ظریف: بسیار آرزومندانه است که بتوانم از این مجلس حتی رأی اعتماد بگیرم / تحریم انتخابات باعث نمی‌شود منجی به ایران بیاید / خیلی فرق می‌کند پزشکیان در شورای امنیت ملی و جلسه با رهبری بنشیند یا سعید جلیلی / من با تک تک سلول هایم می‌دانم این چقدر برای کشور خطرناک است

تبلیغات بنری


هورناز (hornaz.ir):

ظریف، وزیر امور خارجه سابق در باشگاه ایران گفت که تحریم انتخابات برای ایران منجی به ارمغان نمی آورد. عربستان سعودی هم دید که آمریکا هنوز پولی به آرامکو نداده است

به گزارش اختر؛ اظهارات وی به شرح زیر است:

برخی می گویند چون ما انتخابات قبلی را تحریم کردیم، پزشکان اجازه ورود پیدا کردند. اینطوری نیست.

ما نباید باور کنیم که همه محاسبات صاحبان قدرت درست است. آمریکا هم در محاسباتش اشتباه کرد که بیست سال بعد به عراق و افغانستان حمله کرد و از طالبان التماس کرد که افغانستان را ترک کنند.

رهبران اشتباهات ریاضی زیادی مرتکب می شوند.

بنابراین، آنها (مجازات) خود را با نوشابه باز نمی کنند! تحریم انتخابات به جایی نرسید و ترکیب مجلس را به جایی رساند که من نمی توانم کار کنم. البته افراد زیادی می توانند کار کنند، اما من ویژگی هایی دارم که باعث می شود نامزد نباشم.

تحریم ها به خارجی ها پیام می دهد که دیگر از حمایت خارجی برخوردار نیستند. این عدم حمایت باعث نمی شود که بیرونی ها با سلام و صلوات بیایند. آنها ابزارهای فشار هستند.

تحریم انتخابات باعث نمی شود که منجی به ایران بیاید. عربستان سعودی نیز دید که آمریکا پس از آرامکو، آن را پرداخت نکرد. این متعلق به دنیای پسا قطبی است. دارم در موردش کتاب می نویسم. طبیعتاً دوستان متفکری هم هستند که با نظر من مخالفند.

تحریم انتخابات باعث می شود آنها فکر کنند که می توانند ما را تحریم کنند.

به کسانی که در کاشان سخنرانی مرا به هم زدند گفتم: کدام یک از شما شرمنده به خانه می رود؟

تحریم انتخابات باعث می شود اصولگرایان حکومت کنند تا دیگران در خانه بمانند.

چرا وقتی یک فرد سالم به میدان می آید تحریم می شود؟! میگی تاثیرش 5 درصده؟! با این حال، بهتر از صفر درصد یا بدتر است.

در مورد برجام هم گفتم که نباید به برجام نمره 100 داد. نمره 5 بدید! بیایید این 5 درصد را به پول نقد تبدیل کنیم. اما ما این کار را نکردیم.

اگر فرض کنیم که با قطع کردن پیام به کسی پیام می‌دهیم، چه چیزی به دست می‌آید؟ با این حال، همان افرادی که از آنها ناراحت هستید، 4 یا 8 سال – یا بیشتر بسته به تحولات سال های اخیر – حکومت خواهند کرد؟!

دکتر به دنبال هرج و مرج، تنش و جنجال نیست. کسانی که سخنرانی ها را مختل می کنند از ستادهای دیگر هستند.

ارعاب بازی است و می گویند ظریف 9 گلوله به امدادگران رئیس جمهور شلیک کرد. بله، من ابراز امیدواری کردم، اما این بدان معنا نیست که اگر این اتفاق نیفتد، او را به خیابان می اندازیم. فتنه توسط افرادی که این توییت ها را توییت می کنند ایجاد می شود.

من عضو هیچ تیمی نیستم و با توجه به فرصتی که داشتم وارد عرصه شدم. من هیچ آرزویی جز “پروفسور کامل” ندارم و به دنبال هیچ سمت و سمتی نیستم.

اینکه مسعود بازیکیان کشیش و شورای عالی امنیت ملی با رهبری بنشیند و دیدار کند یا سعید جلیلی فرق زیادی دارد.

من این تفاوت را در تک تک سلول های وجودم درک می کنم و می دانم چقدر برای کشور خطرناک است.

بعید است بتوانم با این مجلس کار کنم و بسیار مطلوب است که حتی بتوانم از این مجلس رای اعتماد بگیرم. القاعده از من راهنمایی می خواهد و من در خدمت آنها هستم

در این سه سال هیچ نصیحتی از من، عراقچی و تخت روانچی نخواسته اند.

البته یک بار شهید سرافرازی با من تماس گرفت و سلام کرد. ایشان آنقدر انسانیت داشت که به یکی که دوستش بود زنگ می زد و حالش را می پرسید.

اگر آقای جلیلی انتخاب شود من را از این دانشگاه اخراج می کنند. فرش بافی بلد نیستم! البته جناب جلیلی شوخی می کنم!

تبلیغات بنری

entekhab به نقل از هورناز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *