باشد و تخصیص نداده باشد؟ بازرگانان گیج شده اند و بازرگان حتی نمی داند چه باید بکند!

وی افزود: شرکت های ما 180 روز است که ارز دریافت نکرده اند. آخرین سکه تخصیصی به 16 اسفند ماه سال گذشته برمی گردد و از 17 اسفندماه تاکنون سکه ای تخصیص نیافته است. ما چندین بار به وزارت حراست و معاونت ارزی بانک مرکزی نامه زده ایم و درخواست کرده ایم که به دلیل محدودیت های ارزی کشور، ارزی به ما ندهند و ارز حاصل از صادرات را تخصیص دهند. از اهمیت زیادی برخوردار است. این رقم نزدیک به قیمت بازار آزاد است. ما اعلام کرده ایم که ارز نیمایی نمی خواهیم و بازار با ارز حاصل از صادرات دیگران تامین می شود و افزایش قیمتی وجود ندارد. آنها حتی – نیز از انجام همین کار خودداری کرده اند.

این مقام صنفی تایید کرد: شرایط به گونه ای است که اصلا دوست ندارند با ما صحبت کنند. ما چندین بار درخواست ملاقات با بانک مرکزی کردیم و حتی وزارت حریم خصوصی نیز وارد عمل شد. فعالان نمی دانند بالاخره ارز دریافت می کنند یا خیر؟ حالا تنها چیزی که برای ما مهم است این است که ارز بدهند. به هر حال ما دیگر برایمان مهم نیست.

اسدی ادامه داد: نیمی از سال گذشته هنوز برنامه ریزی نشده است. این در حالی است که یک مغازه دار ساده برای کسب و کار خود در ابتدای سال برنامه ریزی می کند. آیا می توان برای بازار 3 میلیارد دلاری برنامه ای نداشت؟ در شش ماه گذشته هیچ اتفاقی در تجارت تلفن همراه رخ نداده است. تلفن های همراه به یک صنعت ناخواسته در تجارت کشور تبدیل شده است که هیچکس در قبال آن پاسخگو نیست.

رئیس اتحادیه تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی گفت: معاونان ارزی بانک مرکزی فرصت واقعی برای نشستن با بخش خصوصی و صحبت درباره حوزه تلفن همراه و تعیین ارز آن را ندارند.

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *